Skocz do zawartości

Efekty w Game Makerze.


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Niebyło co robić więc napisałem poradnik o efektach.Wszystko jest z moich własnych doświadczeń.Oto on:

 

'Efekty w Game Makerze'

Efekt można wytwożyć za pomocą jednej z dwóch poniższych funkcji. Powinna ona się zajdować najlepiej w 'DRAW'.

Te funkcje to:

effect_create_below(kind,x,y,size,color);

oraz:

effect_create_above(kind,x,y,size,color);

Opiszmy teraz tą funkcje poniważ jest to jedynie schemat kodu.

 

effect_create_below - Znaczy że efekt tworzony jest pod obiektami, z depth równym 100000.

 

effect_create_above - Znaczy że efekt tworzony jest nad obiektami, z depth równym -100000.(zwróć uwagę na minus)

 

kind - Oznacza rodzaj efektu, obecnie mamy do wyboru 12:

ef_explosion (wybuch)

ef_ring (koło)

ef_ellipse (elipsa)

ef_firework (fajerwerki)

ef_smoke (dym)

ef_smokeup (unoszący się dym)

ef_star (gwiazda)

ef_spark (iskra)

ef_flare (flara)

ef_cloud (chmura)

ef_rain (deszcz)

ef_snow (śnieg)

 

x - Pozycja pozioma

 

y - Pozycja pionowa

 

size - Rozmiar efektu, są 3 możliwe liczby:

0 (mały), 1 (średni), 2 (duży).

 

color - Kolor efektu, najbardziej popularne to:

c_aqua

c_black

c_blue

c_dkgray

c_fuchsia

c_gray

c_green

c_lime

c_ltgray

c_maroon

c_navy

c_olive

c_purple

c_red

c_silver

c_teal

c_white

c_yellow

 

Jeśli będziecie potrzebowali bardzie złożone kolory możecie zamiast np. "c_red" wpisać "make_color_rgb(red,green,blue)" i określić każdy z kolorów (red,green,blue) od 0 do 255. Przykładowy kod to:

 

effect_create_below(ef_explosion,420,580,2,make_color_rgb(150,100,70))

 

W powyższym schemacie będzie twożył kolor brązowy. Jeśli zaś zmienimy 150 na 250, powstanie kolor miedziany.

Można więc tworzyć najróżniejsze kombinacje kolorów wedle waszych wymagań.

 

Wrazie kłopotów lub niepewności pokaże przykład, oto on:

 

effect_create_below(ef_explosion,320,280,2,c_red)

 

Znaczy on:

effect_create_below - Stworzenie efektu o wartości depth -100000. (depth -100000 oznacza to że efekt będzie znajdował się nad wszystkimi obiektami.)

ef_explosion - Rodzaj efektu, w tym przypadku eksplozja.

320 - Położenie poziome, w tym przypadku 320

280 - Położenie pionowe, w tym przypadku 280

2 - Wielkość efektu, w tym przypadku rozmiar jest duży.

c_red - Kolor efektu, w tym przypadku czerwony.

 

Jest to mój PIERWSZY poradnik, może i nie jest wart waszego czasu (mówie to zaawansowanych użytkowników) to go chociaż przeczytajcie i oceńcie... pisałem go z myślą o początkujących zaczynających swoją przygodę z Game Makerem.

KubaGM :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie mi tego offtopa, ale borek, proszę cię abyś na przyszłość informacje takie wysyłał na pw, bo obawiam się że może gmc zalać teraz wielka fala lipnych kursów i poradników. A co do poradnika, to pewnie zanim jakiś newbie do niego zajży (czego prawie nigdy nie robią), to sie sam nauczy. (nie pisze tego z powodu że mi się nie podoba, tylko bardo mało "newbich" przegląda poradniki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie znaczy, że każdy otrzyma bonus od ostrzeżeń. Jak Pieter przerobił 39dll na Delphi, to też zaraz wylało się pełno przykładów, ale wówczas nie wszyscy byli nagradzani. Dla mnie liczą się chęci, a najbardziej te bezinteresowne. Jak nie będzie komu robić, to nigdy nic nie będzie :)

 

Po drugie: Trzeba dać szanse ludziom odpracować warny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

effect_create_below - Stworzenie efektu o wartości depth -100000. (depth -100000 oznacza to że efekt będzie znajdował się nad wszystkimi obiektami.)

 

Angielski sie klania :) Below znaczy pod... Above to nad :) Poza tym troche literowek i brakow spacji, ale mozna sie doczytac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko bardo mało "newbich" przegląda poradniki

HEh a ja czytam :P

 

Co prawda niewiele się nauczyłęm z tego poradnika - ogólnie lepsze efekty można uzyskać za pomocą particles.

 

Po drugie: Trzeba dać szanse ludziom odpracować warny.

Dokładnie - a jeśli nie przchodzą z czasem (to nawet dobrze) to chociaż taka technika.

 

Ale i taj uważam, że powinieneś "nagradzać" każdego, kto napisze jakikolwiek poradnik. Czy to bezinteresownie, czy nie, ale i tak nagrdzić. Przynajmniej na forum będzie więcej poradników :) Co prawda to głównie totalne nooby by pisały te poradniki - a nie nie interesuje poradnik o stworzeniu grawitacji do platformówki xD

 

Edit: Dlaczego Pytania Początkujących...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...