kamciog Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Robię platformówkę i mam pytanie: Jak zrobić, że gdy jesteśmy na platformie, na której znajduje się wróg, to on odwraca się w naszym kierunku i zaczyna do nas strzelać? :helpsmilie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 opisz dokładnie na jakiej platformie jak ona ma wyglądać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Chodzi mi o coś takiego :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 w stepie npc GML if distance_to_object(hero)<64 { //atak } ale proste :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 @up: nie. Jemu chodzi o to żeby go widział... W tym wypadku propnuję użyć jeszcze collison_line( ... ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 proponuję 1 sprawdzić id platformy na której stoi enemy 2 sprawdzić jej długość i względem niej 3 użyć colision line w celu sprawdzenia czy obiekt jest nad daną platformą przypomnij mi jutro to zrobię ci przykład :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Jeśli zrobisz mi przykład, to umieszczę cię w creditsach. :D Tylko pamiętaj, że mam niezarejestrowaną wersję gm-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 w Step wroga GML if(!collision_line(x, y, obj_gracz.x, obj_gracz.y, obj_plaforma, true, true) && distance_to_object(obj_gracz) < 250) { //atak //250 to dystans, na jaki widzi nas wróg, a i dostosuj nazwy obiektow :P } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Dawidds chyba to nie pojdzie na nie zarejestrowanej wersji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Nie wiem, jak stoją funkcje na niezarejestrowanej, ale take proste funckje jak collision_line i distance_to_bject chyba są.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Nie wiem, jak stoją funkcje na niezarejestrowanej, ale take proste funckje jak collision_line i distance_to_bject chyba są.... Dzięki Dawidds, działa. Mam jeszcze jedno pytanie: Jak zrobić, że gdy jestem po lewej stronie wroga, to on odwraca się w lewo? :helpsmilie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 GML if (obj_hero.x<x) image_xscale = -1 else image_yscale = 1 // Obraca sie w lewo lub prawo w zaleznosci od X bohatera. Daj ten kod gdzies w miejscu, gdzie sprawdza czy wrog widzi bohatera EDIT: @down: :D Jaka to uciecha komus pomagac (jezeli ludzie to rozumieja i docenia) ^^ Od teraz bede czynil dobro ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Dzięki Nobody :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi