Kaara Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Mam pytanko: czy można zrobić w gm'ie cos takiego że: naciskam np. przycisk P, pojawia mi sie jakieś tam okienko po czym kiedy wcisnę P drugi raz dopiero znika? Jeśli można to jak to zrobić, próbowałem Key press i key release ale nie o to chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 create: GML pokazuj=false; draw: GML if pokazuj=true { //tutaj rysujemy okienko } key_press P GML pokazuj=!pokazuj;//zamienia true na false i na odwrót /* czyli inaczej: if pokazuj=false then pokazuj=true else pokazuj=false; */ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Dzięki gnysek! Tylko teraz problem bo jak o_gracz ma depth załóżmy 2 wiec okienko tez ma taki depth bo w drawie w o-graczu jest to rysowane, wiec teraz drzewo ma depth 1 bo o_gracz musi chodzić pod drzewem a nie na i kiedy ta ramka jest na drzewie drzewo ją przykrywa, wiec teraz nie wiem jak to zrobić żeby gracz chodził pod drzewem ale kiedy okienko będzie na drzewie to okienko będzie je przykrywac(okienko jest rysowane w graczu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Dzięki gnysek! Tylko teraz problem bo jak o_gracz ma depth załóżmy 2 wiec okienko tez ma taki depth bo w drawie w o-graczu jest to rysowane, wiec teraz drzewo ma depth 1 bo o_gracz musi chodzić pod drzewem a nie na i kiedy ta ramka jest na drzewie drzewo ją przykrywa, wiec teraz nie wiem jak to zrobić żeby gracz chodził pod drzewem ale kiedy okienko będzie na drzewie to okienko będzie je przykrywac(okienko jest rysowane w graczu) Załóż osobny objekt: obj_interface z niskim depthem i w nim rysuj okienka wszelkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 lub prościej: GML depth=-y; //albo jakaś stała liczba, jeżeli takowej używasz draw_sprite(spr_postac,image_inde,x,y); depth=-999; //tu maluj okienko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się