Skocz do zawartości

TO_mek

Użytkownicy
  • Postów

    346
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana TO_mek w dniu 12 Maja 2020

Użytkownicy przyznają TO_mek punkty reputacji!

Informacje

  • Team
    Retrospect Workshop

O mnie

Osiągnięcia TO_mek

  1. O właśnie texture page szukałem w opcjach. Nie pomyślałem, że darmowy ma ograniczenie. W sumie podzieliłem tło na 4 mniejsze i wstawiłem 4 na rooma i jest ok.
  2. Witam! Mam problem z ostrością tła. ustawiam room na 2000x1500 i ładuję dokładnie takiej wielkości background. View ustawiam na 1024x768. Gdy w edytorze oglądam tło jest ostre jak żyleta, władowane w rooma w edytorze też. Odpalam projekt i .. wszystko nieostre. Bawię się na darmowym GM 1.4. Co jest nie tak?
  3. Mam m.in. GMS Master. Czy zniżka leci z automatu czy nie. Wyświetla mi ceny Desktop 99,99$, WEB 149,99$, UWP 399,99$, Mobile 399,99$. Czy to ceny po rabacie? Wczoraj gdzieś na głównej widziałem, że aktualizacje od 49$ więc coś nie halo. A może najpierw trzeba wpisać swoje licencje z palca na swoje konto i dopiero uwzględnia rabaty?
  4. Ktoś się orientuje jak wygląda zakup aktualizacji z Master do odpowiednika wersji GM 2? Trzeba kolejne moduły kupić czy w grę wchodzi licencja czasowa tylko?
  5. Promocja na zakup GM. Warto wrzucić informacje na główną stronę www. https://www.humblebundle.com/gamemaker-rebundle
  6. Już wiem o co chodzi. Wersja darmowa nie posiada tych ustawień. Przełączyłem się na moją licencję pro i są.
  7. Ok to będzie to ale gdzie to jest teraz ukryte w opcjach?
  8. Witam! Przeportowałem sobie ostatnio projekt z jakiegoś starszego GM Studio do wersji 1.4.1763 i mam problem z tłem. W minigierce mam dwa tła w użyciu dalszy i bliższy plan i efekt paralaxy. Ten szerszy ma 4500x800 i niestety obecnie jest wczysytwany bardzo rozmyty. W samym edytorze widać go prawidłowo natomiast po uruchomieni gierki jest strasznie rozmyty. Pamiętam, że kiedyś dało się ustawić ilość pamięci na pliki spr i tła ale obecnie nie mogę takiej opcji znaleźć w ustawieniach (a może to było tylko dla wersji HTML5). Gdzie może tkwić problem? Mam działającego exe ze starszej wersji i tam nadal wszystko jest prawidłowo więc to nie może być raczej nic sprzętowego.
  9. No tyle, że tam się też muszę zalogować. Pozostaje chyba założyć konto na innego maila i napisać.
  10. Nie działa przypominanie hasła bo system twierdzi, ze takiego maila nie ma w bazie.
  11. Witam! Ktoś się spotkał z podobnym problemem? Dziś chciałem zalogować się na yoyogames na moje konto na którym mam zarejestrowane wszelkie licencje na GM i niestety strona yoyogames twierdzi ze takie konto nie istnieje (przy próbie odzyskiwania hasła). W historii maili mam, że po raz ostatni otrzymywałem informacje o licencjach 28.01.2016r. i wtedy wszystko działało. Zresztą na tego maila przychodzą od nich różne wiadomości, ostatnia z 07.10.2016r. Czy w ostatnim czasie ktoś także stracił konto? Co proponujecie zrobić? Zakładać nowe konto na innym adresie email i pytać co się stało z moim adresem czy próbować zakładać na tym moim mailu ponownie konto (czy to nie pokasuje u nich moich licencji)?
  12. Ok. Pomijając koszty, jak się zabrać za wykorzystanie API. Z tego co widzę API ms bing translator ma pierwszy milion słów darmowy. W zupełności by to starczyło :)
  13. Witam! Jak się zabrać za zrobienie programu do tłumaczenia tekstów oraz odczytującego dźwięki, który korzystałby z Google Translatora? Czyli wpisuję wyraz po polsku a program łączy się z GT i tłumaczy na EN oraz dodatkowo odczytuje go po polsku i angielsku. Czy ktoś się już w coś takiego bawił i czy zna ktoś jakieś przykłady? Kiedyś Kryniak zrobił Google Porish Translator ale nie dawał źródeł, konto ma obecnie zbanowane, strona projektu nie działa a w upload u niego tez nic nie widzę.
  14. Przerabiałem to już jakiś czas temu w edit nr 2, gdy konwertowałem HS i SAVE z GM 8.1 na HTML5. Dla przykładu treść HigScore z mojej produkcji po zapisie ds_map_write() z GM:S GML {"width":6,"height":4,"body":["Zuzia umyła auto","Xperia html5 firefox","Zuzia","Retrospect Workshop","android gr","żźćąśęółńŃŁÓĆŹŻĄŚĘ Da", 851,751,688,637,614,599,3,5,2,5,4,1, "B:130.59 K:18.42 U:738.84 Br:640 Bt:257 Tl:22.35","B:123.88 K:17.16 U:644.38 Br:1578 Bt:232 Tl:23.75","B:129.84 K:51.51 U:609.23 Br:1922 Bt:692 Tl:21.75", "B:115.81 K:41.72 U:563.02 Br:2403 Bt:564 Tl:26.27","B:109.97 K:35.05 U:538.94 Br:2469 Bt:442 Tl:26.20","B:137.58 K:11.54 U:472.95 Br:3295 Bt:155 Tl:19.35"]} Więc format jak najbardziej czytelny. W GM 8.1 to był ciąg cyfr.
  15. I w ten sposób w stepie wykonuje ci zbędny kod co krok. Spróbuj w create obiektu enemy1_body_head ustawić alarm[0]:=1; a do alarmu wrzuć przypisanie image_angle=cialo.image_angle. Jeśli to pomoże to oznacza, że pierwsza linijka obiektu body tworząca głowę tworzy obiekt, który od razu wykonuje kod ze swojego create a przypisanie own_head.cialo=self.id w body następuje później. Z tym, że w GM 8.1 był zupełnie inny format zapisu danych (dla laika nieczytelny), natomiast te funkcje w GM:S zapisują już w formacie JSON (czytelny niemal jak zwykłe ini) i zapisy są niekompatybilne. Trop: sprawdź czy plik wykonywalny pod task managerem zużywa coraz więcej pamięci w windowsie. Ja tak kiedyś miałem jak źle zwalniałem pamięć przy ładowaniu kolejnych backgroundów z pliku u używaniu surfejsów. Chodzi o samą filozofię budowania ogromnych światów. Sprawa sprowadza się do wyświetlania w jednym czasie tak naprawdę tylko jednego rooma o wielkości Viewa a reszta jest przechowywana w tabelach. Podczas "przesuwania" ekranu tak naprawdę przesuwasz same obiekty generując je na bieżąco na podstawie danych w tabelach. Przykłady w artykułach są dla Delphi ale polecam przeczytać całość i zaadaptować dla swoich potrzeb. Budując świat w ten sposób można praktycznie zrobić grę o przeogromnej mapie na przysłowiowy wyświetlacz z pralki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...