Ok... id to zmienna systemowa, wszystko jasne. Tak czy inaczej bugów jest więcej niż kiedyś :-) sorry za temat, można usunąć
Chciałbym się upewnić... czy tylko mi się wydaje, że nowe Game Maker Studio ma mnóstwo bugów ? Co chwila wychodzą łatki ale w tym samym tempie pojawiają się nowe bugi...
Może to dlatego, że już dawno nie pracowałem w starszych wersjach GM ale mam wrażenie, że kiedyś było to nieco bardziej stabilne środowisko.
Ale do rzeczy:
Poniższy kod, który akurat u mnie powinien zwrócić pewne wyniki (zbiór wyników nie jest pusty ) z uwagi na to, że instancje obj_Floor są obecne w momencie wywołania, powinien zadziałać również w przypadku, kiedy instancje obj_Floor nie są obecne. W żadnym wypadku nie powinien jednak wyrzucać błędu, który zacytowałem poniżej kodu.
Żeby było śmieszniej, kod działa prawidłowo po skompilowaniu do html5 jednak kończy się błędem po uruchomieniu jako exe.
Czy jest to bug czy może nie dostrzegam czegoś logicznego w poniższym zapisie ?
Jeśli to bug to wiecie może czy ktoś już to zgłosił ?
Dzięki!
GML
var i;
for (i = 0; i <= instance_number(obj_Floor); i += 1)
{
id = instance_find(obj_Floor,i);
}
VMError!! Occurred - Pop :: Execution Error - Variable set problem id
at gml_Object_obj_btn_podlogi_Mouse_4 (line 3) - for (i = 0; i <= instance_number(obj_Floor); i += 1)