witam. Mam następujący kod który dał mi użytkownik Hanjuso:
_dys=point_distance(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
_col=collision_line(x,y,ludzik.x,ludzik.y,sciana,1,1)
if widzi=0
{
if _col=-4
{
widzi=1
}
}
else
{
if _col=-4
{
if _dys>100
{
mp_potential_step(ludzik.x,ludzik.y,1,0)
}
if _dys<=100
{
direction=point_direction(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
if strzel=1
{
strzel=0
alarm[0]=30
var _nab;
_nab=instance_create(x,y,naboj)
_nab.direction=point_direction(x,y,ludzik.x,ludzik.y)
_nab.speed=10
}
}
if _dys>350
{
widzi=0
}
}
else
{
if alarm[1]=-1
alarm[1]=room_speed*5
if widzi=1
{
mp_potential_step(ludzik.x,ludzik.y,1,0)
}
}
}
image_angle=direction
alarm0: widzi=0
alarm1: strzel=1
i chcę sprawić żeby przeciwnik wrócił na miejsce pojawienia się na mapie.
wiem że muszę wstawić:
mp_potential_step(xstart,ystart,1,0)
tylko nie wiem jak i gdzie......
prosze o pomoc. :crying:
//edit1:
kod jest ten w stepie u "przeciwnika", pozwala on na iście przeciwnika do mnie, z odpowiedniego miejsca strzelać do mnie i jak straci mnie z oczu to idze do mnie jeszcze 5 sek.