Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Hejo! Skleiłem na szybko inwentarz. Obsługa: lewy przycisk - dodawanie, środkowy - opis, prawy - usunięcie z ekwipunku. Przykład miał być tak prosty, jak się tylko dało. Nie miałem czasu na komentarze, info i dodatkowe bajery. Pobierz ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Musiałeś to robić w 8.1 ^^? No nic ściągam litle'a :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Nie wiem, dopiero ściągnąłem GMa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Ale walnąłeś komentarze [ string ],[ int ] Od kiedy gm korzysta z int i string? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Od zawsze. W GMie każda klasa, instancja, grafika i inny zasób to liczba całkowita, integer. Jest też typ float, inaczej zwany double. No i są stringi. Ogólnie GM to czysta abstrakcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Chyba z double i char, ale mogę się mylić(ale raczej nie :jezor: ). EDIT:Po 1 pisz w edicie, float(4bit) i double(8bit) to coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Float w innych językach programowania różni się liczbą bajtów w pamięci od double. W GMie to jest to samo - liczba rzeczywista. Integer (int) - liczba całkowita. String - ciąg znaków. Character (char) - znak. Ale w GMie to też string. String, który można rzutować na typ int. Nie wolno pisać w edicie czegoś w stylu @down, regulamin zabrania. A float i double w GMie to jest to samo... Tak, też mam wikipedię i mogę sprawdzić różnicę np. w C++. W GMie jest tak jak piszę i tyle. Co ja się kłócić będę ;) . Mam raczej większy staż niż ty. I jak pisałem - to i tak jest abstrakcja, a te nazwy nie mają sensu i są stosowane zamiennie. Tak naprawdę int w GMie to klasa INTEGER w Javie... Co ja poradzę ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Ogólnie wiele tu nie ma, powinno być przenoszenie itemów, nie tylko wsadzanie, czy też wyrzucanie ich. Ogółem też jest nieopłacalne to, że każdy item to object lepiej zrobić to tak, żeby były 2 objecty eq i item, ustalić w objekcie item liste itemów, ich wartości, nazwy itp. rzeczy, a eq by je odczytywało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 W gm niema podziału na int float char czy inne, jest po prostu zmienna, gorzej gdy chcemy np exportować coś do dll bo gm obsługuje tylko char i double.A co do edit to chodziło mi że 3 razy zmieniałeś treść postu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 W gm niema podziału na int float char czy inne, jest po prostu zmienna, gorzej gdy chcemy np exportować coś do dll bo gm obsługuje tylko char i double.A co do edit to chodziło mi że 3 razy zmieniałeś treść postu. Skończ nabijać posty i powtarzać to, co ja. I znów się mylisz, bo eksportując np. do C++ może i tak jest, ale i tak tylko częściowo. W C++ tworzysz wtedy wskaźnik char, a nie char, a to olbrzymia różnica, bo jedno opisuje wartość, a drugie miejsce w pamięci. A np. w dll'ce do Delphi są to już różne typy. Jeśli jeszcze raz nabijesz posta i powtórzysz to co ja - report. Wkurza mnie to już. A, jak już powtarzasz to co ja, to chociaż dobrze. Nie powiesz mi, że w GMie nie ma podziału na liczby i ciągi znaków, bo jest. Takie samo rozwiązanie jest w PHP czy JS. Tylko, że w GMie z góry nieokreślone. Ogólnie wiele tu nie ma, powinno być przenoszenie itemów, nie tylko wsadzanie, czy też wyrzucanie ich. Ogółem też jest nieopłacalne to, że każdy item to object lepiej zrobić to tak, żeby były 2 objecty eq i item, ustalić w objekcie item liste itemów, ich wartości, nazwy itp. rzeczy, a eq by je odczytywało Taki przykład już jest, więc zrobiłem coś innego. Jeśli chodzi o sposób zapisu - to kwestia względna. Za moją przemawia np. ogólna konstrukcja Game Makera, obiekt to po prostu kontener danych, który się do bycia Itemem nadaje idealnie. W dodatku przerobienie na to, o czym mówisz, to kilka sekund. Nie moje zadanie. No i dzięki za sprawdzanie i komentarz ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Sernat widzę że zaawansowany jesteś:) masz jakieś produkcje? chętnie zobaczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Mam różne niedokończone, ale nie pokażę ich tutaj i raczej nikomu, komu nie do końca ufam / nie znam ;) . Jeśli chce ktoś - mogę zrobić jakiś lepszy przykład, bardziej skomplikowany i przydatniejszy :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 mi raczej o exe chodziło:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Piszę przecież, że mam, ale nie pokażę ;) . Teraz w ogóle w GMie nic nie tworzę. Może kiedyś wrócę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 nie rozumiem nie pokażesz bo nie ufam a czym to niby grozi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Nie pokaże kodu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Nie, to są po prostu produkcje, które być może kiedyś jeszcze dokończę. Teraz mi się nie chce :) . Mogę tworzyć przykłady jak chcecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Ale na przyszłość - twórz w 8.0 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 a zrobisz jakąś ciekawą mapkę? w stylu gta sa np? zak żeby była mała w grze i duża w menu i żeby można było na dużej zaznaczać coś to wtedy i na małej to będzie? (wiew jak to nobowosko brzmi:P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Czemu :P ? Nie jestem jakiś ufoludek, kumam o co chodzi. Mogę spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 a spróbujesz?:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Tak, ale to na PW szczegóły poproszę, bo posty nabijamy :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Mam różne niedokończone, ale nie pokażę ich tutaj i raczej nikomu, komu nie do końca ufam / nie znam ;) . Jeśli chce ktoś - mogę zrobić jakiś lepszy przykład, bardziej skomplikowany i przydatniejszy :) . Zrób takowy, bardziej pomożesz niż tym niedokończonym. :P 1.Wsadzanie itemów do eq 2.Możliwość składowania w jednym slocie tylko niektórych itemów np. potki można, a miecze już nie. 3.Dropowanie itemów. 4.Przekładanie ze slota na slot. 5.To z czym ja miałem problem, gdy eq wyłączone wkłada item do 1 wolnego slota + jeżeli jest item z możliwością składowania go w jednym slocie do pewnej liczby to niech tam włoży. 6.Możliwośc wyłączania eq i odpalania go. 7.Przejżysty system itemów(razem z opisem, nie w show_message a np. przeźroczysty kwadrat i tam opis, możliwośc nadania cech itemowi). To chyba wszystko co potrzebne w Inwentarzu, taki przykład napewno by się przydał z opisem. Oczywiście jeśli możesz.Ja nie potrzebuje aż z takimi plusami eq, ale się przyda na przyszłość nie tylko mi. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Jak będzie mi się chciało to zrobię :) Kurde miałem taki piękny(bo robiłem rpg) ale czyściłem dysk i przez przypadek poszedł :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Jak mówi dokumentacja, w GM są dwa typy: real i string. Nie ma innych, nawet true/false to tylko stałe o wartości 1 i 0, a np. global to -5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Jak będzie mi się chciało to zrobię :) Kurde miałem taki piękny(bo robiłem rpg) ale czyściłem dysk i przez przypadek poszedł :P WTF? pisałem do Sernata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 ależ wiem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Dla narzekających - macie wersję tego przykładu dla GM 8.0 - kliks Ogólnie to fajny, prosty przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Jak mówi dokumentacja, w GM są dwa typy: real i string. Nie ma innych, nawet true/false to tylko stałe o wartości 1 i 0, a np. global to -5. Można się tak kłócić i kłócić... Z jednej strony dostajemy typy real i string, z drugiej strony nazwy funkcji sugerują coś innego. (string_char_at, get_integer, get_string). W dodatku string z jednym znakiem (nazywany przeze mnie char) może być rzutowany do liczby całkowitej. A zwykły string już nie. Tak samo można się kłócić, czy "global." to liczba, przedrostek zasięgowy (jak w niektórych językach), czy najzwyczajniejszy w świecie predefiniowany obiekt, który przez edytor kodu jest podkreślony. Ale takie dyskusje nie mają sensu, bo dla GMa nie ma to po prostu znaczenia :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camorra Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Szkoda że GM 8.1. Ja posiadam Full 8,0 i czy jest możliwość jakoś prze konwertowania tego bo nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się