Skocz do zawartości

healthbar

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebuje zrobić tak jakby ciemność czyli niewidać obiektów tam gdzie jest narysowana ciemność.

Tylko że obiekty się tworzą i pomimo że jest ciemność widać je.

Co zapomnialem??? oto kod:

create

GML
surf=surface_create(room_width,room_height) //tworzymy su</span>

step

GML
color=merge_color(c_black,c_white,2) //tworzymy mieszanke kolorów

surface_set_target(surf)//właczmy tryb rysowania po surface

draw_clear(color) // czyścimy surfaca

draw_set_blend_mode(bm_subtract) // ustawaimy blend mode "odwrocenie koloru"

draw_circle_color(room_width/2,room_height/2,500,color,c_black,0) //rysujemy okrąg ktory bedzie swiatlem

draw_set_blend_mode(bm_normal) //ustawiamy normalny tryb blendingu...

surface_reset_target()// konczymy tryb rysowania</span>

draw

GML
draw_set_blend_mode(bm_subtract)//ponownie odwracamy kolory

draw_surface(surf,0,0)//rysujemy surfaca

draw_set_blend_mode(bm_normal)//i ustawiamy normalny blending</span>

dzieki nie pomyslalem

mam jeszcze jedno pytanie muglby mi ktos podac funkcje draw_healthbar i opisac. Da sie zeby pasek byl np od 1 do 25 lub od 1 do 1555 a nie od 1 do100? bo jak ja robilem to nie dziala

draw_healthbar(x1,y1,x2,y2,amount,backcol,mincol,maxcol,direction,showback,showb

order) With this function you can draw a healthbar (or any other bar that indicates some value, like e.g. the damage). The arguments x1, y1, x2 and y2 indicate the total area for the bar. amount indicates the percentage of the bar that must be filled (must lie between 0 and 100). backcol is the color of the background for the bar. mincol and maxcol indicate the color when the amount is 0 and 100 respectively. For an amount in between the color is interpolated. So you can easily make a bar that goes e.g. from green to red. The direction is the direction in which the bar is drawn. 0 indicates that the bar is anchored at the left, 1 at the right, 2 at the top and 3 at the bottom. Finally showback indicates whether a background box must be shown and showborder indicated whether the box and bar should have a black border line.

Najistotniejszy jest amount, reszta to współrzędne i wygląd :). Zastosuj przeliczenie tego życia czy tam energii czy do czego tego potrzebujesz, czyli pod amount wstawiasz ((energia_chwilowa/energia_max)*100), gdzie energia_chwilowa to energia jaka jest w danej chwili a energia_max to maksymalna energia (poczatkowa) czyli te Twoje 25 lub 1555.