PsichiX Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Witam :) Ponieważ w XenoNie w końcu dodałem moduł graficzny, więc dotychczasowe efekty graficzne w GM mi się już nie przydadzą, a szkoda żeby się kurzyły na dysku, a na pewno każdemu się one przydadzą. Coż takiego chcę Wam dziś dać? Otóż jest to system dynamicznych buforów wyświetlania. Jest to nic innego jak GMowe surfaces z dodatkami pozwalający tworzyć Nam dynamiczne efekty takie jak Bloom (dobrze znana metoda ładnego antyaliasingu) oraz wszelakiej maści Blury (Depth blur - rozmycie głębokościowe; Gaus blur - rozmycie całościowe; Motion blur - rozmycie ruchu (dobrze widoczne tylko przy dużych prędkościach)) :) A ponieważ tradycyjne metody uzyskania tych efektów były dla komputerów zbyt obciążające, ta metoda przebija je wszystkie, gdyż jest dynamiczna. Dodam tylko że system ten nie sprawdza się w grach 3D (do tego potrzebna jest inna metoda ;p). Zapraszam do sprawdzenia tego systemu. W razie użycia tego silnika dodanie do Credits (Autorów) wymagane. DOWNLOAD: https://gmclan.org/up1105_11_XeDIsplay.html SCREENY: Pozdrawiam :) ΨΧΞ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Dobre te efekty ... przydadzą się gdy w jakiejś grze ktoś dostatnie krytyczne obrażenia/lub mało zdrowia będzie miał ... Ale wydaje mi się że bloom zżera za dużo pamięci ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 to moze mala sugestia: Piszcie od razu ile fps przy kazdym efekcie macie, to sie usprawni system bo to tylko zmiana parametrow :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syliush Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Jedyne co mnie zaskoczyło to jakie FPS wysoki przy takich funkcjach. Silnik bardzo dobry, dla gier MMORPG wspaniały ponieważ nie będzie dużego obciążenia. 5/5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Curchack Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Co do płynności, przy wszystkich efektach mam 60 FPS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 60 FPS tez :) No a efekt mi sie bardzo podoba :D, ahhh ten PsichiX ;] 5/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Purepain Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Dodam tylko że system ten nie sprawdza się w grach 3D (do tego potrzebna jest inna metoda ;p). Jeśli mógłbyś podać mi tą metodę to jesteś moim hero ^_^ właśnie czegoś takiego szukałem tylko jeśli nie będę wiedział jak tego użyć w 3D to niestety będzie to dla mnie bezużyteczne... :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 9-10 fps ;/ No niestety... Ale piąteczka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Fajne 5/5 ALE MAM 30 FPS przy 1 i 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 hmmm... fajniutkie to chyba tego użyję:P Oczywiście 5/5 Ale widzę, że coś mało klatek PsichiX :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Malo, znaczy ile? :) to wazne, bo powtarzam - mozna to poprawic, to tylko kwestia parametrow ;) PS. Widze ze sie Wam podoba, powiem ze dzieki temu systemowi mozna robic tez wlasne efekty, te ktore ja dalem to tylko malutka czesc mozliwosci. Rozmyte cienie, swiecace przedmioty, nawet cos a'la stencil buffer mozna z tego zrobic, wszystko zalezy od Waszej inwencji tworczej ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Aaaa czyli w pewnym sesie dałes nam wolną rekę abysmy sobie sami cos stworzyli jesli gotowe efekty nie wystarczają ? No to czas isc analizowac kod moze cos mi sie uda =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Dokladnie :D chce aby kazdy z Was mogl tworzyc wspaniale efekty, jakie tylko zechce ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Bloom = ok. 48FPS Depth Blu r= 60FPS Gaus Blur = ok. 36 Motion Blur = 60FPS Moja maszyna to: Intel Pentium 4, 2400 MHz (18 x 133) ASRock P4Dual-880Pro (4 PCI, 1 PCI-E x16, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN) Pamięć fizyczna 1024 MB NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB) Copyright: © 2007-2009 XenoN Core by PsichiX. All rights reserved O, to już mamy 2009? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 O, to już mamy 2009? biggrin.gif ze tak powiem, zabezpieczam sie o rok w przod ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Purepain Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Drogi PsichiXie ponawiam moją prośbę abyś zdradził mi sposób na użycie twoich efektów w 3d, bo chyba nie zauważyłeś mojego ostatniego postu :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Ależ zauważyłem najdroższy Purepainie, lecz niestety nie jestem w stanie wyjawić Ci tej sekretnej metody, będziesz musiał na nią poczekać, bo zanim ją opublikuję chcę ją usprawnić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Purepain Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 W porządku było tak od razu. -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Wspałanie rozwiązanie. Na pewno użyje w jednej z moich gierek. Przepraszam za odkop ale naprawdę należy się jakaś nagroda dla Psichixa. Gratuluje i oczywiście 5/5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 No powiem że nawet nawet... może mi się przyda :) 5/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 dobre to! Może użyję :thumbsup: 5/5 Na drugim komputrze: Display Bloom - 21FPS Depth Bloor - 50-55 FPS Gaus Bloor - ok.20FPS Motion bloor - 60FPS Sprzętu na tym komputerze nie znam :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ha! Zatkało kakao, nie? ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Za mala pojemnosc karty graficznej albo directx Ci szwankuje. zrob update sterownikow do karty, tez mialem z pewnymi grami czy efektami problemy i update pomogl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Co tam jest źle? Bo próbuję i nie mogę wypatrzeć ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Matt, mu chodzi o te pseudo-cienie na trawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-Enjoy Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Z nieba żeś mi PsichiXie spadł :D Znajdzie zastosowanie w TLOA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 w TLOA to raczej nie pasuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-Enjoy Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Niech Ci shoker wytłumaczy o co chodzi piczerze, bo ja już siły nie mam. A motion blur paniczu? Zapomniałeś, że trzeba się za jego poprawę w tloa wziąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Mam pytanie. co trzeba przerobić, żeby dało się ustawić stałą wartość gausblur? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Nic nie trzeba przerabiac - ze stepa tylko wywalasz switcha a w create tworzenie tych wszystkich efektow i zamast tego w create dajesz tylko: GML xedisp_effect_gausblur_create() a tam gdzie chcesz ustawic wartosc gausblur dajesz: GML xedisp_effect_gausblur_set(true,0.5) // 50% gausblur EDIT: Wazne! ustawianie efektow trzeba robic w tym samym obiekcie w ktorym efekt zostal stworzony, inaczej nie zadziala. jak chcesz sie z innego obiektu odwolac do ustsawienia efektu to dajesz: GML with(engine)xedisp_effect_gausblur_set(true,0.5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się