Skocz do zawartości
nowy_user

Wersja trial mojego programu / gry

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie, jak zrobić wersję trial programu, który zrobiłem w GM? Tak aby po 14 dniach blokowało dostęp, jeśli nie wpisze się specjalnego kodu aktywacyjnego? Jak zrobić aby przeinstalowanie programu nie resetowało licznika dni zużytych?

 

Przez prawie 2 miesiące tworzyłem system rejestracji i loginu ( gdzie po 14 dniach, jeśli ktoś nie zapłaci to nie ma dostępu do aplikacji ), i pomimo że mam cały system gotowy i zaimplementowany, to chcę z niego zrezygnować. Decyzja jest podyktowana tym, że martwię się takimi sytuacjami jak potencjalne problemy z serwerem, zhackowanie serwera i wyciek danych itd. Wolałbym to zrobić w prostszej wersji — przynajmniej na początek. Jaki system proponujecie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale to przecież nie ma większego sensu. Chyba każdą wersję trial da się jakoś obejść, nawet taką, która wymaga rejestracji (stwórz sobie nowe konto i jazda!).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję zrobić osobną grę która ma ograniczony content.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, gnysek napisał:

Ja proponuję zrobić osobną grę która ma ograniczony content.

Ok , to ma sens, natomiast, chciałbym sprzedawać moją grę/aplikację do szkół na ilość stanowisk.  Jeśli zrobię to tak jak piszesz, to szkoła może kupić aplikację na 1 stanowisko , a następnie skopiować na pozostałe komputery. Wolałbym generować klucze aktywacyjne i w zależności na ile stanowisk dana szkoła kupi program, to tyle dostaną kluczy aktywacyjnych. Tylko tutaj klucz musi się deaktywować po wpisaniu go… No nie jest to łatwy temat, ciekaw jestem czy da się w ogóle coś takiego zrobić w GM. Czy ma ktoś pomysł?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1) Szkoły nie mają własnego budżetu, rzadko coś kupują, w sumie tutaj już biznesplan pada jak mucha

2) Zbieraj statystyki uruchomień z adresu IP, weź np. adres IP + adres w podsieci i będziesz widział, ze z różnych kompów odpalają :) W sumie to nawet liczba "pierwszych urucomień" w tygodniu z jednego IP wystarczy, i tak będzie widać powtarzające się jednego dnia włączenia z tego samego IP

3) wróc do pierwszego pomysłu, z opcją, ze jak nie wpiszesz klucza, to 24 jeszcze wszystko działa (gdyby padł serwer). Co do włamania na serwer - polecam walidowanie klucza z solą/HMAC. Resztę danych (np. nazwa szkoły) możesz trzymać osobno, papierowo, to nie przeszkadza - skoro sprzedajesz to i tak musisz mieć działalność, fakturę, czy nawet umowę i trzymać to na cele podatkowe, więc unikniesz RODO na www przynajmniej (bo w celach podatkowych RODO nie jest potrzebne, bo wynika z przepisów prawa, tak samo umowa)).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź @gnysek .

 

1. Tak się składa, że pracowałem przez 2 lata dla firmy, która tworzyła aplikację na tablety dla szkół, dla specyficznej grupy uczniów i wiesz co, masz sporo racji, że w szkołach z budżetem jest ciężko, natomiast na tego typu produkty są bardzo duże dofinansowania, i zwłaszcza pod koniec  roku kalendarzowego szkoły kupowały to zaskakująco dobrze. Skupiając się jedynie na rynku Polskim można wygenerować zyski wystarczające na utrzymanie 1-2 osób, ale jeśliby rozwinąć biznes na inne kraje... tu widzę duży potencjał :) Sam produkt pod kątem programistycznym jest niezbyt złożony, bardziej chodzi o jego wartości terapeutyczne, myślę, że w GM to ok 2 miesięcy ( podczas pracy nad projektem full time). 

 

Co do pozostałych punktów, to spróbuję... szkoda, że w GMie nie ma jakichś domyślnych rozwiązań, widać, że pracownicy Yoyo zakładają, że główny kanał dystrybucji gier to albo Steam albo App Store/ Google Play, i nie widzą potencjału w innych bardziej niszowych — a przez to mniej nasyconych — gałęziach przemysłu gamingowego. Potrzebuję rozwiązania jak najmniej skomplikowanego, aby jak najmniej czasu poświęcać na ewentualny customer support, problemy z serwerami itd. Chciałbym po prostu poświęcić 2-3 miesiące na zrobienie produktu, a potem zacząć agresywne działania sprzedażowe.

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej liczbie userów jak pewnie byś miał, to nie wiem jakie mogą być problemy z serwerami... zwykły hosting www gdziekolwiek wystarczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to bardziej się obawiam sytuacji, w której coś się pochrzani przy aktualizacjach MySQL albo MariaDB. Podejrzewam, że jeśli wtedy by się coś poprzestawiało, to miałbym problem aby ustawić wszystko tak, aby działało. 

 

Swoją drogą wysłałem też zapytanie na GMCommunity, i doradzono mi, abym po prostu się nie przejmował tym, że ktoś może w nieuczciwy sposób korzystać z mojej aplikacji ( w sensie instalować na więcej urządzeń) i po prostu abym nie robił żadnego systemu zabezpieczeń. Zamiast tego poradzono mi, abym sprzedawał produkt na minimum 10 urządzeń i wtedy, nawet jak ktoś będzie chciał mnie oszukać to i tak sprzedaż na 10 kompów / tabletów będzie już jakimś konkretem.

 

No przyznam, że ma to sens.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, nowy_user napisał:

Właściwie to bardziej się obawiam sytuacji, w której coś się pochrzani przy aktualizacjach MySQL albo MariaDB. Podejrzewam, że jeśli wtedy by się coś poprzestawiało, to miałbym problem aby ustawić wszystko tak, aby działało.

 

Przez 17 lat nigdy mi się to nie zdarzyło. A napisałem już łącznie ponad 50 stron w sieci, niektóre z bazami po 4-5 GB.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×