Skocz do zawartości
MaxGaming

Jaki język i jaki kurs?

Rekomendowane odpowiedzi

Było pewnie już parę takich tematów, jednakże chodzi o szczególne preferencje i nawiązanie dyskusji, żebym mógł Was wypytać w razie wątpliwości :)

Mam nadzieje, że nie będziecie bili za takie "noobskie" pytanko.

Więc...

 

Jaki jeżyk polecacie do nauki?

Bo kiedyś uczyłem się C#(ale słabo umiałem), C++(tu podstawy opanowałem), ale nawet to pozapominałem i zastanawiam się jaki mi się teraz przyda.

Coś najlepiej multi platformowego(szczególnie Windows(PC) i Android) i coś w czym efektywnie można pisać gierki.

Słyszałem, że C++ ostatnio dobrze daje radę na andku do gier i prześciga nawet javę, prawda to?

I jakiś możecie kurs online(czytany), tutorial online(filmiki) - co według Was najlepsze, albo książkę do tego języka polecić?

Tylko bez "jaj", assemblera się uczyć nie zamierzam :D

 

Podsumowując: chodzi o język który teraz daje duże możliwości zarówno pisania jak i ew. pracy, wielo-platformowy(szczególnie Windows PC), w miarę do ogarnięcia przez nooba i żeby był przyszłościowy. Duże wymagania, ale pewnie Wy najlepiej wiecie co tam teraz "w trawie piszczy" :P

 

Bo doszedłem do wniosku, że przez łatwość pisania w GM się rozleniwiłem i olałem "prawdziwe" języki programowania(bo o ile dobrze to definiuje to GMS/GM ma język skryptowy, ale i tak wiecie o co chodzi :rolleyes: ) :D Chodzi o pisanie "dla sportu", ale od razu ze spojrzeniem w perspektywie ew. przyszłej pracy. Plus to, że ja raczej dla sportu nastawiam się na gry(wiadomo, że najpierw muszę w jakimś sporym stopniu ogarnąć język teoretycznie i konsolowo), a pracy no to nie mam pojęcie jakie tam zapotrzebowanie jest i jakie przewidujecie na przyszłe lata :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

z Twojego opisu wynika, że najbardziej przypasuje ci Unity i C#

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A bawiłem się też w Unity kiedyś, ale dałem sobie wtedy spokój, bo nie umiałem modelować, a wtedy do 2D nie było z tego co bylo mi wiadomo, żadnych kitów, ale raz, że trzeba się rozwijać, a dwa, ze teraz chyba nawet jest taka możliwość. W sumie to może tak zrobię. Zaleta Unity też jest taka, że niemalże od razu widać rezultat nauki. Tylko, że czy to nie jest jedynie opcja do gier? Bo to w sumie tak jak z GMS zawiera pełno ułatwień i funkcji specjalnie do tworzenia gier i to raczej ma mało wspólnego z pisaniem w czystym C#, a raczej takich osób bardziej się poszukuje?

Bo to w sumie taki "drugi GMS" o ile mogę tak rzecz, ale bardziej nastawiony na 3D i ma jednak trochę więcej wspólnego z pisaniem w czystych językach :/

 

@e: w sumie to po przemyśleniu raczej chyba Unity jest dobry bo w przeciwieństwie do GMa nauczę się tej całej teorii której albo nie ma w GMie, albo nie jest niezbędna na średnim poziomie jak(same w sobie) klasy, dziedziczności itp.(w sumie sam nie wiem co, bo tego nie znam dokładniej jak to jest w C#, bo umiałem bardzo nie wiele, a i tak wszystko zapomniałem. Dobrze myślę?

Bo chyba jedyna zaleta pisania gier w tradycyjny sposób to satysfakcja, bo raczej dużych możliwości już nie mają dla twórców niezależnych.

Tylko raczej z programami jest już inaczej i czy po takim Unity mogę założyć, że umiem C# i dałbym radę w pracy jakiejś(bo zakładam, że tam raczej robią programy, a nie gra. A na pewno nie w środowskich typu Unity, chociaż nie mam pojęcia)?

 

Dzięki jak zwykle za wszelkie odpowiedzi. W końcu poświęcacie swój cenny czas kolejnemu noobowi, który nie ma pojęcia o czym mówi ^^

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Unity w najnowszej wersji pozwala na tworzenie gier 2D. Opiera sie na systemie komponentowym, wiec z grubsza jesli zrobisz jakies komponenty generyczne, to mozesz je z latwoscia podpiac do kolejnych projektow. mozesz nawet robic wlasne edytory rozszerzajace mozliwosci Unity, a to tylko wierzcholek gory lodowej. potezne narzedzie - w pracy uzywamy i wlasciwie tam poznalem dopiero jego osom mozliwosci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Brzmi rzeczywiście fajnie, ale i skomplikowanie. Dodatkowo od dawna widywałem widowiskowe produkcje pojedynczych osób w Unity.

Teraz trudniejsza część, z czego się uczyć?

Bo ja jako nie znający tematu nie potrafię ocenić ile ten kurs uczy, chociażby po nazwach rozdziałów.

Możecie coś polecić, żebym mógł wykorzystać sporą część zalet tego środowiska?

I ogólnie jak polecacie się uczyć? Z papieru, ze stronek jakiś, czy z filmików?

 

I tak z ciekawości, przy czym pracujesz w firmie? W sensie co robicie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Apple Swift?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żaden problem, bo chęci można łatwo zmienić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Swift jest bardzo przyjemny i logiczny nawet dla "nooba" (jak się określiłeś).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Za łatwo też nie może być, muszę się trochę pomęczyć ^^

A tak serio chodziło mi tylko o tak legendarne języki jak Asembler :D

 

@Theeft - Dzięki, ale opcja odpada, bo nie mam żadnego urządzenia z systemem o Apple :/

 

Jak mówiłem Unity na C# to fajny pomysł, tylko czy znacie jakieś do niego fajne tutki?

I znów z ciekawości: sami robicie modele, czy kupujecie/ściągacie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Unity jest awesome :D W półtora roku ogarnąłem je od zera nie mająć bladego pojęcia o robieniu gier 3D, teraz tylko szlifuje C# :) Co do kursów to cienko jest z polskimi ale na YT trochę tego znajdziesz :) Polecam także na start książkę "Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x" - dla starszej wersji ale nic oprócz systemu animacji się aż tak nie zmieniło :) Swoją drogą mogę komuś takową opchnąć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ile chcesz? Bo na razie słabo stoję z forsą :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co ty na to?

java_logo_640_large_large.jpg

Bardziej multiplatformowo już się nie da.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Exigo: nadal C# - bo mono, które jest wszędzie tam, gdzie nie ma .NETa :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
@Exigo: nadal C# - bo mono, które jest wszędzie tam, gdzie nie ma .NETa :)

 

Ale Java też tam jest :P

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A masz jakis profesjonalny tool do tworzenia gier w javie na te platformy, Fervi? Cos, co choc troche dorownuje Unity w funkcjonalnosci?

Na tych platformach masz tez Assmebler, a nit nie robi toola do tworzenia gier w assemblerze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A masz jakis profesjonalny tool do tworzenia gier w javie na te platformy, Fervi? Cos, co choc troche dorownuje Unity w funkcjonalnosci?

Na tych platformach masz tez Assmebler, a nit nie robi toola do tworzenia gier w assemblerze.

NetBeans, Eclipse... Dają dużo większą kontrolę nad kodem i zarazem nad samą grą niż Unity ;D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@MaxGaming: Cena na książce - 77zł, nową kupiłem w promocji za połowe tego wiec na pewno sie dogadamy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NetBeans, Eclipse... Dają dużo większą kontrolę nad kodem i zarazem nad samą grą niż Unity ;D

Konrad, Unity to edytor gry, nie kodu - od tego jest Mono Develop lub Visual Studio czy nawet chyba Xcode :*

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Konrad, Unity to edytor gry, nie kodu - od tego jest Mono Develop lub Visual Studio czy nawet chyba Xcode :*

Physix, jakby nie było to temat dotyczy programowania nie tylko gier, zatem jak najbardziej te toolsy są pro a zarazem multiplatformowe, czego powiedzieć o Unity już nie można ;*

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

mowisz o multiplatformowosci Unity, czy platform na ktore wypuszcza buildy? platform deploymentu ma duzo, zas tool dziala na windowsie, macu i linuxie. nadal - Nie jestem fanem unity, ale klekam przed jego mozliwosciami i zasiegiem, gdzie nie ma innych tooli podobnych mu, uzywajacych javy :)

 

Physix, jakby nie było to temat dotyczy programowania nie tylko gier,

i coś w czym efektywnie można pisać gierki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mowisz o multiplatformowosci Unity, czy platform na ktore wypuszcza buildy? platform deploymentu ma duzo, zas tool dziala na windowsie, macu i linuxie. nadal - Nie jestem fanem unity, ale klekam przed jego mozliwosciami i zasiegiem, gdzie nie ma innych tooli podobnych mu, uzywajacych javy :)

Tool bez wine zapewne nawet nie ruszy, a to się nie nazywa support na linuxach ;D Możliwości ma spore, nie zaprzeczę, ale również swoje nakłady. Do prototypowania i gier indie jest jak najbardziej stosowny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tool bez wine zapewne nawet nie ruszy, a to się nie nazywa support na linuxach ;D Możliwości ma spore, nie zaprzeczę, ale również swoje nakłady. Do prototypowania i gier indie jest jak najbardziej stosowny.

Alez moj drogi, tool Unity napisany jest w C#, skompilowany w mono - da sie go uruchomic i tworzyc na nim pod Linuxem, ba - na macu takze, przeto o tym pisalem juz :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×