Skocz do zawartości
domek593

Ruch falisty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od wczoraj zmagam się z falistym ruchem npc.

290.jpg

O tak ruch mi chodzi. NPC porusza się ciągle w lewo, ale jego wartosc vspeed jest ciągle zwiekszana o np. 0.1 a gdy osiagniec vspeed np. 5 to ma płynnie zmniejszać wartosc o 0.1 aż do vspeed -5, i potem znów płynnie o 0.1 do vspeed 5. Pytanie jak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zrób to sinusem albo cosinusem

GML (create)
Sin = 0;

GML (step)
Sin += 0.1; // przyrost kąta w radianach

vspeed = sin( Sin )*5; // 5 to amplituda, czyli twoje -5 i 5 vspeeda</span>

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zrób to sinusem albo cosinusem

GML (create)
Sin = 0;

GML (step)
Sin += 0.1; // przyrost kąta w radianach

vspeed = sin( Sin )*5; // 5 to amplituda, czyli twoje -5 i 5 vspeeda</span></span>

 

Genialnie. O to chodziło! Podziękowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Warto byłoby dodać, że jak chcesz osiągnąć z fizycznego punktu widzenia poprawny ruch harmoniczny, to musiałbyś operować na y obiektu a nie vspeed (W rzeczywistości "vspeed" nie jest największe w amplitudzie tylko w położeniu równowagi). :) Piszę tylko tak na wszelki wypadek, jeśli to był Twój zamiar. :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×