Skocz do zawartości

Wgrywanie i usuwanie tła


pk100

Rekomendowane odpowiedzi

Jak najprościej ładować tła z katalogu i wyświetlać w roomach?

Chcę zrobić tak, że mam trzy roomy i trzy różne tła w katalogu

i żeby wgrywały się do pamięci odpowiednio przy wejściu i kasowały

przy wyjściu:

tlo1 do room1, tlo2 do room2, tlo3 do room3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam dokumentację więc daruj sobie takie teksty i nie osądzaj.

Najlepiej uczyć się na przykładach a tu jest miejsce dla początkujących.

Ale moja wina - źle zadałem pytanie.

Więc inaczej: co jest nie tak, że nie chce mi wyświetlać tła?

Mam grafikę tła b1.png w tym samym katalogu co exe.

W Room Creation:

global.bg = background_add("b1.png",0,0)

 

i jak ją teraz wyświetlić?

Wpisanie:

draw_background(global.bg,0,0)

powoduje błąd:

Trying to draw non-existing background.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w room creation

GML
if(background_exists(global.bg)) background_delete(global.bg)

global.bg = background_add(working_directory+"/b1.png",0,0);

background_index[0] = global.bg;

background_visible[0] = true;

 

Gdzieś wcześniej najlepiej w osobnym 1 roomie inicjującym grę zdeklarować tą zmienną globalną bg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...