Skocz do zawartości

Zablokowane [C++] Dużo pocisków zamiast 1


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w jaki sposób można zrobić kilka pocisków zamiast 1? Ja zrobiłem tak , że gdy naciskamy klawisz, pobieram x i y "gracza" , i ustawiam takie same w x i y pocisku , po czym zmienna gotowy=0 , i wtedy już tylko y--; - czyli żeby pocisk "leciał" w górę. Gdy y pocisku będzie równe 0 ( czyli jak wyjdzie poza ekran ) wtedy też gotowy=1 , i można od nowa strzelać. A jak zrobić że można ciągle? Jak zrobiłem że ciągle to ten sam pocisk zmieniał pozycje i leciał od nowa. Domyślam się że trzeba to zrobić na tablicach. Ale jeśli możecie to podpowiedzcie w jaki sposób :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tworzysz klasę pocisku i dodajesz nowe obiekty do jakiegoś kontenera. Możesz wykorzystać też tablicę obiektów (dynamiczną lub statyczną, zależnie od woli), a jako kontener użyć list skoro i tak przelatujesz za każdym razem wszystkie obiekty :P

 

http://pl.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B/Listy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Oblicz sobie, skoro strzelasz np. co pół sekundy, ile pocisków na raz będzie na ekranie i zrób tablicę tej wielkości (ew. większą o 2 lub 3, dla bezpieczeństwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: tablicę... czyli będzie musiał określić rozmiar... hm, może vector?

bardzo prosty w użyciu:

vector<typ> abc;

 

//dodawanie pustej wartości na koniec kontenera

abc.push_back( 0 );

 

//dostęp taki sam jak w tablicach

abc[ index ];

 

Tylko se zrób klasę i będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pental, vector jest oparty na tablicy dynamicznej ;) jest po prostu latwym interfejsem dla tablic dynamicznych :) ale i tak bardziej radzil bym zastosowac listy, gra tym zyska na predkosci :) (gdy liczba elementow jest zmienna i nie mozna okreslic maxymalnej jej liczby, oraz gra bedzie za kazdym razem przechodzic przez wszystkie elementy kontenera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pentalku, a slyszales o czyms takim jak metoda reserve dla vectora? :0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YXE, omg. Tak ciężko jest się domyśleć o co chodzi :/ ? Dobra, po kolei:

 

1. Crack pisze, że każda tablica ma stały rozmiar i nie można go zmienić.

2. Ja mówię, że rozmiar tablicy dynamicznej można zmieniać.

3. Ty wyjeżdżasz z vectorem i twierdzisz, że nie wiem co to jest. Ok, ok, tylko nie rozumiem - gdzie ja o nim wspomniałem :o ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, ale crack wyłapał to ze przy tablicy będzie musiał znać i określić rozmiar, więc uznał vector za dobry wybór gdyż tam tablica się automatycznie rozszerza jeśli nie przekracza rozmiaru którym się ustala metodą reserve (to o czym pisałem) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pental: lol, ale nic nie musiałeś pisać o vectorach, on napisał, nie ty O.o nie rozumiem już do czego bijesz :0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, zostawmy już to w spokoju, bo się niepotrzebne napięcie tworzy :P problem też rozwiązany więc nie ma sensu ciągnąć dalej sprzeczki czy cokolwiek co się tu działo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crack, akurat tobie tej mądrości udowadniać nie muszę, pfff :P . Wymyśl coś lepszego :D .

 

A co do żal - czemu? Haha, dobre, czyli nie mogę także napisać "wiara" czy "smutek"? Brawo ;] . Czyżbyś marzył o byciu modem? Powodzenia. Najpierw pokaż, że coś umiesz :) .

 

Will, to już było napisane, jednak Crack musiał zacząć popisywać się tym, że umie tworzyć vectory lol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, zostawmy już to w spokoju, bo się niepotrzebne napięcie tworzy tongue2.gif problem też rozwiązany więc nie ma sensu ciągnąć dalej sprzeczki czy cokolwiek co się tu działo tongue2.gif

Na prawde nie lubie się powtarzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynasz mnie drażnić. Przecież nikt Ci nic nie zrobił, robisz z igły widły, tylko po to byś wewnętrznie nie czuł się gorszy -.-

Problem rozwiązany a nie ma sensu zostawiać tematu na pastwę sprzeczki. Zamykam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

hah, skoro na planszy na raz nie może być wiecej niż np. 100 kulek, to możesz zrobić normalną tablicę i problem z głowy, bo zanim chłopaki dojdą do konsensusu, to najprościej będzie napisać najprostszą metodą (choć nie najmniej optymalną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...