Skocz do zawartości
Dexarz

Stick's problem ...

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie ..

 

Otóż jak pamietacie moja gra SA2 oparta jest na silniki Omega ...

 

Mam sprite'a ..Jak wyliczyć koniec jakiejs linii ???Tzn w mojej grze chciałbym zrobić szkilet ,cvzyli aby postacie posiadały szkielet ...Mam kość (zwykły sprite) i znam położenie X,y sprita ...wiem że wysokość sprita wynosi 10 100 px i znam takze wartość rotation (obrót) ...Jak wyliczyć koniec sprita ??tzn. znam wartości X,y które określaja początek ,a jak wyliczyć gdzie jest koniec ???

 

oto screen (moze łatwiej bedzie zrozumieć) ..

immagineer.jpg

 

czyli dosłownie jak wyliczyć punkt końca tej linii ??X i Y ???To jest potrzebne mi do grawitacji (jeśli zrobię budowę kościstą postaci) ...

Mam pomysł ...

Można by wyliczyć resztę boków trójkąta tzn ...

 

problem.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

lengthdir_x i lengthdir_y :) Poczytaj sobie o nich w dokumentacji

 

EDIT:

 

Oops :P To nie pisz w tym dziale, mylisz ludzi :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lengthdir_x i lengthdir_y

On pisze w Delphi.

 

Popróbuj z sinus, cosinus i pi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
On pisze w Delphi.

No to chyba z deczka nie ten dział ;P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To sorka ...COsinus ??A co to ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
To sorka ...COsinus ??A co to ??

Będziesz w najbliższym razie katował to na matmie ;].

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł chociaż nie znalazłem tego co chciałem ...

 

Krynniak ja jestem dopiero w 1 klasie gim ..wiec raczej w tym roku nie bede mial ??

 

To wie ktoś jak to policzyć ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A nie można z twierdzenia Pitagorasa?

 

EDIT: A nie, sorry. :D

 

x2=x1+długośćsprite'a*Cos(DegToRad(45));

y2=y1+długośćsprite'a*Sin(DegToRad(45));

 

Czy coś takiego :F

 

@DOWN Proszę bardzo ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ...W głownym poscie pojawil sie obrazek przedstawiajacy jak to chce obliczyc ...

 

Mike dzieki ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm... jak ja tego nie lubię =D . Zaczekaj...

 

x = x$ + r * cos( alpha * 180 / pi );

y = y$ - r * sin( alpha * 180 / pi );

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A co niby napisałem? :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oj, źle przeczytałem twój wzór, pomyliło mi się =P .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×