Skocz do zawartości

SIDek

Użytkownicy
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Odpowiedzi opublikowane przez SIDek

  1. 11 godzin temu, gnysek napisał:

    Wystarczą dane osoby z kraju który akceptują i ta osoba powinna w sumie kampanię wystartować.

    no właśnie, ta osoba MUSI, czy ja mogę z polskiego IP wystartować wypełniając danymi kogoś innego?

     

    11 godzin temu, gnysek napisał:

    Pytanie czy masz coś czego nie odrzuca przed startem :P

    tzn?

  2. pierwotnie miała to być platformówka, ale kiepski ze mnie level designer i pomyślałem, że zamiastu unikać przeszkód, trzeba będzie na nie wskakiwać i zabić liska. Później dotarło do mnie, że nic nowego nie wymyśliłem, bo faktycznie grałem kiedyś w mr. karoshi.

    Część poziomów będzie bardziej logiczna, część zręcznościowa.

     

    Zastanawiam się czym zastąpić te monety (bo zdają mi się być troche oklepane) i nad tytułem - najpierw "This fox wanna die", ale chyba "Kill the fox" lepiej brzmi. Jak myślicie?

     

     

  3. Macie jakiś program który nagrywałby zrzut ekranu do *.gif? Próbowałem "Gifcam" i "Screen to gif" ale gify mają opóźnienie, a chce żeby było 60fps w czasie rzeczywistym nagrane. Ewentualnie jak inaczej to zrobić?

  4. orientujecie się może jak jest z prawami autorskimi w takiej sytuacji:

    chcę w swojej grze dać postać Super Mario, jako NPC. Nie oryginalny sprite, tylko sam narysuje, ale widać, że to ten słynny hydraulik. Chciałem zrobić kilka takich ester eggów, że na niektórych poziomach właśnie spotykalibyśmy postacie z innych gier, w charakterze NPC, bossów. Czy można mieć z tego powodu jakieś problemy? Jakieś sprawy o plagiat czy coś takiego?

  5. Chciałbym zrobić taki room przejściowy między levelami. Przechodzisz level 1 -> room przejściowy -> level 2. -> room przejściowy itd....

    Room miałby nas wysyłać do konkretnego rooma levela i określać liczbę punktów którą możemy w nim zdobyć (global.punkty)

     

    Chciałem zrobić to na zasadzie.

    If global.level=1 and klikamy enter { goto_room 1 i global.punkty=200} itd. dla 50 leveli

     

    Można zapisać to jakoś inaczej?

     

     

  6. sprawa jest taka: obiekt 1. w creacie ma ten kod co podałem wyżej. tworzy line z 12 segmentów, na jej końcu obiekt zombi.

    i jak zrobic zeby lina rozciagala sie do jakiejś tam granicy. bo jeszeli ob1 ma density dajmy na to 2, segmenty liny mają po 0,01, a zombi 0,5 i zombi podąża za myszką, to ob1 nie jest ciągnięty na linie, tylko ta lina się rozciąga...

  7. obj_tworzyline

    GML
    Create:

    k=0

    sonobje=id

    renk=0

    repeat(12){

    k+=16

    renk+=1

    ropeo=instance_create(x+k,y+k,o_rope)

    ropeo.renk=renk

    ropeo.whr=1

    ropeo.sonobje=sonobje

    sonobje=ropeo.id

    with(ropeo) {joy=physics_joint_distance_create(id,sonobje,x,y,sonobje.x,sonobje.y,0)

    if renk=12 {seker=instance_create(x,y,obj_zombi) joy2=physics_joint_distance_create(id,seker,x,y,seker.x,seker.y,false)

    }}}

    o_rope w create dałem phy_bullet=true.

    wciąż przelatuje

  8. chciałem połączyć dwa obiekty liną, stworzyłem w tym celu linę z innych obiektów połączony przy pomocy physics_joint_distance_create, problem w tym, że lina natrafiając z dużą prędkością na przeszkode rozrywa się, obchodzi jakby przeszkodę i spowrotem się łączy.

    Jak zapobiec rozrywaniu się liny, zachowując jednocześnie pewną jej rozciągliwość?

  9. Pathe akurat mi nie potrzebne, głownie kożystam ze speedów, directiona i collisionów wszelkich.

    A jeśli bym nie korzystał z fizyki to lepiej pisać na gm8 czy gms, w którym będzie szybciej gra śmigała?

     

    Mam straszny dylemat, miał to być projekt prosty i szybki (co nie znaczy byle jaki) aby można było go ukończyć, nie wiem czy dla paru bajerów warto zaczynać praktycznie wszystko od nowa :/ Z drugiej strony fizyka i te shadery są kuszące i wyglądają efektownie...

  10. zacząłem robić projekt w gm8. strzelanka platformowa z celowaniem 360stopni, duzo skakania i strzelania.

    parę dni temu ściągnąłem GM:S i zacząłem interesować się "physics worldem"

     

    bardzo fajna sprawa, zwykła kulka turlająca się po schodach daje tyle radości, a co dopiero gdyby nadać "fizyczność" rozczłonkowanym przeciwnikom.

     

    tylko z tego co zauważyłem (prosze mnie wyprowadzić z błędu jeśli się myle) jeśli room będzie fizyczny to przestają w nim działać wszelkie vspeedy, hspeedy, directiony itd. :(

     

    czy da sie cos z tym zrobic, czy jesli już decydujemy się na kożystanie z physiców to wszystko musimy robić na nich? w takim wypadku musiałbym uczyć sie wszystkiego od nowa. jakie opcje jeszcze przestaja dziłac w fizycznym roomie?

  11. https://gmclan.org/uploader/8322/enemy.png

    pierwotnie miało to tak wyglądać, ale stwierdziłem że ludzik jest wciąż za duży, chciałbym zeby miał ok 50 pikseli wysokości, ale jak się duży obrazek zmniejszy do tych rozmiarów wygląda już marnie :( więc pomyślałem żeby zmienić styl na taki pixelartowy bardziej. możecie mi udzielić jakiś praktycznych porad jak to zrobić? lepiej narysować większy obraz i potem go zmniejszyć i pracować na tym, czy od początku rysować malutki? i mam jeszcze problem z konturami, nie potrafie wyczuć czy dać w jakimś miejscu czarny kontur czy kolorowy, czy wcale.

  12. weźmy przykładowo tą graficzkę: https://gmclan.org/uploader/8322/enemy.png

    chce wkleić ją jako sprita, ale mam problem z tymi białymi pikselami na konturach, jak się ich pozbyć? mam i gm6 i gm8, wiem, że 8 obsługuje kanał alpha ale nie wiem jak z tego korzystać. da się jakoś zrobić żeby program rozpoznawał te białe piksele na krawędziach i nadawał im przezroczystość, czy trzeba je ręcznie zaczernić i najwyżej smooth edges dodać?

  13. Kolejna graficzka. Jeden z przeciwników. W wersji dużej myślę wygląda spoko, ale jak się go pomniejszy to już lipa i nie ma tego klimatu, a przecież go do gry takiego dużego nie wstawię. Co wy na to?

    enemy.png

  14. Witam. Chciałbym wam zaprezentować grafiki związane z moim najnowszym projektem. Sam kontur myślę, nie najgorszy. Rysowany ręcznie na papierze. Z wypełnieniem niestety już mi idzie gorzej. Zastosowałem gradient, szum i rozmycie gausa. Co o tym sądzicie?

    obr0.png

    obr1.png

    obr2.png

×
×
  • Dodaj nową pozycję...