Skocz do zawartości

TO_mek

Użytkownicy
  • Zawartość

    344
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O TO_mek

  • Tytuł
    Forum Veteran

Contact Methods

  • Website URL
    http://retrospect.com.pl

Previous Fields

  • Team
    Retrospect Workshop

Profile Fields

  • Płeć
    Male
  1. Promocja na GM na humblebundle

    Mam m.in. GMS Master. Czy zniżka leci z automatu czy nie. Wyświetla mi ceny Desktop 99,99$, WEB 149,99$, UWP 399,99$, Mobile 399,99$. Czy to ceny po rabacie? Wczoraj gdzieś na głównej widziałem, że aktualizacje od 49$ więc coś nie halo. A może najpierw trzeba wpisać swoje licencje z palca na swoje konto i dopiero uwzględnia rabaty?
  2. Promocja na GM na humblebundle

    Ktoś się orientuje jak wygląda zakup aktualizacji z Master do odpowiednika wersji GM 2? Trzeba kolejne moduły kupić czy w grę wchodzi licencja czasowa tylko?
  3. Promocja na zakup GM. Warto wrzucić informacje na główną stronę www. https://www.humblebundle.com/gamemaker-rebundle
  4. Duże backgroundy

    Już wiem o co chodzi. Wersja darmowa nie posiada tych ustawień. Przełączyłem się na moją licencję pro i są.
  5. Duże backgroundy

    Ok to będzie to ale gdzie to jest teraz ukryte w opcjach?
  6. Witam! Przeportowałem sobie ostatnio projekt z jakiegoś starszego GM Studio do wersji 1.4.1763 i mam problem z tłem. W minigierce mam dwa tła w użyciu dalszy i bliższy plan i efekt paralaxy. Ten szerszy ma 4500x800 i niestety obecnie jest wczysytwany bardzo rozmyty. W samym edytorze widać go prawidłowo natomiast po uruchomieni gierki jest strasznie rozmyty. Pamiętam, że kiedyś dało się ustawić ilość pamięci na pliki spr i tła ale obecnie nie mogę takiej opcji znaleźć w ustawieniach (a może to było tylko dla wersji HTML5). Gdzie może tkwić problem? Mam działającego exe ze starszej wersji i tam nadal wszystko jest prawidłowo więc to nie może być raczej nic sprzętowego.
  7. Usunięte (?) konto na yoyogames

    No tyle, że tam się też muszę zalogować. Pozostaje chyba założyć konto na innego maila i napisać.
  8. Usunięte (?) konto na yoyogames

    Nie działa przypominanie hasła bo system twierdzi, ze takiego maila nie ma w bazie.
  9. Witam! Ktoś się spotkał z podobnym problemem? Dziś chciałem zalogować się na yoyogames na moje konto na którym mam zarejestrowane wszelkie licencje na GM i niestety strona yoyogames twierdzi ze takie konto nie istnieje (przy próbie odzyskiwania hasła). W historii maili mam, że po raz ostatni otrzymywałem informacje o licencjach 28.01.2016r. i wtedy wszystko działało. Zresztą na tego maila przychodzą od nich różne wiadomości, ostatnia z 07.10.2016r. Czy w ostatnim czasie ktoś także stracił konto? Co proponujecie zrobić? Zakładać nowe konto na innym adresie email i pytać co się stało z moim adresem czy próbować zakładać na tym moim mailu ponownie konto (czy to nie pokasuje u nich moich licencji)?
  10. Google Translator

    Ok. Pomijając koszty, jak się zabrać za wykorzystanie API. Z tego co widzę API ms bing translator ma pierwszy milion słów darmowy. W zupełności by to starczyło :)
  11. Witam! Jak się zabrać za zrobienie programu do tłumaczenia tekstów oraz odczytującego dźwięki, który korzystałby z Google Translatora? Czyli wpisuję wyraz po polsku a program łączy się z GT i tłumaczy na EN oraz dodatkowo odczytuje go po polsku i angielsku. Czy ktoś się już w coś takiego bawił i czy zna ktoś jakieś przykłady? Kiedyś Kryniak zrobił Google Porish Translator ale nie dawał źródeł, konto ma obecnie zbanowane, strona projektu nie działa a w upload u niego tez nic nie widzę.
  12. Temat zbiorczy na drobnostki

    Przerabiałem to już jakiś czas temu w edit nr 2, gdy konwertowałem HS i SAVE z GM 8.1 na HTML5. Dla przykładu treść HigScore z mojej produkcji po zapisie ds_map_write() z GM:S GML {"width":6,"height":4,"body":["Zuzia umyła auto","Xperia html5 firefox","Zuzia","Retrospect Workshop","android gr","żźćąśęółńŃŁÓĆŹŻĄŚĘ Da", 851,751,688,637,614,599,3,5,2,5,4,1, "B:130.59 K:18.42 U:738.84 Br:640 Bt:257 Tl:22.35","B:123.88 K:17.16 U:644.38 Br:1578 Bt:232 Tl:23.75","B:129.84 K:51.51 U:609.23 Br:1922 Bt:692 Tl:21.75", "B:115.81 K:41.72 U:563.02 Br:2403 Bt:564 Tl:26.27","B:109.97 K:35.05 U:538.94 Br:2469 Bt:442 Tl:26.20","B:137.58 K:11.54 U:472.95 Br:3295 Bt:155 Tl:19.35"]} Więc format jak najbardziej czytelny. W GM 8.1 to był ciąg cyfr.
  13. Temat zbiorczy na drobnostki

    I w ten sposób w stepie wykonuje ci zbędny kod co krok. Spróbuj w create obiektu enemy1_body_head ustawić alarm[0]:=1; a do alarmu wrzuć przypisanie image_angle=cialo.image_angle. Jeśli to pomoże to oznacza, że pierwsza linijka obiektu body tworząca głowę tworzy obiekt, który od razu wykonuje kod ze swojego create a przypisanie own_head.cialo=self.id w body następuje później. Z tym, że w GM 8.1 był zupełnie inny format zapisu danych (dla laika nieczytelny), natomiast te funkcje w GM:S zapisują już w formacie JSON (czytelny niemal jak zwykłe ini) i zapisy są niekompatybilne. Trop: sprawdź czy plik wykonywalny pod task managerem zużywa coraz więcej pamięci w windowsie. Ja tak kiedyś miałem jak źle zwalniałem pamięć przy ładowaniu kolejnych backgroundów z pliku u używaniu surfejsów. Chodzi o samą filozofię budowania ogromnych światów. Sprawa sprowadza się do wyświetlania w jednym czasie tak naprawdę tylko jednego rooma o wielkości Viewa a reszta jest przechowywana w tabelach. Podczas "przesuwania" ekranu tak naprawdę przesuwasz same obiekty generując je na bieżąco na podstawie danych w tabelach. Przykłady w artykułach są dla Delphi ale polecam przeczytać całość i zaadaptować dla swoich potrzeb. Budując świat w ten sposób można praktycznie zrobić grę o przeogromnej mapie na przysłowiowy wyświetlacz z pralki.
  14. Temat zbiorczy na drobnostki

    Odkopię temat ale swego czasu bardzo pomocne przy tworzeniu ogromnych lokacji były dla mnie artykuły o "Gigantach świata 2d" na stronie epomoce.pl GML http://www.epomoce.pl/spisgieromega.php?Lewy=1
  15. Witam! Czy załadowany do pamięci background lub wczytany na surface jest przechowywany w jakiejś dostępnej tabeli w pamięci? Chodzi mi o to czy jeśli chcę stworzyć tablicę zawierającą wartości wszystkich pikseli z obrazka to muszę je kolejno odczytywać poprzez funkcje getpixel czy może jest sprytniejszy sposób dostępu do informacji o kolorach bez konieczności ich kopiowania?
×