Skocz do zawartości

Modnar23

Użytkownicy
  • Zawartość

    71
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O Modnar23

  • Tytuł
    Smart Newbie
  • Urodziny 07/23/1983

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • GG
    2470445

Profile Fields

  • Skąd
    Warszawa
  • Płeć
    Male
  1. GameMaker:Studio - dyskusja

    Jak to w końcu jest - czy funkcje GM do obsługi plików tekstowych (binarnych, ini) działają na Androidzie? @Threef testowałeś może?
  2. Nad czym aktualnie pracujesz?

    @ANtY A propos menu, ten font mi jakoś nie pasi. Jak na menu główne gry za bardzo kostropaty, powinien sprawiać lepsze wrażenie. //konstruktywna krytyka :)
  3. Game Framework

    @ Marmot No bo D7 to już historia, ale nowsze wersje wyglądają obiecująco. :)
  4. Operacje na stringach

    1) Do wycięcia wartości użyj funkcji string_copy(a,b,c) gdzie: a - string b - pozycja od której zacząć kopiowanie (liczona od 1 a nie od zera) c - ilość kopiowanych znaków Funkcja wycina fragment tekstu z innego tekstu. Zamiana stringa na wartość rzeczywista zrób po przez funkcję: real(str); Jeśli chodzi o wyszukanie frazy w stringu, to GM raczej niema takiej funkcji, musisz sobie ją sam napisać. Swoja drogą twoje rozwiązanie jest nieco karkołomne, ze względu na ilość wykonywanych operacji (operacje na stringach i konwersje typów niepotrzebnie ocbciążają procek), ja bym użył samych wartości liczbowych. 2) Pewnie że się da, ale trzeba by napisać skrypt, który by sprawdzał poprawność, no i to znowu dodatkowe i niepotrzebne operacje do wykonania. co wpływa ujemnie na fps gry.
  5. Efekty (dym)

    Kiedyś zrobiłem taki przykład "pirotechnik". Poszukaj na GMClanie.
  6. tekstowanie

    Co robię źle? Otóż: 1) file_read_string(Account) próbuję odczytać string z pierwszej linii pliku tekstowego o indeksie przechowywanym w zmiennej Account, ponieważ zmienna Account przechowuje string: "1pietras", który nie jest indeksem otwartego pliku, zwracanego prze funkcję "file_open_read('1Pietras.txt')" występuje błąd. 2) to samo z file_read_string(Value) file_read_real(x) Funkcja file_read_string lub file_read_real oczekuje argumentu, którym jest ów indeks otwartego pliku, co pozwoli odczytać string lub liczbę z aktualnej linijki pliku. Aby właściwie odczytać ten string zrób coś takiego: var f; f = file_open_read('1Pietras.txt'); <tu daj zmienna, do której chcesz wczytać string> = file_read_string(f); file_text_close(f); //zmienna f, przechowuje indeks otwartego pliku efektem wczytania stringa będzie dokładnie string: "Account=<nazwa konta> passwrd=<hasło> ... itd"- tylko jak wyłuskać z tego dane o koncie oraz pozstałe z tego stringa ? Można to zrobić, ale byłoby to nieco kłopotliwe. 3) file_close() Zamykasz otwarty plik o indeksie równym nic? Poza tym uważam że cały sposób zapisu i odczytu danych jest kompletnie nie przemyślany. Wątpę nawet czy rozumiesz jak działają te funkcje, jakich argumentów oczekują i jakie wartości zwracają. --------------------------------------------- Co można na to poradzić? 1) Albo skorzystaj z rady kolegi powyżej (najlepiej - przynajmniej narazie) 2) Albo zrób coś takiego: Zapis: var f; f = file_tetxt_open_write(Account+".txt"); //pierwsza linijka to konto file_text_write_string(f,Account); file_text_writeln(f) // zamiast pisać spacje: "file_write_string(' ')" przechodzimy do kolejnej linijki pliku tekstowego. //druga linijka to haslo file_write_string(f,Value) file_text_writeln(f); //przejscie do nastepnej linijki //Itd... file_close(f); Odczyt: var f; f = file_open_read("1Pietras.txt"); file_text_read_string(f); //wczytaj konto file_text_readln(f);// przeskocz do nastepnej linijki file_text_read_string(f)//wczytaj hasło //itd... Tak czy siak wszystkie metody obsługi plików w GM są do bani, poczekajcie aż ukończę mój dodatek, który pozwoli manipulować plikami i danymi w nich, tak łatwo jak na strukturach danych w GM.
  7. Game Maker + Mac Osx

    A jaki byłby sens używania GM na MAC'u bez możliwości odpalania gier na nim stworzonych?
  8. Adresy waszych szkół

    Wyższa Szkoła Technologii Informatycznych w Warszawie @Sonique: Krynica jest ekstra - moja ulubiona miejscówka na letnie kanikuły :lol:
  9. Amasite.yoyo.pl

    Coś statystyki ci źle chodzą. Napisane jest: 55 postów? ja tam widziałem około 15.
  10. Geneza nicków

    A mój nick nic specjalnego nie oznacza. :P Po prostu uznałem że fajnie brzmi. Pisze się z dużej litery (świetne imię dla postaci w grze RPG), składa się z sześciu liter, dwóch sylab i zawiera moją szczęśliwą liczbę 23, a ponadto ma tę zaletę, że czytając go wspak wychodzi słówko "randoM" :lol:
  11. Oceny w szkole

    Jak narazie: Podstawy programowania 3.0 (Arrghhh!!! [najgorsza ocena na studiach]) Kampania wrześniowa z Metod probabilistycznych pewna. Sesja trwa... (wstyd i hańba :crying: i pomyśleć że w semestrze zimowym miałem średnią 4.28)
  12. Z lotu ptaszka

    Ptaki to różnie latają, ale jeśli chodzi o rzut izometryczny to tu może coś znajdziesz.
  13. Co trudniejsze Gm czy rpg maker ?

    Ja też jestem dyslektykiem, ale...: :] W RPGM raczej nie da się zrobić gry na poziomie. (wysokim oczywiście :P)
  14. Save i Load

    Musisz zrzucić WSZYSTKIE ważne zmienne gry (pozycje obiektów, ich parametry itp itd) do pliku i potem je odczytywać. Proste. Najłatwiejsze na początek będą pliki *ini
  15. Midy na zamówienie

    Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze odnośnie nagrywania. Odradzam nagrywanie przez mikrofon ze względu na ograniczone pasmo przenoszenia mikrofonów komputerowych i ewentualne pogłosy (z pudła gitary, pomieszczenia itp). Jeśli masz gitarę "z prądem" nagrywaj przed kabel do wejścia liniowego karty dźwiękowej. Albo najlepiej zainwestuj w "elektryka" jakość będzie ekstra - wiem bo sam wypróbowałem.
×