Skocz do zawartości

Shockah

Użytkownicy
  • Zawartość

    550
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O Shockah

  • Tytuł
    Elder Veteran
  • Urodziny 03/17/1994

Contact Methods

  • MSN
    shocker51374@gmail.com
  • Website URL
    http://shocker.org.pl/

Previous Fields

  • GG
    13575912
  • last.fm
    Shocker51374

Profile Fields

  • Skąd
    Kraków
  • Płeć
    Male
  1. Ilość koloru na ekranie

    Były takie gry multiplayer, że malowało się ekran na swój kolor, a po X czasu podliczało ile % się wypełniło. Właściwie to i całe gry, i minigierki np. w Mario Party (chyba 9) na Wii.
  2. Ilość koloru na ekranie

    Jakkolwiek by tego nie zrobił tablicą, będzie ZDECYDOWANIE SZYBCIEJ niż sprawdzać pixele.
  3. Ilość koloru na ekranie

    ...albo ręcznie sobie robić tablicę kolorów i obliczać.
  4. Nullbreaker

    fuk ju, to moja działka, lol. Nie dopuszczam go do tego projektu
  5. Problem z draw_getpixel

    Tak btw. Najlepszy sposób to zapisanie tego sprite'a do pliku i czytanie binarnie... No chyba że to już nie w GM8, w wyższych pewnie nie działa takie rozwiązanie.
  6. Cyfry

    *Zmienną typu real, w sensie liczbę
  7. Cyfry

    string_format(val,tot,dec) Zamienia val na string używając twojego własnego formatu: tot oznacza maksymalną ilość wszystkich cyfr a dec - maksymalną ilość cyfr po przecinku.
  8. W sumie dziś próbowałem przez ciebie gnysek napisać krzywe do mojego liba w Javie :P Tylko programowanie przy 38.5*C gorączki to zły pomysł... Nie pushnąłem jeszcze samych krzywych, ale interpolację mam. pl.shockah.glib.animfx.Interpolate tests.AnimationTest
  9. Ten sam object ale jednak inny

    Gdyby nie to, że multiplayer, to mógłbyś używać zmiennej 'id', a tak to robisz własną. Wieki temu używałem GMa, ale: Gdzieś, 1 raz: GML global.nextMyId = 0; W Create obiektu: GML myId = global.nextMyId; global.nextMyId += 1; BTW. GM miał pre/post-inkrementację/dekrementację? Nie pamiętam ;o
  10. "39dll do niczego się nie nadaje" - wat
  11. [Java] Gamelib

    Po to dałem linka do 2 w miarę prostych gier :P źródła + już wyeksportowane i działające JARki.
  12. [Java] Gamelib

    Nie wiem, nie mogę sobie jakoś wyobrazić jak by to miało mieć sens :P.
  13. [Java] Gamelib

    Uhhh. Nie wyszło mi to. Kilka miesięcy temu zacząłem pisać własną bibliotekę do tworzenia gier 2D - z braku pomysłów nazwałem ją po prostu Gamelib. Gamelib jest biblioteką (można też powiedzieć silnikiem) pozwalającym łatwo i przyjemnie tworzyć gry 2D w Javie (konkretnie wersja 7, choć nie byłoby problemu użyć wersji 6), używając jako silnika graficznego OpenGL, zamiast Java2D. Wykorzystuje bibliotekę LWJGL (znaną choćby z Minecrafta) właśnie do obsługi OpenGLa. Sam LWJGL działa na Windowsie, Linuxie, OS X i Solarisie, więc Gamelib powinien również. Jako że dobre 7-8 lat spędziłem nad GMem, trochę sie na nim wzorowałem, co można czasem zauważyć po tym jak wszystko jest zorganizowane. Funkcjonalność na daną chwilę: * tworzenie "roomów", przejścia między nimi * tworzenie i niszczenie obiektów, pobieranie listy wszystkich obiektów danego typu * proste sprawdzanie kolizji między obiektami * sortowanie obiektów po głębokości * podział rysowania obiektów na warstwy (dużo lepsza wydajność przy rysowaniu wielu różnych obrazków w jednym obiekcie) * rysowanie kształtów (linie, prostokąty, koła, elipsy, polygony) * rysowanie obrazków, wyciętych kawałków obrazków * obsługa spritesheetów/tilesetów i atlasów (spritesheet: jedna stała siatka; atlas: wycinek obrazka o podanych wymiarach - np. rozciągalne okna dialogowe w jednym atlasie) * rysowanie tekstu z czcionkami TTF * bardzo proste ładowanie zasobów (BMP, JPG, PNG, GIF, WBMP, jak i SVG z pomocą biblioteki Apache Batik (nie jest ona wymagana jeśli nie używamy plików SVG)) * blend mode'y * systemy cząsteczkowe * surface'y * shadery (vertex i fragment) * obsługa klawiatury (zarówno poprzez eventy (np. wpisywanie tekstu z klawiatury) jak i poprzez sprawdzanie stanu (np. ruch postaci)) i myszki Sam kod Gameliba dostępny jest publicznie na Githubie - https://github.com/Shockah/Gamelib. Wymaga on mojej paczki pl.shockah.json (do ładowania atlasów) - https://github.com/Shockah/pl.shockah.json. Przykładowe projekty napisane przeze mnie w Gamelibie - czołgi pisane do szkoły na specjalizację z programowania i wczesna wersja TimeSurfa: Z Dropboxa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1765403...t%20Release.zip Z GMClanowego uploadera: https://gmclan.org/up2763_3_Gamelib_Public_Test_Release.html W paczce dostępne zarówno źródła jak i wyeksportowane wykonywalne JARy (przygotowane pod Windowsa, nie chciałem specjalnie kopiować natywnych bibliotek również dla innych systemów). Na Githubie dostępne są też proste testy biblioteki: https://github.com/Shockah/Gamelib/tree/mas.../srctests/tests Czego jeszcze nie zaimplementowałem w bibliotece: * obsługi dźwięku * obsługi sieci * obsługi kontrolerów typu gamepady W planach jest również sportowanie Gameliba na Androida, jako że mam dostęp do jednego urządzenia z tym systemem. Ale OpenGL ES boli ;_;
  14. Video

    Nie, nie ma takiej opcji. Sama nazwa funkcji na to wskazuje ("splash"). Wątpię żeby nawet DLLe dały radę POD obiektami rysować.
×