Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 15.04.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. siema, mamy na forum ludzi, którzy pracowali nad Cyberpunkiem 2077, którzy są CTO azjatyckich software housów, którzy kończą technika, którzy wystawiają swoją sztukę w galeriach, i którzy mają 6 dziecko w drodze. pytam więc z ciekawości (i trochę w ramach testu czy w ogóle ktoś coś jeszcze napisze na forum, bo nie ma pytania na które łatwiej odpowiedzieć niż "co u Ciebie") - jak tam życie, gmclanowiczu? czym się zajmujesz, jak to się ma do Twoich planów sprzed 3 lat, i gdzie widzisz siebie za kolejne 3 lata? dobre to życie, czy takie se? zaczynajcie, ja się wtopię w tłum
    4 punkty
  2. Dyzmek ma swój własny styl przy tworzeniu gier, grafik itd. nie widzę powodu żeby wyżywać się na jednej z nielicznych gier, która w ostatnim czasie zagościła na forum. Nikt z nas nie jest idealny
    4 punkty
  3. Discord powstał już jakieś 2-3 lata po tym jak ludzie rozeszli się. My z Uzjelem próbowaliśmy ratować co się da organizując konkursy. Odpływ jest tak jak mówi @gnysek do FB i innych portali. Zwyczajnie użytkownicy którzy byli z nami długo wiedzieli na temat GM wystarczająco by nie zadawać pytań o niego i jedynie korzystali z vallhalli. I z czasem okazało się że FB jest lepszy do wrzucania luźnych tematów i fotek z nad Bałtyku niż sprawdzanie czy na forum już jest temat "nasze fotki z Bałtyku"
    3 punkty
  4. Ja tu widzę ciekawe rozwinięcie stylu z poprzednich Seidów. Od abstrakcyjnej paintowej grafiki, która w tamtych czasach budziła śmiech, a paradoksalnie dziś daje raczej uczucie nostalgii, do tej - intencjonalnie bądź nie - psychodelicznej wręcz oprawy wykorzystującej nowe narzędzia. Teraz wzbogaconej w dodatku o autorską muzykę, która dobrze współgra z częścią wizualną, jako że tak naprawdę czuć tutaj tę samą rękę - autor, który dostał do rąk narzędzie do tworzenia (czy to Paint, czy FL Studio) i może nie do końca wie, jak go poprawnie użyć, ale w jego głowie aż kipi od kreatywności, którą prz
    3 punkty
  5. @gnysek i tak dobrze że będziesz sprzedawać w dolcach, basen wypełniony pięciozłotówkami byłby dużo mniej wygodny. a propos planszówek solo - ogarniałeś może gry Grotwórcy? to ktoś z gmclanu, Ignatus jeśli dobrze pamiętam. side note - co miesiąc wchodzę na ps-plusa obczaić jakie darmówki rzucili, i po aktywności community widzę że serwis się broni 💪 @Adriann studio animacji brzmi kozacko, co tam generalnie realizujecie? pewnie głównie jakieś marketingowe spoty, czy może czasem rzucą jakiś duży projekt pt. "róbcie nam przez pół roku animacje do gierki"? i powodzenia z pierścionkiem 😎 @dyzmek je
    3 punkty
  6. Poprzednio pracowałem jako administrator mainframe (systemy IBM), a teraz od niecałego roku pracuję w duńskim software house jako programista cobol. Może "studencki ja" nie tak to sobie wyobrażał, ale "trzylatatemu ja" zawsze chciał pójść w development więc plan się jako tako powiódł :). No i mogę pracować w tym mitycznym scrumie i doszlifować angielski (i duński xD). Sprawy sercowe też idą w dobrym kierunku. Za jakieś trzy lata myślę, że będę ogarniał też współczesne backendy/frontendy, gdyż zajmuję się dość wąską specjalizacją, która będzie myślę na przestrzeni najbliższych 10 lat wygas
    3 punkty
  7. Siedzę w Krakowie gdzie pracuję w studiu animacji na stanowisku animatora postaci 2d. Dzieci nie mam ale niebawem planuję zainwestować w pierścionek więc prawdopodobnie w ciągu kolejnych 3 lat pójdzie to w tym kierunku W wolnym czasie bawię się w robienie gierek w game makerze, granie na gitarce czy malowanie obrazów. Co ciekawe z wiekiem nudzi mnie coraz bardziej granie w gry a robienie fascynuje coraz bardziej. 3 lata temu myślałem że oprę przyszłość bardziej o robienie gier ale ciężko jest gry kończyć więc póki co pracuję u kogoś Ogólnie jest fajnie.. poza tym że pandemia i nie można i
    3 punkty
  8. Udało mi się naprawić ten błąd, dziękuję za szybką pomoc!
    2 punkty
  9. Wykształcenie: Inżynier - Studia informatyczne zaoczne, ukończone w Poznaniu na prywatnej uczelni. Poszedłem w zasadzie dla własnej satysfakcji, już dawno będąc dorosłym i pracując w IT. Nie żałuję i uważam, że warto. W programowaniu wymiatałem na roku. Myślałem o magistrze i później doktorze, ale niestety zarzuciłem pomysł. Teraz już dla mnie trochę za późno. Dlatego @Korodzik szczere gratulacje za uzyskanie tytułu doktora. Zawsze mam szacunek dla osób idących w naukę, gdzie często w sferze komercyjnej z mniejszym nakładem pracy zarobiliby więcej. W życiu nie liczą się tylko pieniądze. Najba
    2 punkty
  10. Do tego trzeba by było zrobić więcej researchu, bo póki co za mało materiału. Musiałbym pogrzebać w swoich archiwach. Ten konflikt zrodził się z tego, że po moim pojawieniu się na STG, a jeszcze przed GMS, doprosiłem się o dział dla Game Makera i próbowałem popularyzować go pisząc arty i robiąc przykłady, a ostatecznie porównując go z The Games Factory i późniejszym Multimedia Fusion (na kanwie popularności tychże edytorów) i uświadamiając, że skryptowanie gry jest bardziej rozwijające i daje więcej możliwości, aniżeli klikanie w siatkę zdarzeń. W końcu sam wiele lat będą
    2 punkty
  11. Napiszę w skrócie historię, żeby było ku pamięci, bo Gnysek widzę, że piszesz ją na nowo. Pierwsza sensowna strona internetowa o Game Makerze w Polsce, to Game Maker Site (w skrócie gamem), która była dostępna pod adresami gamem.host.sk i gamem.prv.pl. Jej twórcą był Nickman77 (który po kilku latach zmienił pseudonim internetowy na BeWuO. Nie wiem jakie są początki tejże strony, ponieważ nie miałem wtedy internetu. Nie wiem też czy Woock pomagał przy jej pierwotnym tworzeniu, ale wiem, że był (wcześniej? później?) w redakcji. Dlatego też uznaje się ich za ojców polskiej sceny game
    2 punkty
  12. Cześć, jestem Uzjel. Prawie 10 lat temu skończyłem technikum informatyczne ze specjalizacją "bazy danych". Mam maturę (bez informatyki) i tytuł technika (kiedyś były prostsze te egzaminy, teraz podobno jest trudniej). Nie poszedłem na studia, zrobiłem sobie rok przerwy. W tym czasie grzebałem coś przy gierkach, ale wszystko poszło do szuflady. Później szef firmy, w której robiłem praktyki w technikum, przypomniał sobie o mnie i "miał zadanie dla mnie". W małym software housie zdobyłem doświadczenie z zakresu programowania, testów, analizy biznesowej i systemowej, no i user experience. Aktualni
    2 punkty
  13. jaa, ale sztos aplikacja o kornikach drukarzach brzmi stanowczo najlepiej. a 60 seconds swoją droga robiło znajome studio, także malutki ten świat omg, podoba mi się jakie rzeczy w tym temacie są zupełnie casualowo rzucane gratulacje doktoratu i pracy na UW, jest się czym chwalić. trzymam kciuki za poszukiwania, na doktora na pewno coś wyrwiesz 💞
    2 punkty
  14. Najlepsze jest to, że jak się pierwszą znajduje, to następuje zwolnienie blokady i wtedy nagle nie ma problemu i jest pełno chętnych Ja w pewnym momencie miałem 5 w ciągu roku, tak szalałem! Tylko za studentki się nie bierz
    2 punkty
  15. Obroniłem w zeszłym roku doktorat z fizyki, za miesiąc zaczynam pracę na UW, obecnie (po raz pierwszy w życiu) szukam mieszkania do wynajęcia... szukam też dziewczyny, także po raz pierwszy w życiu. 3 lata temu jeszcze nawet nie myślałem o tym, co będę dziś robił, po prostu płynąłem z prądem... Za 3 lata marzyłoby mi się założenie z kimś rodziny, rozwój kariery. Mam przy tym sto innych ambicji, chciałbym nauczyć się języka japońskiego na przykład, albo rysowania - niekoniecznie na level master, wystarczy, żebym umiał dla satysfakcji skrobnąć coś fajnego.
    2 punkty
  16. 2 punkty
  17. Bardzo bardzo różne rzeczy, głównie edukacyjne:) A to jakiś teledysk do piosenki o misiach dla malutkich dzieci, a to jakaś aplikacja o kornikach drukarzach dla muzeum a to kilka animacji dla jakiejś firmy robiącej gierki( np robiłem kilka animacji do gry 60 sekund) Co tam jeszcze.. Czasem trafi się maskotka jakiejś firmy czy 4 sezony serialu na płytkę do książki uczącej angielskiego, takie tam
    2 punkty
  18. Mieszkam w Bolesławcu na dolnym Śląsku , wciąż się uczę , miałem kilka lat przerwy od Game Makera , jednak jak już siedzę w domu to albo coś obejrzę na netflix albo w coś zagram lub też właśnie popracuje nad własnym projektem , pomyśle co by tutaj poprawić , nie raz jest tak że wyobrazam sobie jak by coś mogło wyglądać i staram się tak dodać to do mojej produkcji , 27 lat za mną , powoli czas myśleć nad szukaniem partnerki i założeniem rodziny
    2 punkty
  19. Na szczęście nie mam 6 w drodze Ale niezmienienie od czasu powrotu ze smutnej Szkocji która zdołowała mnie nieco za szybko, siedzę nad sklepami internetowymi w Magento, popołudnia wypełniając pisaniem o grach (co w sumie ma też niewielką audiencję, ale jakąś tam ma), tworzeniem gier i graniem w gry (w czasie pandemii poszedłem w planszówki z trybem Solo). Więc nic nie ma się tak jak miałem w planach 3 lata temu, a za 3 lata widzę się w basenie wypełnionym jednodolarówkami, bo tyle zarobię na tworzeniu gier
    2 punkty
  20. Wywal całkowicie with obj_pocisk i zostaw sam for bo masz pętle w pętli i dla każdego pocisku rysowane są wszystkie pociski Jak chcesz z edytora ze skalowaniem to nie jestem pewny ale powinno dać się obliczyć wielkość surface w create z sprite_width x sprite_xscale i tak samo z Y Ale nie mogę tego potwierdzić bo w GM ostatnio cokolwiek robiłem chyba w 2015r
    1 punkt
  21. Skoro lustro działa na bohaterze a na przycisku nie to offsety nie mają nic do tego Po mojemu to ten kod: with obj_pocisk { draw_sprite(spr_pocisk, 0, x - _xx1, y - _yy1 ); } Nie łapie sie na surface. Ja bym spróbował z: for (i = 0; i < instance_number(obj_pocisk); i += 1) { obj = instance_find(obj_pocisk, i); draw_sprite(spr_pocisk, 0, obj.x - _xx1, obj.y - _yy1 ); }
    1 punkt
  22. Jeden z elementów levelu demo
    1 punkt
  23. GameMaker ma kilka funkcji związanych ze ścieżkami, możesz wykorzystać je aby "przewidzieć" pozycję po X czasie, np.: // Ścieżki działają na wartościach od 0 (początek) do 1 (koniec) // Dlatego na początek policzymy ile ścieżki (od 0 do 1) ludek przejdzie po 1 klatce var path_spd = 1 / path_get_length(path_index); // Mnożąc prędkość 1 klatki na ścieżce przez 20 możemy "przewidzieć" pozycję po 20 klatkach var predict = path_spd * speed * 20; // Instancje mają zmienną wbudowaną path_position // Zwraca ona aktualną pozycję instancji na ścieżce (od 0 do 1!) var from_pos = path_position; var
    1 punkt
  24. W sumie to dziwne, że debugger nie ma licznika instancji... jest tylko tab z ich listą, ale żeby zauważyć ich nadmiar trzeba by zwrócić uwagę na malejący scrollbar co w tym przypadku pewnie byłoby trudne, bo za szybko się tworzą i od razu scrollbar jest najmniejszy z możliwych
    1 punkt
  25. Wstaw na końcu Draw show_debug_message( string(instance_number(obj_ulepszenie_9))+", "+string(instance_number(obj_ulepszenie_10)) ); I zobacz w konsoli Output czy liczby się będą zwiększać. Jeżeli tak to znaczy że nonstop tworzysz te obiekty, w nieskończoność. Instancje obiektu usuwa się za pomocą instance_destroy()
    1 punkt
  26. Nie bardzo rozumiem kontekstu z jakiego obiektu wyciągasz ten "przykładowy kod", więc niewiele można z tego wywnioskować, ale mimo to jedna rzecz mnie niepokoi. Czy przypadkiem tego kodu: nie używasz w zdarzeniu Draw? Jeżeli tak, to prawdopodobnie instancjonujesz obiekty obj_ulepszenie_9/10 itd. w pętli, przez co tworzysz kolejne instancje tego samego obiektu zapychając pamięć i main loopa obsługując inne zdarzenia z tych obiektów. Jeszcze dodam, że funkcja instance_deactivate_object dezaktywuje obiekt, ale go nie zwalnia z pamięci, a to problemu nie rozwiązuje.
    1 punkt
  27. Zdecydowanie to drugie. Google premiuje wysokością w wynikach nowsze wpisy, a starsze spuszcza w klopie To też jedno z zadań które w pierwszej kolejności chcę zrobić - poprawić SEO strony. Żadnego więcej "index.php?artykuly=17", tylko np. "kursy-gml" nie będzie też "index.php?czytajart=38" tylko "artykul/surfaces-co-i-jak" itd.
    1 punkt
  28. O właśnie, z warsztatu też niektórzy tutaj korzystali, pamiętam, że tam były kiedyś ambicje jak i wszędzie, całych kursów do tworzenia gier, tylko - tak jak wszędzie - napisano coś w okolicach tych 2000 - 2005 roku i potem już nigdy nie było takiej ilości i tempa. A potem co chwilka zamiast uzupełniać treści, to próbowali wystartować na nowo z nowym serwisem i nowymi możliwościami (a od zaplecze pewnie nową osobą która chciała wszystko napisać od nowa, po swojemu). Z tej perspektywy dobrze, że ja jednak zawsze opierałem się na kodzie Ranmy - może nie mamy na stronie rewolucyjnych zmian, ale pr
    1 punkt
  29. Ja myślę że aktywność dodatkowo zmniejszyła rosnąca popularność Unity i ogrom tutoriali na YT, lepszej lub gorszej jakości, a każdy wkręcony w tworzenie gier od razu miał ambicje na 3D - gdzie GM miał wysoki próg wejścia dla początkujących i marne możliwości. Sam jak zacząłem konkretnie w tym działać to zniknąłem na jakiś czas z forum i więcej udzielałem się na warsztacie (który dziwnie ostatnio zniknął)
    1 punkt
  30. Plany sprzed 3 lat? Nie pamiętam Obecnie: od dwóch lat jestem backend developerem, od grudnia siedzę w Magento 2, nawet dorobiłem się certyfikatu Adobe, z następnym lecę jakoś w wakacje bo w planach mam ogarnięcie też tych frontendowych i mieć piękny z napisem fullstack xD W tamtym roku klepnąłem sobie także certyfikaty z Pimcore także branża e-commerce mnie trochę bardziej wciągnęła niż myślałem Za 3 lata? Zapewne team leader, choć z moim łbem do ogarniania wszystkiego w ekspresowym tempie to się jeszcze w tym roku wyrobie o ile będzie tyle czasu na naukę co mam teraz, chyba że się znudzi t
    1 punkt
  31. Oczywiście, że nie miałem na myśli tego, że facebook ludzi od GMCLANu odciągnął, tylko to, że ludzie przestali tak korzystać z for internetowych w tym czasie, gdy on się pojawił. Bo ja wszędzie widzę odpływ w podobnym czasie. Lub po prostu to pokolenie, które miało 10-15 lat w okolicach 2000-2005 urosło, a nie przyszło nowe. Przecież użytkownicy których wymieniasz nie zadawali pytań, tylko inni, a to właśnie pytania nakręcały dyskusje. A gdzie są osoby które wymieniasz? Pracują, mają rodzinę, mają własne życie.
    1 punkt
  32. Czy ja wiem, w przypadku GMclanu chyba Facebook aż tak bardzo nie wpłynął na ilość postów i aktywnych userów, ponieważ ruch nie przeniósł się jakoś szczególnie na naszą grupę FB. Bardziej bym powiedział, że to Discord mocno obniżył aktywność tutaj. Chociaż, to też jest kwestia sporna. Przecież w latach 2005- 2007 gdzie aktywność na forum również była bardzo duża, to wielu gmclanowiczów miało siebie na wzajem w swoich kontaktach na Gadu-Gadu, pisało się godzinami z różnymi userami, a i to nie przeszkadzało w tym, żeby umieszczać nowe posty i tematy na forum. Moim zdaniem główną pr
    1 punkt
  33. To wiem, kto pierwszy dostanie kursy GMowe na google drive do podejrzenia i dodania od siebie czego zapomniałem
    1 punkt
  34. trzymam kciuki za maturę 🤞 tez sceptycznie podchodziłem do studiów, ale dziewczyna mi uświadomiła, ze jest jednak różnica między ludźmi po studiach a ludźmi którzy je olali. jezu, nie dało się tego napisać tak, żeby nie zabrzmieć jak dupek ale cały czas utwierdzam się w przekonaniu, ze coś w tym jest - podejście „po co mi ten papierek” czasem potrafi wyjść z człowieka. jasne, sam raczej tylko odbębniam lwia czesc tych studiów, ale sam fakt docenienia papierka jako czegoś co w jakimś stopniu świadczy o człowieku to był dla mnie najlepszy motywator. na marginesie - jeżeli tak jak ja n
    1 punkt
  35. ogarnąłem to, co wysłałeś - faktycznie miałem jeszcze spore braki. Z buforem oczywiście śmignęło, narysowałem trójkąt i nie mogę się napatrzeć. miałem nadzieję po ogarnięciu tego od razu skipnąć do assimpa, ale mój entuzjazm szybko ostudził fakt, że shadery same się nie napiszą także kupa roboty jeszcze przede mną, ale już jestem na jakiejś drodze. jeszcze raz dzięki!
    1 punkt
  36. Wszystko zależy od tego jak gra będzie wyglądała na koniec, ale skoro to dopiero demo, to na pewno nikt go nie przekreśla
    1 punkt
  37. Przedstawiłem już wcześniej swoje opinie Dyzmkowi na Discordzie, ale podsumuję je też tutaj. Zacznijmy od tego, że - szczerze mówiąc - do dziś nie mam pojęcia, czy Dyzmek jest czyimś trollkontem, czy też te swoje gry publikuje na poważnie. Bo jeśli to drugie, to jest źle. Od wydania pierwszego Seida minęło bodajże 11 lat, ale nie zrobiłeś przez ten czas znaczących postępów. Na przykład grafika, która wygląda na razie ohydnie. Przez ten dziwny efekt wyostrzania wygląda wręcz gorzej, niż w pierwszych Seidach. Do tego wiele elementów wygląda jak robionych "na odwal się": rozjeżdż
    1 punkt
  38. Ech, zapomniałem wspomnieć, że wcale nie przeniosłem się do Danii :D. Ze względu na kowid to robię zdalnie z Rzeszowa (normalnie pracowałbym z Warszawy z delegacjami do Danii co kwartał). I rozliczam się w złotówkach przez agencję na kontrakcie, ale fakt, przy moim doświadczeniu nie zarobiłbym tyle ile obecnie, gdybym siedział w nowszych technologiach (w sumie crud to crud - nieważne w jakim języku pisany ;p).
    1 punkt
  39. float verts[]={ 0, 10, 0, 1, -10, -10, 0, 1, 10, -10, 0, 1 }; int vertexCount=3; glEnableVertexAttribArray(shader.attribute("vertex")); glVertexAttribPointer(shader.attribute("vertex"), 4, GL_FLOAT, false, 0, verts); Ten kawałek kodu nie zadziała, funkcja glVertexAttribPointer nie służy do wysyłania danych do karty graficznej https://www.khronos.org/registry/OpenGL-Refpages/gl4/html/glVertexAttribPointer.xhtml Musisz najpierw utworzyć bufor, wypełnić go danymi i dopiero potem możesz użyć go aby narysować coś na ekran, polecam przejrzeć https://learnopengl.co
    1 punkt
  40. Kurde no dyzmek, muszę powiedzieć że strzelanie się z tym kolczastym buldożerem było całkiem wymagające. Zrób żeby to było bardziej intuicyjne, bo czasem nie wiadomo gdzie iść albo co konkretnie zrobić. Przy alarmie próbowałem przejść tą rurą u góry ale nie mogłem doskoczyć. W ogóle to jak klikałem na początku gry szukając czy mam od razu jakiś klawisz od walki, czy czegoś to zauważyłem że spacja puszcza od nowa ten dźwięk oddychania seida Nie wiem po co, ale zakładam że coś testowałeś i zapomniałeś usunąć. Kolejna sprawa to ekran rozmowy. Niby może być że zapętla co postacie gada
    1 punkt
  41. I reklamy wyleciały z forum
    1 punkt
  42. Miło przeczytać, że coś ciekawego się u Ciebie dzieje Fervi.
    1 punkt
  43. Wut, czemu to widzę na głównej to nie wiem XD Tu jest mirror wpisu: https://steemit.com/polish/@fervi/parafirmy-robiace-gry-nie-robcie-tego
    1 punkt
  44. Pracuję fizycznie w fabryce, w wolnym czasie cośtam robię w Unity. Dzieci brak, ślub może za rok.
    0 punktów
  45. Ja już sugerowałem, że z grafiką może warto pójść w rysowanie wektorowo, w jakimś Inkscape czy czymś innym (ja osobiście preferuję Affinity Designer, ale jest płatny). Bo te podłogi robione areografem, czy właśnie dziwny efekt postaci, jakby były namalowane małe, rozciągnięte, a potem krawędzie zrobione jakimś filtrem wyostrzającym, aż boli w oczy na dłuższą metę. Do tego patrząc na asymetryczność wszystkiego śmiem nieśmało przypuszczać, że dyzmek (proszę bez urazy!) niestety cierpi na jakąś chorobę zaburzeń percepcji. Nie potrafię bowiem inaczej wytłumaczyć osobie w takim wieku tworzenie graf
    -1 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...