Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   31 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat

Rekomendowane odpowiedzi

Przykład z gotowymi skryptami bazowymi do zarządzania renderowaniem wieloprzebiegowym.

Nazwa może być niezrozumiała, ale zasada działania jest dosyć prosta: pozwala to wyrenderować wiele wariantów tych samych obiektów zależnie od tego, jakie informacje sobie zażyczymy. W tym przykładzie jest to renderowanie informacji o obiektach, które mają się brudzić krwią oraz informacje o obiektach brudu - po wyrenderowaniu tych obu przebiegów otrzymujemy tekstury z tymi informacjami gotowe do uzyskania finalnego zabrudzenia krwią elementów pokoju jak i ścian.

 

W razie niejasności lub niezrozumienia nie bać się, tylko pytać tutaj a ja na każde pytanie z chęcią odpowiem, bez odsyłania do jakichś linków - chcę aby każdy był w stanie na końcu rozumieć zasadę działania i potencjał multipass renderingu jak i cudownych możliwości, jakie ze sobą niesie. Co jakiś czas będę urozmaicał paczkę o nowe przykłady zastosowania, bo jest ich na prawdę masa! :D

 

Aktualne efekty:

  • Dirt (blood)
  • Distortions (heat and water)
  • Volumetric fog

 

Download: http://storage.psichix.io/MultipassRendering.gmz

 

lVSOI6g.png

 

 

  • Super (+1) 2
  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Super, bardzo chętnie zerknę.

 

Tylko niestety coś mi ten link nie działa. 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Link nie działa, ale to nie twoja wina @PsichiX, zmień na razie upload.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Uzjel @hgter wrzuciłem na inny uploader i ulepszyłem nieco przykład :P
link w pierwszym poście oraz tu: http://storage.psichix.io/MultipassRendering.gmz

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie coś wychodzi po odpaleniu, co tu się porobiło?

multipas.png

 

Super przykład ogólnie,doceniam wkład pracy.Ale nie ukrywam że ja z tego totalnie nic nie rozumiem,zielonego pojęcia nie mam jak miałbym to wykorzystać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Ignatus a wiem co powoduje ten blad i w nocy go naprawie - blad zwiazany z draw gui: miast rysowac surface jak jest, musze go zeskalowac do rozmiarow okna zeby byl zalezny od rozmiarow okna :D
a co do niezrozumienia to po to tu jestem by wyjasnic to, co niezrozumiale, ale do tego potrzebuje abys mi powiedzial czego nie rozumiesz, a raczej dlaczego nie rozumiesz - czy to wina tego, ze nie rozumiesz komentarzy, a moze co innego? gorsze od niewiedzy jest strach przed zadawaniem pytan, wiec nie krepuj sie bo jestem w stanie wszystko opowiedziec ale musze wiedziec czego nie rozumiesz i co mam wytlumaczyc, inaczej jakakolwiek proba pomocy Tobie skonczy sie fiaskiem :P

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1.multipass_add- nie wiem co to za zmienne i za odpowiadają (wiem że opisałeś ale nie rozumiem w praktyce )

2.w jaki sposób mam dodać obiekt który będzie możliwy o zabrudzenie a w jaki ten który brudzi

3.Po co są obiekt "dirt" i  "dirty"

4.Załóżmy że mam obiekt blood który po uderzeniu w ścianę ma zostawić ten ślad i zniknąć, jak to uzyskać w tym przykładzie?

5.Co robi ten shader?

6.Prosiłbym krok po kroku instrukcję  

-dodawanie do listy obiektów które mają się brudzic

-dodanie do listy obiektow ktore brudza

-co potem żeby to działało?

  • Lubię (+1) 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Ignatus dziś nie zdążyłem odpowiedzieć na pytania, ale o takie mi właśnie chodziło i na nie odpowiem przed zrobieniem następnego exampla!

 

A swoją drogą: UPDATE - poprawiłem błąd nieśledzenia view, oraz dodałem example załamań wody (także na maskach), ale nie skończyłem go komentować więc jest WIP. W ruchu wygląda lepiej, bo widać dobrze te delikatne załamania.

obraz.png

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

UPDATE: dokończony example załamań obrazu dla efektów wody oraz ognia.

 

DOWNLOAD: http://storage.psichix.io/MultipassRendering.gmz

 

Nom, to teraz czas na odpowiedź na pytania Ignatusa :D

 

 

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to jest profesjonalizm , nie powiem.Świetna robota.Spróbuje ogarnąć i będę pytał dalej

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jasne, bede czekal na dalsze pytania! :D

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

UPDATE: Nowa wersja zawiera wolumetryczną mgłę!

 

Download: http://storage.psichix.io/MultipassRendering.gmz

 

 

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×