Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Uzjel

      Nowa wersja forum   05.08.2017

      Pewnie widać, że wprowadziliśmy nową wersję forum. Skok z wersji 2 do 4 był dosyć trudny i musimy tu trochę posprzątać. Dajcie nam trochę czasu ~Administracja
    • Uzjel

      GMClan wrócił!   12.08.2017

      GMClan.org już działa, więc jeżeli ktoś wchodził przez adres forum.gmclan.org to może już wrócić do starych zwyczajów. Jeżeli strona wam się nie wyświetla to wyczyście cache i ciasteczka.
  • 0
Adriann

Kolizje z tłumem\ Wbudowana Fizyka

Pytanie

Adriann    0

Witajcie!

Właśnie próbuję napisać system kolizji z tłumem w moim nowym projekcie(powiedzmy że mówimy tu o widoku top down) ale w sumie nie jestem pewien jak się dokładnie za to zabrać, potrzebuję jakichś wskazówek.

Chodzi o to że każdy ruchomy element w ruchu wpływa na drugi w kolizji, wpadając w tłum mamy jakąś masę i siłę, jeśli są one wyższe niż u wrogów to przesuwamy go mniej więcej jak na zamieszczonym przykładzie.

t_um.png

EDIT:

Samo zachowanie spróbuję czerpać z zasady zachowania pędu po prostu ale wciąż dużym problemem jest ogarnięcie jak zrobić kolizje z wieloma ruchomymi obiektami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Adriann    0

O śmiga dziękuję!:)

wWkHupg.gif

Wszystko wygląda już prawie idealnie, martwi mnie tylko jeszcze to dziwne trzęsienie się niektórych obiektów w kolizji, nie wiem skąd się to wzięło

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Ignatus    4

Walczyłem kiedyś długo z tym "trzęsieniem" i niestety rozwiązania nie znalazłem- jedynie zabawa z wartosciami fixture: mass i restitution coś tam pozwalały zniwelować-ale nigdy do 0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
I am Lord    2

Są takie pojęcia jak "Flow Field", "Vector Field" w programowaniu poruszania się wielu jednostek w RTSach. Tego typu algorytm np zastosowano w Supreme Commander poszukaj jakiś artykułów może tobie się uda to zaimplementować bo mi chęci zabrakło do ogarniania tematu kiedyś :P

 

https://howtorts.github.io/2014/01/04/basic-flow-fields.html

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×