Skocz do zawartości

Jak nadać obiektowi stworzonemu przez inny, pozycję x i y obiektu, który go stworzył


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy w GameMaker: Studio i szukałem już chyba wszędzie (głównie po angielsku) odpowiedzi na moje pytanie.

 

W projekcie wykorzystuję dwa obiekty:

- Statek

- Działko

 

Gdy gra zostaje odpalona, tworzy się Statek, a ten od razu na swojej pozycji musi stworzyć Działko. Gdy statek się przemieszcza, działko powinno się przemieszczać razem z tym Statkiem, jednak chciałbym to zrobić tak, żeby to pozycja x i y "twórcy" tego Działka była również pozycją Działka, nie chcę, żeby Działko miało pozycję Statku, gdyż planuję stworzyć w którymś poziomie kilka takich Statków, w którym każde ma swoje Działko.

 

Proszę o pomoc, bo już załamany jestem, a bardzo chcę rozpocząć ten projekt. Wydawało się to takie proste... że wystarczy wpisać w Działko>Draw>Skrypt: x = parent.x; y = parent.y;

Pozdrawiam MetalowyNerd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tworzysz działo to można mu przypisać id statku tak by wiedziało kto go stworzył.

GML (Statek)
var ins;

ins = instance_create(x, y, dzialo);

ins.statekID = id;

Teraz nowo stworzone działo zna id swojego stwórcy, więc można je przesuwać gdy stwórca się przesuwa:

GML (Dzialo step)
x = statekID.x;

y = statekID.y;

 

Ale w przyszłości żeby uniknąć błędu o nie znalezionej instancji gdy statek zginie to warto sprawdzać jeszcze czy ten statek istnieje zanim się przesunie działko

GML (Dzialo step)
if ( instance_exsists(statekID) )

{

x = statekID.x;

y = statekID.y;

}

else instance_destroy(); // jak statek nie istnieje to zniszcz tez dzialo

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach