Skocz do zawartości

sztuczna inteligencja


misiek

Rekomendowane odpowiedzi

Do czego ci potrzebne jest to AI ? Strategia, RTS, platformówka ... ?

 

EDIT

Przecież każdy skrypt AI powinien sie opierać na 3 zasadzie dynamiki ;) Czyli akcja=reakcja :] Dajesz jakiś warunek a potem co ma sie dziać jeśli zostanie spełniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

ja tak zaczynalem tworzyć Farmera Frana - nie miałem nic. Minęły dwa lata - i nadal wiekszości jeszcze nie wymyśliłem, ale poznawane przezemnie techniki można porównać z notacja wykładniczą liczby 2 :P

 

No więc powiem Ci tak: poszukaj na stronie http://forums.gamemaker.nl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No i co z tego? Algorytmy sie nigdy nie zmieniaja, zmianie ulega tylko styl zapisu. Jak chcialem jakis inny pathfinding niz ten wbudowany w GM'a, to z kursow na warsztat.pac.pl konwertowalem do gml'a. A fraktale zrobione przez Choosena to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O boże Krzyhu, czy ty nie dość, że tak cienko się znasz na informatyce (z tego co widzę) i nie umiesz korzystać z Google.

GML to tylko taki drobny język skryptowy, stworzony po to, żeby Game Maker nie był przeładowany w klockach i miał dość prostą obsługę. Zaś znowu C++ jest językiem programowania, który jest bardzo zaawansowany i możesz w nim zrobić wszystko, począwszy od Hello World do systemu operacyjnego. GML jest dlatego ograniczony, bo poprostu jego kod wywołuje specjalne polecenia kodu Object Pascala, a dopiero one są przekształcane na kod zrozumiały dla procesora. C++ odrazu zamienia kod na zrozumiały dla procesora, dlatego ma on większe możliwości, jest wydajniejszy itd. Zaś możliwości GMLa, są takie, że mówi się, że można w nim wszystko, ale najlepsza rzecz, jaką możesz w nim zrobić, to najwyżej wysoce zaawansowana gra 3D, jeszcze przy użyciu silnika Irrlicht, który został napisany w C++ i jego pierwotne znaczenie było zrobieniem najlepszego engine dla C++ :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Ale wiesz Gnysek że tu chodzi o C++ ? :]

 

No jakoś ostatnio mam pecha do wielu rzeczy i niezauważenie tego, iż to dział C++, to naprawdę błachostka. :boxed:

W każdym bądź razie sory za wprowadzanie w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
GML jest dlatego ograniczony, bo poprostu jego kod wywołuje specjalne polecenia kodu Object Pascala, a dopiero one są przekształcane na kod zrozumiały dla procesora. C++ odrazu zamienia kod na zrozumiały dla procesora, dlatego ma on większe możliwości, jest wydajniejszy itd.

O i tu popełniłeś błąd. Czym się różni C++ od Object Pascala jak i innego języka? Składnią językową i sposobem tłumaczenia na kod natywny, ale kod natywny rozumiany przez procesor jest zawsze tego samego typu, bo procesor rozumie tylko jeden rodzaj kodu. Dlatego też twoje stwierdzenie o gmlu wywolujacym polecenia kodu object pascala i nastepnego tlumaczenia na kod zrozumialy dla procesora jest bledne. Kod object pascala jest juz skompilowany, wiec gml powoduje wywolanie okreslonych procedur juz kodu natywnego procesora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak prawdę mówiąc, to ten polski kompilator (TASM się chyba nazywa), jest najlepszy bo łączy w sobie zalety dwóch dotąd najlepszych kompilatorów (zapomniałem ich nazw). Np. w polskim assemblerze został nawet system napisany przez Finów (kolejna rzecz której zapomniałem jak się nazywa). Pamiętam, że miał on wbudowany właśnie ten kompilator i było tam parę fajnych kodów źródłowych do assemblera, np. ruch platformowy i jak otwierać obrazki BMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No ale C++ to nie purebasic. Spokojna glowa, sciagnalem sobie piracka wersje. Najpierw przetestuje dokladniej mozliwosci, a potem zaleznie od wyniku zdecyduje czy kupic. 59 Euro to nie tak duzo dla mnie. :] W planach mam jeszcze kupno windowsa, photoshopa, moze kiedys visuala c++ 6 jak mnie znowu najdzie ochota na c++ (no wlasnie, po ile chodzi vc6, a nie ultradrogie STUDIO). Szkoda tylko ze 3D Game Studio jest takie drogie. Jakby kosztowalo 200$ to jeszcze bym sie zastanowil, a tak to daruje sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale C++ to nie purebasic. Spokojna glowa, sciagnalem sobie piracka wersje. Najpierw przetestuje dokladniej mozliwosci, a potem zaleznie od wyniku zdecyduje czy kupic. 59 Euro to nie tak duzo dla mnie. :]

W sumie - też racja =] Ale i tak - C++ przeważa... PureBasic - zgodze się - dobry jest (sam w nim pracowałem, ale na demie). Zresztą, kto co lubi =] Ja wole C++, chociaż PureBasic nie pogardze. Delphi też dobre - wkońcu w czym robiłem Przydatnika? =D A czysty Basic (jeszcze z czasów C64) to poprostu... potęga =] Pozdro! =P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Delphi to ja chyba nigdy nie sprobuje, z przekonania. Pamietaj tylko o jednym , teraz to juz wszystko glownie zalezy od umiejetnosci programisty a nie narzedzia. Ja nie uwazam, ze purebasic jest lepszy niz c++, bo tak nie jest. Tak samo bylo z GM, dobry soft, ktory warto miec w domowej biblioteczce. :)

 

No chyba, ze znacie jakis soft ala purebasic ale z c++podobną składnią? Najlepiej kompilator, ale interpreterem tez nie pogardzę.

 

Marmot zapusc ta liste z AAGM co ci pomagalem uzupelniac, potrzebna mi jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to juz wszystko glownie zalezy od umiejetnosci programisty a nie narzedzia.

Tu się poprostu nie można niezgodzić! =D

 

Tak samo bylo z GM, dobry soft, ktory warto miec w domowej biblioteczce. :)

Też racja =]

 

A co do programów z c++ podobną składnią - chyba ni ma... A jak jest to jakieś badziewie, o którym mało kto słyszał =]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...