misiek Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Mam problem jak zrobic sztuczna inteligencje. Czy zna ktos jakis doby przyklad? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Do czego ci potrzebne jest to AI ? Strategia, RTS, platformówka ... ? EDIT Przecież każdy skrypt AI powinien sie opierać na 3 zasadzie dynamiki ;) Czyli akcja=reakcja :] Dajesz jakiś warunek a potem co ma sie dziać jeśli zostanie spełniony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Przykład niepotrzebny, wystarczy pomyśleć ;) Tak jak napisał Tymon, czyli akcja=reakcja. To jest najprostrza metoda zrobienia małej SI :] Można też pokombinować z odległością od punktu a do punktu b lub podobne bajery :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 aż nawali do 5mb te ai :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Hehe, raczej dopuki zacznie reagować tak jak trzeba :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek Opublikowano 13 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 chodi o rpg a nie wiem jak moze mozna zrobic z akcja i reakcja ale to troszke trudne mozna prosic o jeszcze jakies pomysly? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Chodzi ci o AI w systemie walki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 RT ? Tury ? Chcemy więcej szczegułów xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Jeśli nie potrafisz tego sam zrobić, to nie bierz się za to, bo to jest ponad 50% gry... Zacznij od początku, a nie od końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 ja tak zaczynalem tworzyć Farmera Frana - nie miałem nic. Minęły dwa lata - i nadal wiekszości jeszcze nie wymyśliłem, ale poznawane przezemnie techniki można porównać z notacja wykładniczą liczby 2 :P No więc powiem Ci tak: poszukaj na stronie http://forums.gamemaker.nl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Ale wiesz Gnysek że tu chodzi o C++ ? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 14 Czerwca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 No i co z tego? Algorytmy sie nigdy nie zmieniaja, zmianie ulega tylko styl zapisu. Jak chcialem jakis inny pathfinding niz ten wbudowany w GM'a, to z kursow na warsztat.pac.pl konwertowalem do gml'a. A fraktale zrobione przez Choosena to co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyhu1111 Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Powiecie mi kto co to jest to C++?? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Krzychu nie dobijaj mnie i nie schodź z tematu :] C++ to język programowania, coś jak GML tylko dużo bardziej rozbudowane... Co do AI to używam akcji i reakcji (jest coś jeszcze?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyhu1111 Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Dziękuję . (ale poco się uczyć innego języka jak gml jest łatwiejszy :blink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Krzyhu, a mi. po to żeby zyskać dodatkowe FPS xD Rad, akcje losowe mogą być albo z góry narzucone :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 O boże Krzyhu, czy ty nie dość, że tak cienko się znasz na informatyce (z tego co widzę) i nie umiesz korzystać z Google. GML to tylko taki drobny język skryptowy, stworzony po to, żeby Game Maker nie był przeładowany w klockach i miał dość prostą obsługę. Zaś znowu C++ jest językiem programowania, który jest bardzo zaawansowany i możesz w nim zrobić wszystko, począwszy od Hello World do systemu operacyjnego. GML jest dlatego ograniczony, bo poprostu jego kod wywołuje specjalne polecenia kodu Object Pascala, a dopiero one są przekształcane na kod zrozumiały dla procesora. C++ odrazu zamienia kod na zrozumiały dla procesora, dlatego ma on większe możliwości, jest wydajniejszy itd. Zaś możliwości GMLa, są takie, że mówi się, że można w nim wszystko, ale najlepsza rzecz, jaką możesz w nim zrobić, to najwyżej wysoce zaawansowana gra 3D, jeszcze przy użyciu silnika Irrlicht, który został napisany w C++ i jego pierwotne znaczenie było zrobieniem najlepszego engine dla C++ :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Ale wiesz Gnysek że tu chodzi o C++ ? :] <{POST_SNAPBACK}> No jakoś ostatnio mam pecha do wielu rzeczy i niezauważenie tego, iż to dział C++, to naprawdę błachostka. :boxed: W każdym bądź razie sory za wprowadzanie w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Czerwca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 GML jest dlatego ograniczony, bo poprostu jego kod wywołuje specjalne polecenia kodu Object Pascala, a dopiero one są przekształcane na kod zrozumiały dla procesora. C++ odrazu zamienia kod na zrozumiały dla procesora, dlatego ma on większe możliwości, jest wydajniejszy itd. O i tu popełniłeś błąd. Czym się różni C++ od Object Pascala jak i innego języka? Składnią językową i sposobem tłumaczenia na kod natywny, ale kod natywny rozumiany przez procesor jest zawsze tego samego typu, bo procesor rozumie tylko jeden rodzaj kodu. Dlatego też twoje stwierdzenie o gmlu wywolujacym polecenia kodu object pascala i nastepnego tlumaczenia na kod zrozumialy dla procesora jest bledne. Kod object pascala jest juz skompilowany, wiec gml powoduje wywolanie okreslonych procedur juz kodu natywnego procesora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 C++ to poprostu najbardziej zajefajny język programowania na świecie =D Lepszego opisu nie trzeba. Prosty, dobry i szybki! =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Czerwca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 No nie wiem, purebasic tez jest miodzio. :] A na dodatek uzywa ... polskiego kompilatora assemblera! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Ale PureBasic jest płatny =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Tak prawdę mówiąc, to ten polski kompilator (TASM się chyba nazywa), jest najlepszy bo łączy w sobie zalety dwóch dotąd najlepszych kompilatorów (zapomniałem ich nazw). Np. w polskim assemblerze został nawet system napisany przez Finów (kolejna rzecz której zapomniałem jak się nazywa). Pamiętam, że miał on wbudowany właśnie ten kompilator i było tam parę fajnych kodów źródłowych do assemblera, np. ruch platformowy i jak otwierać obrazki BMP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 16 Czerwca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 To nie TASM, w purebasicu uzywaja Flat assemblera. Pietrus_Pan: No tak, ba, mam zamiar go kupic. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Pietrus_Pan: No tak, ba, mam zamiar go kupic. :] <{POST_SNAPBACK}> No tak... Ale wkońcu przestaniesz go używać i będzie strata cennych pieniędzy =P A Dev-C++ lub C++ Builder mam za friko... =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Ale jak chcesz sprzedawać programy zrobione w C++ Builder to musisz kupić co najmniej wersję professional za 1000$ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 16 Czerwca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 No ale C++ to nie purebasic. Spokojna glowa, sciagnalem sobie piracka wersje. Najpierw przetestuje dokladniej mozliwosci, a potem zaleznie od wyniku zdecyduje czy kupic. 59 Euro to nie tak duzo dla mnie. :] W planach mam jeszcze kupno windowsa, photoshopa, moze kiedys visuala c++ 6 jak mnie znowu najdzie ochota na c++ (no wlasnie, po ile chodzi vc6, a nie ultradrogie STUDIO). Szkoda tylko ze 3D Game Studio jest takie drogie. Jakby kosztowalo 200$ to jeszcze bym sie zastanowil, a tak to daruje sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 No ale C++ to nie purebasic. Spokojna glowa, sciagnalem sobie piracka wersje. Najpierw przetestuje dokladniej mozliwosci, a potem zaleznie od wyniku zdecyduje czy kupic. 59 Euro to nie tak duzo dla mnie. :] <{POST_SNAPBACK}> W sumie - też racja =] Ale i tak - C++ przeważa... PureBasic - zgodze się - dobry jest (sam w nim pracowałem, ale na demie). Zresztą, kto co lubi =] Ja wole C++, chociaż PureBasic nie pogardze. Delphi też dobre - wkońcu w czym robiłem Przydatnika? =D A czysty Basic (jeszcze z czasów C64) to poprostu... potęga =] Pozdro! =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 16 Czerwca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Delphi to ja chyba nigdy nie sprobuje, z przekonania. Pamietaj tylko o jednym , teraz to juz wszystko glownie zalezy od umiejetnosci programisty a nie narzedzia. Ja nie uwazam, ze purebasic jest lepszy niz c++, bo tak nie jest. Tak samo bylo z GM, dobry soft, ktory warto miec w domowej biblioteczce. :) No chyba, ze znacie jakis soft ala purebasic ale z c++podobną składnią? Najlepiej kompilator, ale interpreterem tez nie pogardzę. Marmot zapusc ta liste z AAGM co ci pomagalem uzupelniac, potrzebna mi jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 teraz to juz wszystko glownie zalezy od umiejetnosci programisty a nie narzedzia. <{POST_SNAPBACK}> Tu się poprostu nie można niezgodzić! =D Tak samo bylo z GM, dobry soft, ktory warto miec w domowej biblioteczce. :) <{POST_SNAPBACK}> Też racja =] A co do programów z c++ podobną składnią - chyba ni ma... A jak jest to jakieś badziewie, o którym mało kto słyszał =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się