Skocz do zawartości

Kreska między viewami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, jak chyba każdy piszący na tym forum. Tym razem chodzi o małą kreseczkę między dwoma viewami, wielkości 2, żeby było łatwiej. Jakby co, chodzi o 2D. Wyklikałem coś takiego:

 

GML
draw_rectangle(view_xview[0],view_yview[0],view_xview[0]+view_wview[0],view_yview[0]+view_hview[0],true)

draw_rectangle(view_xview[1],view_yview[1],view_xview[1]+view_wview[1],view_yview[1]+view_hview[1],true)

 

ogólnie wszystko dobrze, ale jak viewy się spotkają, to trochę się tych kresek robi więcej. :P

Zatem przedstawiłem problem. Czekam na odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

GML
if view_current=0

{

draw_line(view_xview[0],view_yview[0],view_xview[0]+319,view_yview[0]+480);

}

else if view_current=1

{

draw_line(view_xview[0],view_yview[0],view_xview[0]+320,view_yview[0]+480);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy... coś nie wyszło. Powiem tyle że linia którą napisałeś jest przekątną view[0].

 

A i dodam jeszcze że obydwa viewy są jednocześnie włączone, z tym, że jeden jest na pozycji 0,0 a drugi 512,0 i że obydwa mają width 512 i height 768. Może się przydać.

 

EDIT: Chyba wiem czemu. Nie powinno być (nie uwzględniając jeszcze tych informacji, co przed chwilą napisałem) :

 

GML
if view_current=0

{

draw_line(view_xview[0]+319,view_yview[0],view_xview[0]+319,view_yview[0]+480);

}

else if view_current=1

{

draw_line(view_xview[0]+320,view_yview[0],view_xview[0]+320,view_yview[0]+480);

}

 

Ale i tak tą kreskę widać na drugim viewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

fakt, nie dopisałem wszystkiego :P ale to dla tego, ze ja bym to jeszcze inaczej rozwiazał - po prostu zmniejszył każdego viewa do szerokości 319, drugiego zaczynał od 321 piksela i by czarna kreska automatycznie została pomiędzy :] więc na szybko napisałem kod podobny do twojego i się zakręciłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o to ci chodziło :D Ale tak to jeszcze inne rzeczy wychodzą. View1 wchodzi na View0, nawet jak ma pozycję 321,0.

 

A gdyby tak zrobić "główny view". Tzn ten główny by miał 2 długości, 480 wysokości na pozycji 319,0 , koloru białego a pomiędzy te dwa viewy, takie jak żeś ty podał?

 

EDIT: Dobrze myślałem :) Powiem dokładniej co zrobiłem.

 

w Draw Controller:

GML
draw_set_color(c_white) //kolor przedziałki

draw_rectangle(room_width,room_height,room_width+1,room_height*2,true) //prostokąt, bo mi się nie chciało robić dwóch linii :)

 

View0:

xview=640   xport=319
yview=480   yport=0
wview=2     wport=2
hview=480   hport=480

 

A potem view1 i view2.

 

Ale to działa tylko wtedy, gdy są dwa viewy. Jak jest ich więcej, to trzeba bardziej skomplikowane rzeczy robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...