początkujący Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Witam. Mam problem, jak chyba każdy piszący na tym forum. Tym razem chodzi o małą kreseczkę między dwoma viewami, wielkości 2, żeby było łatwiej. Jakby co, chodzi o 2D. Wyklikałem coś takiego: GML draw_rectangle(view_xview[0],view_yview[0],view_xview[0]+view_wview[0],view_yview[0]+view_hview[0],true) draw_rectangle(view_xview[1],view_yview[1],view_xview[1]+view_wview[1],view_yview[1]+view_hview[1],true) ogólnie wszystko dobrze, ale jak viewy się spotkają, to trochę się tych kresek robi więcej. :P Zatem przedstawiłem problem. Czekam na odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 GML if view_current=0 { draw_line(view_xview[0],view_yview[0],view_xview[0]+319,view_yview[0]+480); } else if view_current=1 { draw_line(view_xview[0],view_yview[0],view_xview[0]+320,view_yview[0]+480); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 2 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 yyy... coś nie wyszło. Powiem tyle że linia którą napisałeś jest przekątną view[0]. A i dodam jeszcze że obydwa viewy są jednocześnie włączone, z tym, że jeden jest na pozycji 0,0 a drugi 512,0 i że obydwa mają width 512 i height 768. Może się przydać. EDIT: Chyba wiem czemu. Nie powinno być (nie uwzględniając jeszcze tych informacji, co przed chwilą napisałem) : GML if view_current=0 { draw_line(view_xview[0]+319,view_yview[0],view_xview[0]+319,view_yview[0]+480); } else if view_current=1 { draw_line(view_xview[0]+320,view_yview[0],view_xview[0]+320,view_yview[0]+480); } Ale i tak tą kreskę widać na drugim viewie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 view_hport = 319 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 2 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 cóż... już to zrobiłem :D View jest ustawiony, wszystko działa, tylko obrazy się "zlewają" i trochę brzydko to wygląda. Dlatego chcę dać przedziałkę między viewami. Teraz chodzi o to, żeby linia/prostokąt był widoczny tylko na jednym z viewów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 fakt, nie dopisałem wszystkiego :P ale to dla tego, ze ja bym to jeszcze inaczej rozwiazał - po prostu zmniejszył każdego viewa do szerokości 319, drugiego zaczynał od 321 piksela i by czarna kreska automatycznie została pomiędzy :] więc na szybko napisałem kod podobny do twojego i się zakręciłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 4 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 A o to ci chodziło :D Ale tak to jeszcze inne rzeczy wychodzą. View1 wchodzi na View0, nawet jak ma pozycję 321,0. A gdyby tak zrobić "główny view". Tzn ten główny by miał 2 długości, 480 wysokości na pozycji 319,0 , koloru białego a pomiędzy te dwa viewy, takie jak żeś ty podał? EDIT: Dobrze myślałem :) Powiem dokładniej co zrobiłem. w Draw Controller: GML draw_set_color(c_white) //kolor przedziałki draw_rectangle(room_width,room_height,room_width+1,room_height*2,true) //prostokąt, bo mi się nie chciało robić dwóch linii :) View0: xview=640 xport=319 yview=480 yport=0 wview=2 wport=2 hview=480 hport=480 A potem view1 i view2. Ale to działa tylko wtedy, gdy są dwa viewy. Jak jest ich więcej, to trzeba bardziej skomplikowane rzeczy robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się