Lord Vayaa Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Moje rpg mocno sie rozroslo i niestety mam fps 5/30 wiec pomyslalem ze trzeba uzyc instance activate itd ale nie wiem wogule jak to dziala moze ktos podac kodzik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 A helpa do GM nie dali ? Tam masz przecież wszystko... Do tego mamy nawet polskie tłumaczenie ! https://gmclan.org/index.php?wiki&wart=101 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Do tego mamy nawet polskie tłumaczenie ! Które sam niedawno napisałem, albowiem wiem jak ważnym aspektem w tworzeniu gier w GM jest deaktywacja obiektów. o! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 nigdy tego nie używałem :P Event Step Obiektu: GML if distance_to_object(obj_hero) >= room_height or room_width { instance_deactivate_object(self); } else { instance_activate_object(self); } Edit: Sorry ;p Nigdy to nie zadziała, ponieważ mówię GM'owi żeby dezaktywował jeżeli obiekt wyjdzie za room. Muszę iść spać bo bzdury piszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 if distance_to_object(obj_hero) >= room_height or room_width { instance_deactivate_object(self); } else { instance_activate_object(self); } Tak, ten kod na pewno zadziała... Ludzie nie piszcie jak nie umiecie ;'( Poza tym or się tak nie używa T_T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Ja wymyslilem takie cos if distance_to_object(hero1_obj)<128 { instance_activate_object(rat1_obj) } else { instance_deactivate_object(rat1_obj) } i co zniknal NPC wogule czyli nie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 nie działa bo jak on ma sie sam aktywować skoro jest zdeaktywowany? Pomyślcie ludzie... echhh GML // ...:::DEACTIVATING:::... instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0],view_wview[0],view_hview[0],0,1); //deaktywacja obiektow poza viewem instance_activate_region(view_xview[0],view_yview[0],view_wview[0],view_hview[0],1); //aktywacja obiektow w obszarze viewa instance_activate_object(main); //aktywacja najwazniejszych obiektow kontrolujących Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Dzzieki Yoda you`re rox ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 ja bym jeszcze na krawędziach tak z 20px dodał (odjął dla lewej i górnej) do tych viewów, dla obiektów, które mają orgina ustawionego na środku, żeby dotykając środkiem krawędzi ekranu nagle nie znikały :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Czyli jak to podac instance_deactivate_region(view_xview[-20],view_yview[-20],view_wview[0],view_hview[ 0],0,1); Tak? a gdzie wstawic aktywacje typu instance_activate_object(control_obj) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 view_xview[-20],view_yview[-20] ROTFL co to jest! :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Yoda nie znam sie na tym kurcze podajcie to gdzie to wszystko powpisywac bo sie zgubilem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Yoda nie znam sie na tym kurcze podajcie to gdzie to wszystko powpisywac bo sie zgubilem... Nie wiesz jak odjąć od zmiennej wartość - no to gratuluję! view_xview[NUMERVIEWA]-20 ... Tak? a gdzie wstawic aktywacje typu Przecież napisałem komentarz odpowiedni... a to wszystko ma być w stepie bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 No czaje wkoncu!! hah biegam teraz z fps 30/30 :D closed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi