sebuilder Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 mam pytanie. ja robie platformówke i niewiem jak zrobic ze główny bochater moze dawac kopniaki. jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Eeeeee... a możesz sprecyzować? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuilder Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 grafa 2D od boku. I chodzi oto że gra jest taka ze postac moze bic i chodzi oto ze jak inny objekt dothnie gracza jak on bije to wtedy ten objekt znika a jak nie to player znika. jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsukuru Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 normalnie instance_destroy(); a bicie to animacja musisz zrobic i kolizje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 A żeś pomógl Tsukuru.... w momencie kopnięcia zmieniasz sprita (sprite_index) na jakiegoś innego, kiedy kopnięcie się kończy zmieniasz sprita na normalnego. I przy kolizji bohatera z wrogiem if(sprite_index = spr_bije){ instancer_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Ale żeś pomógł... GML if(sprite_index = spr_bije){ instancer_destroy(); } Ten kod jest bezsensu :D . GML if(sprite_index = spr_bije){ instance_destroy(); } Ten także :D . GML if(sprite_index = spr_bije){ with ( other ) instance_destroy(); } Ten już lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 GML //step: if (keyboard_check_pressed(vk_space)) sprite_index = spr_bije //kolizja z obiektem kopniętym if (sprite_index = spr_bije) with(other)instance_destroy() //animation end if (sprite_index = spr_bije)sprite_index=spr_normalny trochę tak po noob'ersku ale mało opisałeś ten problem i specyfikę gry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 action=0 - bohater stoi action=1 bohater bije key press spacja": if action=0 then { sprite_index=hero_bije action=1 } animation end if action=1 then {sprite_index=hero_stoi acton=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuilder Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 ale kopniak w prawo i lewo ok. jezeli player pazy w lewo to zamienia sie w objekt kopnij w lewo a jak parzy w prawo to zamnienia sie w objekt kopnij prawo. jak TO! zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 ale kopniak w prawo i lewo ok. jezeli player pazy w lewo to zamienia sie w objekt kopnij w lewo a jak parzy w prawo to zamnienia sie w objekt kopnij prawo. jak TO! zrobic Pomyśl logicznie. W lewo: GML image_xscale=-1; W prawo: GML image_xscale=1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuilder Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 nieumiem kudów dajcie mi exemple pls Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 nieumiem kudów dajcie mi exemple pls Tu prawie wogule nie ma nic do umienia. image_xscale to wartość skalowania sprita wzdłuż osi x(taaak, tej poziomej) i według origina czyli środka spritu(możesz go sobie ustawić w spricie). Komputer, jeśli wartość jest ujemna, to zamiast pomniejszać według tej osi poniżej wartości 0(co jest niemożliwe) robi efekt lustrzanego odbicia(wzdłuż osi skalowania). Dlatego głupotą jest zmienianie w inny objekt przy zmianie kierunku, a zamiast tego po prostu zmieniać image_xscale na 1 gdy w prawo, a -1 gdy w lewo. Zanim zaczniesz narzekać, że nie umiesz i nierozumiesz przeczytaj dokładnie cały post, anie początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się