Skocz do zawartości

jak zrobic ze postac bije


sebuilder

Rekomendowane odpowiedzi

GML
//step:

if (keyboard_check_pressed(vk_space)) sprite_index = spr_bije

 

//kolizja z obiektem kopniętym

if (sprite_index = spr_bije) with(other)instance_destroy()

 

//animation end

if (sprite_index = spr_bije)sprite_index=spr_normalny

trochę tak po noob'ersku ale mało opisałeś ten problem i specyfikę gry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

action=0 - bohater stoi

action=1 bohater bije

 

key press spacja":

 

if action=0 then

{

sprite_index=hero_bije

action=1

}

 

animation end

if action=1 then

{sprite_index=hero_stoi

acton=0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieumiem kudów dajcie mi exemple pls

Tu prawie wogule nie ma nic do umienia. image_xscale to wartość skalowania sprita wzdłuż osi x(taaak, tej poziomej) i według origina czyli środka spritu(możesz go sobie ustawić w spricie). Komputer, jeśli wartość jest ujemna, to zamiast pomniejszać według tej osi poniżej wartości 0(co jest niemożliwe) robi efekt lustrzanego odbicia(wzdłuż osi skalowania). Dlatego głupotą jest zmienianie w inny objekt przy zmianie kierunku, a zamiast tego po prostu zmieniać image_xscale na 1 gdy w prawo, a -1 gdy w lewo. Zanim zaczniesz narzekać, że nie umiesz i nierozumiesz przeczytaj dokładnie cały post, anie początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...