Skocz do zawartości

problem z wartościami


trolu122

Rekomendowane odpowiedzi

sprawa jest troszke zawiła na samym początku mówie że próbowałem, kombinowałem z otherami i takimi innymi ale nic nie wyszło.

są 3 obiekty

*bohater

ma takie wartosci jak

global.exe => doświadczenie

exema => dośw. podstawowe

naukadodatek => premia do dośw.

*pocisk

*wróg

 

i sprawa jest tego typu: przeciwnik kiedy obrywa pociskiem traci iles tam zycia, w wrogu w stepie jest:

 

if zycie<0

{instance_destroy()

global.exe+=exema+naukadodatek}

 

no i nie działa ... :-P dodawałem do wartości other. ale nie pomogło co trza dopisać albo zrobic/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if(zycie<0)

{

var _id;

_id=instance_nearest(x,y,obj_player)

global.exe+=_id.exema+_id.naukadodatek

instance_destroy()

}

Voila!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytlumacz dokladniej o co chodzi bo mam kilka rozwiazan na kilka pomyslow i nie wiem co dac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie widzialem, pokaz na rysunku, zobrazuj to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tekst ma znajdować się ciągle w górnym lewym rogu kiedy ludzik idzie i obraz sie przesuwa to tekst podąża za nim. tekst to np licznik życia.

 

i czemu pocisk lecący z dużą szybkością przelatuje przez cienką ścianę? :/ ustawiłem solidy i maski a mimo toprzelatuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. viewy:

draw-text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'HP')

 

2. trzeba wyliczac collision_line() z aktualnej pozycji do pozycji w ktora ma obrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
GML
if(zycie<0)

{

var _id;

_id=instance_nearest(x,y,obj_player)

global.exe+=_id.exema+_id.naukadodatek

instance_destroy()

}

Voila!

 

Skoro gracz jest jeden...

 

GML
if(zycie<0)

{

global.exe+=obj_player.exema+obj_player.naukadodatek

instance_destroy();

}

 

Po co zaciemniać kod ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze graczy jest wiele? moze sterujesz kilkoma z osobna? Nie okreslil do konca ilu ich jest, wiec dalem w miare uniwersalny kod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. viewy:

draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,'HP')

 

2. trzeba wyliczac collision_line() z aktualnej pozycji do pozycji w ktora ma obrac

 

Masz odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...