eanigma@vp.pl Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Mam stworzony room w którym mam kule ograniczone nieprzenikliwymi ściankami. Chcę dorobić do tego możliwość wyboru położenia każdej z kuli oraz jej prędkości tzn. w ten sposób aby użytkownik sam mógł z klawiatury wpisywać wartości albo miał jakieś dostępne opcje i spośród nich wybirał. I dopiero po tym wyborze, żeby rozpoczynała się symulacja ruchu. Niestety nie wiem jak się za to zabrać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsukuru Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 polozenie kuli = 'x,y'; // Podajesz miejsce gdzie ma stanąć kula kod=get_string("Wpisz polozenie:",'') if kod=polozenie kuli { instance_create(x,y,kula) } Proste i banalne :P , kurde ja się robie coraz lepszy xD :blink: :D :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 eh chyba nie udało mi sie załapać:) do mnie trzeba wolniej:) mam sobie "spirit" bila1, następnie mam stworzony "objekt" kula_1. Tam mam stworzone odpowiednie "eventy". Teraz chce żeby prędkość i położenie było wpisywane przez użytkownika. To co mi napisałeś powinno być wstawione do jakiegoś eventu?? wstawiłam do "create" ale wywala mi blędy eh eh ile rzeczy ja jeszcze nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsukuru Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Masz to ustawić w evencie "press srututu majtki z drutu" - czyli dowolny key press ... A pozniej kopiujesz to do kodu (Create new script) ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Powinno być tak: GML kula_x=get_string('Wpisz położenie kuli wględem osi x',' ') kula_y=get_string('Wpisz położenie kuli wględem osi y',' ') a=instance_create(kula_x,kula_y,obj_kula) a.speed=get_string('Wpisz prędkość kuli',' ') Kod Tsukuru zawiera błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 ok dzięki temu kodowi pyta się o położenie i prędkości ale potem niebardzo go stosuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Moze masz viewy a to dodaje x i y od rogu calego rooma a nie view, musisz dac GML instance_create(view_xview+kula_x,view_yview+kula_y,kula); PS. view_xview i yview powinno kolorowac na niebiesko xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 GML kula_x=get_integer('Wpisz położenie kuli wględem osi x',' ') kula_y=get_integer('Wpisz położenie kuli wględem osi y',' ') a=instance_create(kula_x,kula_y,obj_kula) a.speed=get_integer('Wpisz prędkość kuli',' ') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 GML var _x, _y, _speed, o; _x = real( get_string( "Wpisz położenie kuli względem osi x", "" ) ); _y = real( get_string( "Wpisz położenie kuli względem osi y", "" ) ); _speed = real( get_string( "Wpisz prędkość kuli", "" ) ); o = instance_create( _x, _y, kula ); o.speed = _speed; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 ok dzięki teraz działa tak jak powinno<lol> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 A ze wszystkich sposobów najlepszy jest Miśka. Max, nie potrzebnie utrudniasz zadanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Co dziwne, Misiek napisal identyczny kod jak Pawlik9... o.O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Nie ;p U Pawlik9 jest: get_string a u misiek999 jest: get_integer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 ok to jak w takim razie zrobić coś w stylu tabeli gdzie za każde załóżmy zderzenie się kuli z bandą dodaje sie punkt. Wiem ze można zrobić scora ale chcę, żeby to wyglądało ładniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 A ze wszystkich sposobów najlepszy jest Miśka. Max, nie potrzebnie utrudniasz zadanie. ale Maxpayn użył var czego ja nie zrobiłem :] ( poprawiłem tylko kod co mówili że nie działał ). Mozna by to dodać do mojego kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Wiem ze można zrobić scora ale chcę, żeby to wyglądało ładniej. Narysuj sobie tabelę. I tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Nobody, nawet się przez 5 sek. nie przyjrzałeś, po prostu Max zrobił coś bezsensownego. Używa funkcji zwracającej stringa i natychmiast zamienia wartość na reala xD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsukuru Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Dokładnie zrób tabele i rób draw_text... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Nobody, nawet się przez 5 sek. nie przyjrzałeś, po prostu Max zrobił coś bezsensownego. Używa funkcji zwracającej stringa i natychmiast zamienia wartość na reala xD . No po prostu zapomniałem o get_integer. :X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eanigma@vp.pl Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 co do wyświetlania wyników to napisze co zrobione zostało a co nie działa. wiec tak: -w "object" kula_1 w "evencie" zderzenie ze ścianą dałam kod: score=+1; -następnie stworzyłam nowy "object" licznik w nim "event" -"draw" i tam dałam kod: draw_text(24,480,"Ilosc uderzen wszystkich bil o scianke stolu: "+string(score)); W wyniku tego pojawia sie napis tam gdzie chce -"Ilosc uderzen wszystkich bil o scianke stolu:", ale wartość przy nim jest cały czas 0, mimo ze kula odbija się od ścianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się