zalu Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 1.jak zrobić żeby obiekt tworzył się w roomie innym niż ten w którym się dzieje akcja ( no czyli że tworzy się np. w room10) 2.mam rooma jako menu jak zrobić że jak wejdę do menu i z niego wyjdę to będę w tym miejscu w którym byłem zanim kliknąłem na menu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 2.mam rooma jako menu jak zrobić że jak wejdę do menu i z niego wyjdę to będę w tym miejscu w którym byłem zanim kliknąłem na menu Użyj opcji save i load :D 1.jak zrobić żeby obiekt tworzył się w roomie innym niż ten w którym się dzieje akcja ( no czyli że tworzy się np. w room10) Hmmm a po co ci coś takiego? Nie lepiej to zrobić na create rooma? :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 jak na create rooma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 soory za dubla ale niech ktoś odpowie bo Yoda z tym createm rooma kombinowałem ale nie wykombinowałem :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 No dajesz do jakiejś zmiennej globalnej, co ma się stworzyć i potem na creation code rooma dajesz warunek i tworzysz obiekt: GML //gdzieś tam w grze global._obj = jakiś_obiekt; global._room = room10; //creation code rooma if ( global._room == room ) instance_create( xx,yy,global._obj ); ot, co! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Nie wiem czy dobrze wiem ocb. ale czy nie wystarczy dac do rooma10 objekt jakis tam ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Nie wiem czy dobrze wiem ocb. ale czy nie wystarczy dac do rooma10 objekt jakis tam ? Nie. Bo to co on chce zrobić ma zależeć zapewne od jakiegoś wydarzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 @Yoda nie działa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Aha to bo kod Yody dales pewnie nie tam gdzie trzeba :) Ten : //gdzieś tam w grze global._obj = jakiś_obiekt; global._room = room10; tak jak napisane I ten : //creation code rooma if ( global._room == room ) instance_create( xx,yy,global._obj ); Do creation code rooma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 stop! Ale w jakim ewencie to dać start room ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 To powiedz co chcesz zrobic kurde ... I powiedz tresc bledu <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 co chcę zrobić.... moja gra opiera się na wykonywaniu misji. Więc tak mam plecak (obiekt) gdy na niego nacisnę to idę do room3 ( room3-dziennik) i chcę że jak z kimś''porozmawiam" i będzie tam mowa o misji to w roomie3 pojawi się obiekt odpowiedzialny za draw Text nazwy misji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 No to zmienne sa odsylam Cie do FAQ <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 No daj to na start room, albo jak wejdziesz w room - > settings to tam masz taki przycisk 'creation code' :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 błąd ___________________________________________ COMPILATION ERROR in room script Error in code at line 2: global._obj = jakiś_obiekt; at position 20: Unexpected symbol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 btw pod 'jakiś_obiekt' masz podstawić ten obiekt który chcesz żęby się stworzył łosiu :lol2: A tak poza tym spróbuj wywalić _ przed obj i room, ale wtedy musisz dac inną nazwę tej zmiennej niż 'room' ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 OMFG hahaaha-buahahahaha Jaki objekt ma sie zrobic masz wpisac a nie jakiś_obiekt czyli np. obj_npc to co chcesz zeby sie zrobilo. <_< UP Byłem wolniejszy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Co do 2, to nie wystarczy zaznaczyć Persistent? :} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 ___________________________________________ ERROR in action number 2 of Key Release Event for <no key> Key for object object55: Error in code at line 2: global.obj = obj52; at position 15: Unknown variable obj52 _________________________________________________ słuchajcie a nie da się zrobić tak że po akcji show mesegge z obj_52 robi się draw text in room3 (przykładowo) i podaje się kolor i pole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 ___________________________________________ ERROR in action number 2 of Key Release Event for <no key> Key for object object55: Error in code at line 2: global.obj = obj52; at position 15: Unknown variable obj52 _________________________________________________ słuchajcie a nie da się zrobić tak że po akcji show mesegge z obj_52 robi się draw text in room3 (przykładowo) i podaje się kolor i pole Czytać umiesz? Nieznana zmienna oj52. Niezdefiniowana nigdzie - znaczy, że czegoś takiego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 sprawdziłem ___________________________________________ ERROR in action number 2 of Key Release Event for <no key> Key for object object55: Error in code at line 5: instance_create( xx,yy,global._obj ); at position 19: Unknown variable xx po kursie Gnyska wiem : ''nie znana zmienna''. ale czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Hmm, to Cię nauczę: Unknown - nieznany Variable (Var) - zmienna Trudno było ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 trudno było ? nie. Ile płacę za kurs ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się