Skocz do zawartości

Półprzezroczystość obiektów


Millenium

Rekomendowane odpowiedzi

Wątpię, aby była w GM'ie taka możliwość, trzeba użyć DLL'a imalpha.dll - znajdzsiesz go na.... tylko żartuje :P Nie trzeba DLL'a :P

 

Czy draw_sprite_ext, czy może image_alpha - właściwie obojętne.

 

Oczywiście jeśli używasz Drawa w obiekcie to i tak będziesz musiał tam wstawić draw_sprite_ext - więc się bardziej opłaci.

Ale jednak łatwiej image_alpha = 0.5 //0 - przeźroczysty, 1 - nieprzeźroczysty.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie o to mi chodzi spójrzcie na np ramki i komunikaty w magii tam środek jest półprzezroczysty a obramowanie nie albo tak samo jest z loadingiem magii też jest półprzezroczysty a to tylko obrazek a nie obiekt w gm że można mu w skrypcie nadać półprzezroczystość jak mylicie jak to jest zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tam nie ma żadnego "koderskiego" myku. Jest za to zmyślne zastosowanie kolorów i faktury tła.

Całość ramki jest przezroczysta. Kolory i kształty są dobrane tak, żeby środek bardziej zlewał się z tłem i wydawał przezroczysty, a brzegi kontrastujące i "twarde".

 

Natomiast jeśli chcesz mieć na ekranie narysowane coś z różnymi poziomami przezroczystości, musisz użyć masek alphy (sprite_set_alpha_from_sprite). Tak jest np. z tym panelem w menu główny i z tymi medalikami w Grimoire.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Akurat tam nie ma żadnego "koderskiego" myku. Jest za to zmyślne zastosowanie kolorów i faktury tła.

Całość ramki jest przezroczysta. Kolory i kształty są dobrane tak, żeby środek bardziej zlewał się z tłem i wydawał przezroczysty, a brzegi kontrastujące i "twarde".

 

Natomiast jeśli chcesz mieć na ekranie narysowane coś z różnymi poziomami przezroczystości, musisz użyć masek alphy (sprite_set_alpha_from_sprite). Tak jest np. z tym panelem w menu główny i z tymi medalikami w Grimoire.

 

Hmm, takie jakby png z kanałami alpha ? :P

Lol, nie znałem tej funkcji, ale fajnie działa :D Przyda się :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie o to mi chodzi spójrzcie na np ramki i komunikaty w magii tam środek jest półprzezroczysty a obramowanie nie

LoL. Chyba masz tyle umiejętności, aby najpierw narysować półprzeźroczysty obiekt, a później nieprzeźroczystą ramkę.

 

Co do sprite_set_alpha_from_sprite - a no fajna funkcja :P Działa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...