Millenium Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Jak zrobić półprzezroczystość np tak jak w magii?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 draw_sprite_ext(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 image_alpha? (0-1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Wątpię, aby była w GM'ie taka możliwość, trzeba użyć DLL'a imalpha.dll - znajdzsiesz go na.... tylko żartuje :P Nie trzeba DLL'a :P Czy draw_sprite_ext, czy może image_alpha - właściwie obojętne. Oczywiście jeśli używasz Drawa w obiekcie to i tak będziesz musiał tam wstawić draw_sprite_ext - więc się bardziej opłaci. Ale jednak łatwiej image_alpha = 0.5 //0 - przeźroczysty, 1 - nieprzeźroczysty..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Millenium Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 ale nie o to mi chodzi spójrzcie na np ramki i komunikaty w magii tam środek jest półprzezroczysty a obramowanie nie albo tak samo jest z loadingiem magii też jest półprzezroczysty a to tylko obrazek a nie obiekt w gm że można mu w skrypcie nadać półprzezroczystość jak mylicie jak to jest zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Najpierw rysujesz półprzezroczysty środek a potem nieprzezroczystą ramkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Akurat tam nie ma żadnego "koderskiego" myku. Jest za to zmyślne zastosowanie kolorów i faktury tła. Całość ramki jest przezroczysta. Kolory i kształty są dobrane tak, żeby środek bardziej zlewał się z tłem i wydawał przezroczysty, a brzegi kontrastujące i "twarde". Natomiast jeśli chcesz mieć na ekranie narysowane coś z różnymi poziomami przezroczystości, musisz użyć masek alphy (sprite_set_alpha_from_sprite). Tak jest np. z tym panelem w menu główny i z tymi medalikami w Grimoire. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Akurat tam nie ma żadnego "koderskiego" myku. Jest za to zmyślne zastosowanie kolorów i faktury tła. Całość ramki jest przezroczysta. Kolory i kształty są dobrane tak, żeby środek bardziej zlewał się z tłem i wydawał przezroczysty, a brzegi kontrastujące i "twarde". Natomiast jeśli chcesz mieć na ekranie narysowane coś z różnymi poziomami przezroczystości, musisz użyć masek alphy (sprite_set_alpha_from_sprite). Tak jest np. z tym panelem w menu główny i z tymi medalikami w Grimoire. Hmm, takie jakby png z kanałami alpha ? :P Lol, nie znałem tej funkcji, ale fajnie działa :D Przyda się :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Dokładnie. Ale GM obsługuje png, tylko jeśli są zapisane zewnętrznie (poza execiem). Daletego wolę maski alphy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Dokładnie. Ale GM obsługuje png, tylko jeśli są zapisane zewnętrznie (poza execiem). Daletego wolę maski alphy. Otóż to, dlatego mówię, że się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 ale nie o to mi chodzi spójrzcie na np ramki i komunikaty w magii tam środek jest półprzezroczysty a obramowanie nie LoL. Chyba masz tyle umiejętności, aby najpierw narysować półprzeźroczysty obiekt, a później nieprzeźroczystą ramkę. Co do sprite_set_alpha_from_sprite - a no fajna funkcja :P Działa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 sprite_set_alpha_from_sprite jest od 6.x jak nie od wcześniejszej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się