Grela Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 A więc tak gdy hero dotknie flagi mam taki kod: GML with(objBall)instance_destroy() Init(41000,16) Play('snd/smb-09.spc') Ale jak dotykam to taki mi błąd wyskakuje: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object objPlatform: Error in code at line 1: if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x<x) { image_angle+=1; } at position 45: Unknown variable x Chodzi o to, zrobiłem tak że jak dotknie flagi to hero sie usuwa i gra muzyczka i przechodzi do nastepnego poziomu, ale mu wywala błąd, ma to coś chyba wspólnego z usunięciem hera, ale niewiem jak zrobić żeby nie wywalało takiego błądu jak dotknie flage. Gdzie jest błąd. Albo jakiego kodu brakuje? Z góry dziękuje Pozdrawiam, Grela :rockon: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Taaaa.... to jest błąd z innego obiektu, albo kod na step z innego. Niszczysz objBall, zatem już go nie ma, przez co kod w stepie wywala błąd, bo pobiera x od obiektu którego nie ma. Ale na podstawie błędu to myślę, że poprawić można tak: GML if instance_exists(objBall) { if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x<x) { image_angle+=1; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 ERROR in action number 1 of Step Event for object objPlatform: Error in code at line 1: if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x<x) { image_angle+=1; } at position 45: Unknown variable x Error jest w akcji numer jeden eventu step w obiekcie objPlatform, w lini 1 w pozycji 45. Chodzi w nim o to, że program nie zna zmiennej x. Proponuję czytać tekst erroru zanim coś napiszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 GML if(instance_exists(objBall)) if(place_meeting(x,y-6,objBall)&&objBall.x<x) image_angle+=1 Gnys szybszy ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Czyli dodać kod ktory sprawdza czy dany objekt istnieje i dopiero wykonac akcje a jezeli nie to nie robi czyli taki cały kod?: GML if instance_exists(objBall) { if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x<x) { image_angle+=1; } if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x>x) { image_angle-=1; } } else { } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 LoL czytaj to co widzisz. Masz wyraźnie napisane "objPlatform". A tak pozatym to ile czasu siedziałeś nad tym błędem zanim zapytałeś na forum? 3 minuty? Czy może 5? A odnośnie tematu - problem w tym, że jak objPlatform ma wykonywać funkcję place_meeting dla objBall - jeśli go nie ma? Kod na to podano w poście powyżej... aha i gnysek też napisał :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 else po co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Że w przeciwieństwie gdy objBall nie istnieje nie wykonuje nic. Tak zawsze robie i zawsze działa. No, ale ten kod działa. Dzięki Wam :D Pozdrawiam, Grela :rockon: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Że w przeciwieństwie gdy objBall nie istnieje nie wykonuje nic. Tak zawsze robie i zawsze działa. No, ale ten kod działa. Dzięki Wam :D Pozdrawiam, Grela :rockon: zamiast GML if instance_exists(objBall) { if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x<x) { image_angle+=1; } if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x>x) { image_angle-=1; } } else { } starczy GML if instance_exists(objBall) { if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x<x) { image_angle+=1; } if (place_meeting(x,y-6,objBall) && objBall.x>x) { image_angle-=1; } } else dajesz tylko gdy w przeciwnym wypadku ma się coś dziać, albo chcesz dodać jeszcze jeden warunek i dajesz wtedy else if i na koniec else - skoro nic sie nie dzieje, to po co dodawać do tego kod ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się