lukaszsl Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Witam serdecznie. Panowie potrzebuję programik w Q-Basic'u „TRÓJKĄT PASCALA” Niestety, nie znam za dobrze tego języka, właściwie tyci tam wiem, no szczerze potrzebuję ten programik na zaliczenie. Może jest w sieci taki przykład lub tutek, niestety nie znalazłem. Może ktoś ma czas i wie jak to zrobić? Rozumiem że nie koniecznie bezinteresownie. To tyle dzięki, pozdrawiam Łukaszsl :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 To ma być rysowanie Trójkąta Pascala, czy coś innego? Konkrety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszsl Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Takie coś: tp-Wikipedia Ale nie wiem czy np podaje się z klawiatury ilość wierszy?, żeby nie wędrowało to za daleko... Bynajmniej ma być to proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Domyśliłem się, masz: CLS PRINT "Trojkat Pasacal, podaj ilosc wierszy:" INPUT w DIM t(0 TO w, 0 TO w + 1) LET t(0, 0) = 1 FOR n = 1 TO w STEP 1 FOR k = 0 TO n - 1 STEP 1 LET t(n, k + 1) = t(n - 1, k + 1) + t(n - 1, k) PRINT t(n, k + 1); NEXT k PRINT NEXT n W ogóle nie znam Basica, ale to szczegół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszsl Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 No nieźle jak nie znasz :-) Ale bardzo mi pomogłeś bo ja już raczej nie będę poznawał, inny fach. A powiedz da rade zrobić żeby wyświetlało się w takim trójkącie jak na wikipedii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 CLS PRINT "Trojkat Pasacal, podaj ilosc wierszy: "; INPUT w DIM t(0 TO w, 0 TO w + 1) LET t(0, 0) = 1 FOR n = 1 TO w STEP 1 FOR k = 0 TO w - (n - 1) STEP 1 PRINT " "; NEXT k FOR k = 0 TO n - 1 STEP 1 LET t(n, k + 1) = t(n - 1, k + 1) + t(n - 1, k) IF t(n, k + 1) < 10 THEN PRINT " "; IF t(n, k + 1) < 100 THEN PRINT " "; IF t(n, k + 1) < 1000 THEN PRINT " "; PRINT t(n, k + 1); NEXT k PRINT NEXT n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszsl Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Dobra nieźle, no dziękuję bardzo, co tu wiele mówić ... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziubiem Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Cześć ja też mam zaliczenie z qbasic, a nie wiem jak to zrobić. Wykładowca ma na nas zlewe i nic nas nie nauczył, a samemu nie mamy kiedy / ZAOCZNI Może mi tez pomożecie? Zadaniem jest rysowanie hiperboli w qbasic tez mam link do wikipedi :- ) wiki Jeśli pomożecie bede wdzieczny rasz <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 A ile płacisz? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 chcesz to Ci napiszę takie coś w gmie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 w = 640 'szerokosc h = 480 'wysokosc s = 1 'skala 'inne zmienne cx = w / 2 cy = h / 2 y = 0 ly1 = 0 ly2 = 0 'tryb graficzny SCREEN 12 'dane wejsciwe PRINT " x^2 / a^2 + 1 / b^2 " INPUT "a ="; a 'podaj A INPUT "b ="; b 'podaj B 'rysuj uklad LINE (cx, 0)-(cx, h), 8 LINE (0, cy)-(w, cy), 8 'rysowanko FOR x = -320 TO 320 STEP 1 y = SQR(x ^ 2 / a ^ 2 + 1 / b ^ 2) LINE ((x - 1) * s + cx, yl1 * s + cy)-(x * s + cx, y * s + cy) yl1 = y y = -SQR(x ^ 2 / a ^ 2 + 1 / b ^ 2) LINE ((x - 1) * s + cx, yl2 * s + cy)-(x * s + cx, y * s + cy) yl2 = y NEXT x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziubiem Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Nie no dzieki, jutro sprawdze, będe spac spokojnie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszsl Opublikowano 11 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 No widzę ze nie tylko ja mam zaliczenia :] Niestety mamy jeszcze zaliczenie z wykładów i inne zadanie. Panowie się uczycie inni pracują, nie chce być niesamowitym zurem Moze zorbicie tez to 2 trudnijsze zadanko, niekoniecznie za free link do zadania: zadanie MOj e-mail: info@studioszahal.com // gg:5677820 / jesli nie na formu ps: dziś urodział mi się tylko jedna rynka w podzięce nazwałem ją "Tymon" :bye1: lukaszsl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Ten "obiekt-koło" ma się poruszać po torze jakim jest okrąg o promieniu R, dobrze rozumiem? Obrazując, tak jak ziemia wokół słońca? I czy to ma być prędkość kątowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszsl Opublikowano 11 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 No tak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 PI = 3.14159 'PI w = 640 'szerokosc H = 480 'wysokosc Cx = w / 2'srodek x Cy = H / 2 'srodek y 'tryb graficzny SCREEN 12 'dane wejsciwe INPUT "v ="; V INPUT "R ="; R INPUT "r ="; Rm x = 0 d = 0 WHILE key$ <> "x" key$ = INKEY$ d = d + (V * R) / R ^ 2 'wyczysc ekran LINE (0, 0)-(w, H), 0, BF 'uklad LINE (Cx, 0)-(Cx, H), 8 LINE (0, Cy)-(w, Cy), 8 'obiekt Ox = R * COS(d / 180 * PI) + Cx Oy = R * -SIN(d / 180 * PI) + Cy CIRCLE (Cx + R, Cy), 3, 12 'w bezruchu CIRCLE (Ox, Oy), 3, 4 'w ruchu 'tor punktu CIRCLE (Cx + R, Cy), Rm * .6, 8 'w bezruchu CIRCLE (Ox, Oy), Rm * .6, 16 'w ruchu WEND Zobacz weź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qmajster Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Witam wszystkich! :thumbsup: Mam do wykonania program w Qbasicu który ma rysować graficznie może być animacyjnie Płatek Kocha... tak to wygląda:WIKIpedia Narysowałem ową Krzywą po prostu liniami prostymi bo niestety mój poziom jest poniżej krytyki, niestety wykładowca ma WIELKIE wymagania i zażyczył sobie program animację z pętlami itd... szukałem w Sieci podobnych info, faktem jest że są napisane takie programy tylko w pascalu... :( http://www.odn.pila.pl/opracowanianauczyci...wolczynski1.htm ja muszę mieć W QBASICu. Czy ktoś może pomóc Laikowi??? Będę wdzięczny... Q. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszsl Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 :bye1: Tymon wszystko działa o ile facetka tak to sobie wyobraziła, Jeśli możesz dorysuj ramie jak na tym rysunku,podporę sam namaże... właściwie nie wiem po co jest to 0,6r, Ty wiesz? Profesorka coś po bazgrała, przesyłam aktualizację ...KLIK PS. dzięki serdeczne nawet komentarze są :thumbsup: MOZNA JAKOś WYłANCZAć TEN PROGRAM BA JA MUSIAłEM MENARZEREM ZAKONCZYC QB.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Wciśnij X. 0.6r to po prostu r*0.6, tak mi się wydaje. I nie wiem o co chodzi profesorce, może o wypełnienie tego koła? PI = 3.14159 'PI w = 640 'szerokosc H = 480 'wysokosc Cx = w / 2'srodek x Cy = H / 2 'srodek y 'tryb graficzny SCREEN 12 'dane wejsciwe INPUT "v ="; V INPUT "R ="; R INPUT "r ="; Rm x = 0 d = 0 WHILE key$ <> "x" key$ = INKEY$ d = d + (V * R) / R ^ 2 'obliczenia Ox = R * COS(d / 180 * PI) + Cx Oy = R * -SIN(d / 180 * PI) + Cy 'wyczysc ekran LINE (0, 0)-(w, H), 0, BF 'uklad LINE (Cx, 0)-(Cx, H), 8 LINE (0, Cy)-(w, Cy), 8 'ramie LINE (Cx, Cy)-(Ox, Oy), 16 'w bezruchu LINE (Cx, Cy)-(Cx + R, Cy), 16 'w ruchu 'obiekt CIRCLE (Cx + R, Cy), 3, 12 'w bezruchu CIRCLE (Ox, Oy), 3, 4 'w ruchu 'tor punktu CIRCLE (Cx + R, Cy), Rm * .6, 8 'w bezruchu CIRCLE (Ox, Oy), Rm * .6, 16 'w ruchu WEND Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Nie no lol :D zaraz cała klasa się tu zbierze :) Wujek Profesor Tymon wszystkim bardzo ładnie pomógł :book: PS. Może faktycznie jakiś biznesik otwórz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Czy ja wiem, ja nawet Basica nie znam. =D A przynajmniej słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszsl Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Ale mi bardzo pomogłeś dzięki takim :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qmajster Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Nie no lol :D zaraz cała klasa się tu zbierze :) Wujek Profesor Tymon wszystkim bardzo ładnie pomógł :book: PS. Może faktycznie jakiś biznesik otwórz :D Jest w tym racja... I nie ma w tym racji... :P napewno uratował nam skórę... i dobrze że są jeszcze ludzie którzy pomagają bezinteresownie!!! Na pewno zdecydowanie bardziej będę szanował Tymona niż wykładowcę który postawił nas w takiej sytuacji :( pozdrawiam Q. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszsl Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 qmajster podpisuje się pod tym.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majsterniesztyk Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Ja niestety nie mogę sie jeszcze podpisac ale jak dostane Krzywą Beziera to poematy bede mógł napisac tymon Proszę o animacje tej krzywej :bye1: ja jestem zacienki :( plisss :mellow: :mellow: uratuj mi skure jak kolegą bedę ci wdzieczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziubiem Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Tymon może i mi napiszesz 2 programik :-) Dane R1=0,8R2 ; 01 02 = 3d R2 d=R2 Stt = 1.5 d+ 0.5d*cos (wt) w=const Koło o promieniu R1 i R2 są ze sobą połączone trwale - stanowią jedną bryłą DO ZROBIENIA: 1. Położenie układu w chwili t=0 2. Animacja ruchu układu 3. Tor ruchu punktu c rys: klik z góry dziękuje, cześć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziubiem Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 :blink: HELP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się