M@ILOSZ Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Robię taką grę: Jeżdzimy po mieście robimy wyścigi i czasem goni nas policja. Wszystko działa dobrze, tylko że policja jak wpadnie na ściane to odbija się i znowu wjeżdza w ściane. Czy nie dało by się zrobić tak bypolicja po dojechaniu np. 100px od ściany okrążała ją? Zrobienie tego w stepie omijającym obiekty solid nie pomaga, dalej sie odbija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 FAQ - poszukaj tam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 27 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 A niby który numer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 A niby który numer? Podejżewam, że używasz direction i speed(albo motion_set/add) do poruszania się. Mógłbyś zmienić poruszanie się na takie robisz zmienną szybkosc. I w akcji gonienia(najlepiej aby działa się co step) dajesz: szybkosc+=0.1; mp_potential_step(bohater.x,bohater.y,szybkosc,0); if szybkosc>30 then szybkosc=30; Zaznacz solid murkom i będzie je omijał. EDIT: Tak na dobrą sprawę, to jeżeli odjedziesz w kręte uliczki to będzie problem z gonieniem spróbuj zamiast powyższego kodu: szybkosc+=0.1; direction=point_direction(x,y,bohater.x,bohater.y); mp_potential_step(x+lengthdir_x(szybkosc,direction),y+lengthdir_y(szybkosc,direction),szybkosc,0); if szybkosc>30 then szybkosc=30; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Działa, a może ktoś wie jak zrobic zeby maksymalny skręt to był na przyklad 5? Maksymalny skret policji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Działa, a może ktoś wie jak zrobic zeby maksymalny skręt to był na przyklad 5? Maksymalny skret policji. Uściślij o co ci chodzi? Jeżeli ci chodzi o to żeby obrót mógł być pomiędzy 0, a 5 stopniem tylko to kod: GML if direction>5 then direction=5; Chociaż najprawdopodobnie chodzi ci żeby obracała się policja 5 stopni na step. Jesli tak to skontaktuj się z Yodą, bo on to zrobił w Islandzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 GML mp_potential_settings(maxrot,rotstep,ahead,onspot) //maxrot oznacza maksymalny obrot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Świetnie, supr, bomba!!! Ale co znaczą inne parametry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Ale co znaczą inne parametry? Zajrzyj do helpa w programie. Dostałeś wszystko pięknie na tacy przecież... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi