RPGCreator Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Siema Mam jeden porblem bo wiecie potrafie zrobic pasek z hp itp... tylko jak to zrobic zeby on sie przemieszczal tzn. ze jak sie rusze ludzikiem to zeby ten pasek na gorze szedl za nim... Pomozcie plx! @Edit i jeszcze jedna taka sprawa bo na gorze tez chce miec bp i jakby ktos mogl mi pomoc to bede wdzieczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 draw_rectangle( 20 + view_xview, 20 + view_yview, 120 + view_xview, 40 + view_yview, false ); Temat był już wiele razy poruszany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RPGCreator Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Kurcze myslalem ze mi to wytlumaczysz a nie tylko kod podajesz to powinno wygladac mniej wiecej tak: W tym i tym kodzie zrob to i to a nie masz tu kod i koniec ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neit Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 A czego tu więcej wymagać? Dajesz to w draw bohatera (ja tam mam specjalny obiekt który wszystko rysuje :) ) i się cieszysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RPGCreator Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Nie kapujesz... to ma byc takie cos u gory: U góry nie nad ludkiem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Zapewne rysujesz tak: draw_sprite( sprte, -1, x, y ) Ale żeby "latało za graczem" musisz zwiększać odpowiednio x i y, w zależności od tego jak daleko jest gracz. Masz dwie zmienne: view_xview - x ekranu view_yview - y ekranu Zatem: draw_sprite( sprite, -1, x + view_xview, y + view_yview ); Przy czym x i y to pozycja w oknie naszego sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neit Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Może tak: Rysujesz te dwa paski z depth=0 Potem nakładasz na nie ten obrazek (tyle że w miejscu gdzie mają być paski musi być przezroczysty) i dajesz mu depth=-1 W GML jestem nowy, jeśli walnąłem byka, poprawcie mnie i zwyzywajcie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Po kiego grzyba się wypowiadasz? Tutaj trzeba napiać np. : draw_sprite( sprite, -1, 20 + view_xview, 20 + view_yview ); A z tym depth, to nie wiem o co ci chodzi :? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RPGCreator Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Dzieki juz wiem o co chodzi i działa a ja w x,y ustawilem po 16 :P Thx za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neit Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Kiepsko mi dzisiaj idzie myślenie, uznajmy że milczałem. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 draw_sprite( sprite, -1, 20 + view_xview[0], 20 + view_yview[0] ); ;p I trzeba włączyć tego viewa ( czyli 0 ) Ps. Napisałem to, bo miszczu zapomniał o [0], a to jest przydatne na więcej view'ów :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Ale skoro to jest stała, to chyba wystarczy bez elementu, bo to jest równoznaczne do twojej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Ale jeżeli używa się np. 2 view'ów? to nie da rady inaczej ;p a lepiej od razu pokazać "jak" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi