Skocz do zawartości

Ulepszony przyklad chodzenia a'la Almora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Oddaje w Wasze rece udoskonalony przyklad chodzenia a'la Almora, wiecej w info. I niech sie wam przyda ;)

 

Klawiszologia:

LPM - cel marszu

PPM - atak

R,T lub kolko myszki - zmiana broni

 

Download

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam prośbę. Mógłbyś mi wytłumaczyć co to są te zmienne:

// zmienne odpowiadajace za kierunek wzgledny podczas marszu i ataku (uzywanie timeline'ow jest bezuzyteczne - lepszy efekt daje troche matmy;P)
reldir_attack_mov=0 // wartosc kąta obrotu akcji ataku
reldir_move_mov=0 // wartosc kąta obrotu akcji chodzenia
reldir_attack_rate=8 // przyrost kąta obrotu akcji ataku
reldir_move_rate=10 // przyrost kąta obrotu akcji chodzenia
reldir_attack_max=80 // maksymalna wartosc kąta obrotu akcji ataku
reldir_move_max=30 // maksymalna wartosc kąta obrotu akcji chodzenia
reldir_attack=0 // wartosc obrotu wzglednego akcji ataku
reldir_move=0 // wartosc obrotu wzglednego akcji chodzenia
// obrot wzgledny miecza
sword_angle=0 // wartosc obrotu wzglednego miecza
sword_move=0 // wartosc kata obrotu miecza
sword_rate=10 // przyrost kata obrotu miecza

 

i te działania:

 

if(point_distance(x,y,px,py)>herospeed+1) // jesli odleglosc od punktu docelowego jest wieksza niz predkosc gracza
{
mp_potential_step(px,py,herospeed,0) // ruch z omijaniem do punktu docelowego
reldir_move_mov+=reldir_move_rate // zwieksz kat obrotu chodzenia o podany przyrost
}
if!(point_distance(x,y,px,py)>herospeed+1)reldir_move_mov=0 // jesli odleglosc od punktu docelowego nie jest wieksza niz predkosc gracza, wtedy wyzeruj kat obrotu chodzenia

if(reldir_attack_mov!=0)reldir_attack_mov+=reldir_attack_rate // automatyczna zmiana kata obrotu ataku dla ladnego efektu
if(reldir_attack_mov>180)reldir_attack_mov=0 // wyzeruj kat obrotu ataku jesli jest wiekszy od 180
reldir_move=sin(degtorad(reldir_move_mov))*reldir_move_max // obliczanie obrotu wzglednego chodzenia
reldir_attack=sin(degtorad(reldir_attack_mov))*reldir_attack_max // obliczanie obrotu wzglednego ataku
if(reldir_attack_mov=0)image_angle=direction+reldir_move // jesli kat obrotu ataku jest rowny 0 to do obrotu gracza dodaj obrot wzgledny chodzenia
if!(reldir_attack_mov=0)image_angle=direction+reldir_attack // jesli kat obrotu ataku nie jest rowny 0 to do obrotu gracza dodaj obrot wzgledny ataku
if(reldir_move_mov=0)direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) // jesli kat obrotu chodzenia jest rowny 0 to kierunek gracza jest rowny kierunkowi od gracza do kursora myszki


// obrot miecza
if(sword_move=0)if(mouse_check_button_pressed(mb_right))sword_move=sword_rate // jesli kat obrotu miecza jest rowny 0 i wcisniesz PPM to ustaw na wartosc przyrostu kata obrotu miecza
if(sword_move!=0) // jesli kat obrotu miecza nie jest rowny 0
{
sword_angle=sin(degtorad(sword_move))*90 // obliczenia obrotu wzglednego miecza
sword_move+=sword_rate // dodaj wartosc przyrostu kata obrotu miecza
}
if(abs(sword_move)>180)sword_move=0 // jesli kat obrotu miecza jest wiekszy niz 180 i mniejszy niz -180 to wyzeruj kat obrotu miecza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, ze tak powiem, za duzo by sie rozpisywac by przelac na chlopski rozum (czyli by kazdy szybko zlapal). W sumie to dla wiekszosci i tak wazne jest ze dziala, ale ciesze sie ze ktos pyta 'jak dziala?' - jutro wytlumacze ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, nie napisalem ze jest 'doskonaly' ale ze jest 'udoskonalony'. Nie robilem przeciez 'super gotowca' do gry, ale uniwersalny systemik, ktory mozna w miare latwo modyfikowac i dostosowac do gry

 

@down: Dzis juz serio nie moge - i tak ledwo wyblagalem troche czasu, teraz gonie do domciu, jutro bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja czekam aż mi wytłumaczysz jak to działa, bo to że działa to jest tylko 1/4 tego co mnie tak w ogóle obchodzi xD A nie mógłbyś jeszcze dzisiaj? <błagalna mina>

 

za duzo by sie rozpisywac by przelac na chlopski rozum (czyli by kazdy szybko zlapal)

To nie rozpisuj się aż tak żeby każdy załapał, wystarczy tak żeby załapał to człowiek z 2gim z nieco ponad przeciętnym iq ^.^

 

@UP (22.12.07)

Buuu.. Buuu... I wczoraj też nie napisałeś :[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...