piotrex1995 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Obiekt controler (create) : global.ammo=100 if global.ammo <= 0 { global.ammo = 0 } Kiedy zmienna dojdzie do 0 wtedy jest -1, -2, -3 itd.Jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 mmm... że co? Oo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Kiedy amunicja się skończyła ma być 0 a idzie na minusie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 No skoro dałes ograniczenie na create to sie nie dziw... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 ...no to gdzie mam dać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Create to jeden początkowy step więc... raczej w step -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Działa :) Jakbym miał problemy ze zmiennymi napisze tutaj. MAM PROBLEM!Nie wiem jak zrobić, żeby jak mam ammo= 0 żeby sie strzelać nie dało! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maskow Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 if( ammo != 0 ) { //akcja strzalu } else show_message( "Niestety, ale to prawda, nie masz amunicji.;/" ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 hmm... a co jak jakimś cudem stan ammo zmieni się na minus ? :P if ( ammo > 0 ) { //akcja strzału } :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Jak dam kod Moskowa, to pisze, że nie mam amunicji, a jak dam kod Marka to cały czas strzela :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 if ( ammo > 0 ) { //akcja strzału ammo-=1 // odejmujemy o stanu ammo jeden pocisk :) } oczywiście wstaw to w event strzału, np. spacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Odejmowanie amunicji już mam, a kod strzały skomplikowany: global.ammo-=3 if can_shoot=true { sound_play(minigun); ID = instance_create(obj_player.x,obj_player.y,obj_bullet_mng); with (ID) motion_set(obj_player.direction,5); can_shoot=false; alarm[0]=2 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maskow Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Tam gdzie masz kod strzału, to zamiast tamtego daj to: if( global.ammo > 0 ) { if can_shoot=true { global.ammo -= 3; sound_play(minigun); ID = instance_create(obj_player.x,obj_player.y,obj_bullet_mng); with (ID) motion_set(obj_player.direction,5); can_shoot=false; alarm[0]=2 } } } else show_message( "Nima amunicji.;o" ); EDIT Zapomniałem o global.ammo a nie samo ammo. Poprawione. :B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 if ( can_shoot && global.ammo> 0) { sound_play(minigun); ID = instance_create(obj_player.x,obj_player.y,obj_bullet_mng); with (ID) motion_set(obj_player.direction,5); global.ammo-=3 can_shoot=false; alarm[0]=2 } najwyraźniej błędem było odejmowanie ammo przed oddaniem strzału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Moskow twój kod jest cały czarny jak go skopiuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maskow Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Moskow twój kod jest cały czarny jak go skopiuje. To se odśwież. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Cały czas pisze, że nie ma amunicji i jak dam OK to znów się pokazuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 if !(global.ammo > 0) { show_message('nie masz czym strzelac'); exit } if ( can_shoot ) { sound_play(minigun); ID = instance_create(x,y,pocisk); ID.speed=5 ID.direction=direction global.ammo-=3 can_shoot=false; alarm[0]=5 } to musi działać !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Wszystko było by dobrze, tylko jak klikne OK (np. spacja) to, żeby już tej wiadomości nie było tylko, nie dało sie strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 lol no to usuń kod odp. za pokazywanie wiadomości. if !(global.ammo > 0) exit if ( can_shoot ) { sound_play(minigun); ID = instance_create(x,y,pocisk); ID.speed=5 ID.direction=direction global.ammo-=3 can_shoot=false; alarm[0]=5 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Chyba się tego nie da zrobić :( Tym razem amunicja dochodzi do minusa i idzie na minusie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Chyba się tego nie da zrobić :( Tym razem amunicja dochodzi do minusa i idzie na minusie :( hmm... if ammo=<0 ammo=0 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maskow Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Lol! Pokaż nam ten plik .gm6, bo nie możliwe że nie działa. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 hmm... if ammo=<0 ammo=0 ? Akurat coś takiego: if global.ammo <= 0 { global.ammo = 0 } Już miałem więc dziwne...A co do .gm6 to nie da rady bo to moja gra co już trochę się napracowałem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 =< nie ma czegoś takiego - jest tylko <= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Oto co mam w obiekcie controler (Step): if !(global.ammo > 0) exit if ( can_shoot ) { sound_play(minigun); ID = instance_create(x,y,obj_bullet_mng); ID.speed=5 ID.direction=direction global.ammo-=3 can_shoot=false; alarm[0]=5 } if global.ammo <= 0 { global.ammo = 0 } if global.ammo >= 100 { global.ammo = 100 } I idzie ammo na minusie :frusty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 if global.ammo <= 0 { can_shoot=false } ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Próbowałem tego, nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 if ( can_shoot ) { sound_play(minigun); ID = instance_create(x,y,obj_bullet_mng); ID.speed=5 ID.direction=direction if global.ammo > 0 global.ammo-=3 can_shoot=false; alarm[0]=5 } spróbuj tak ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Amunicja: 0, ale mogę strzelać :( Chyba się tego nie da xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się