Skocz do zawartości

Tabliczki


GMcliker

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzysz obiekt tabliczki.

Zakładam, że obiekt bohatera nazywa się obj_bohater.

W Creation Code (w oknie edycji rooma, trzymając Ctrl kliknij prawym przyciskiem myszy na tabliczkę i wybierz "Creation Code") wpisz kod:

komunikat='Tu wpisz komunikat'

Czemu w Creation Code? Ano po to, żebyś nie musiał robić oddzielnych obiektów dla takich samych tabliczek, tyle, że z różnymi tekstami.

W Draw:

if place_meeting(x,y,obj_bohater)
{
draw_set_color(c_black)
draw_rectangle(0,0,szer,wys) //za szer podstaw szerokość okna komunikatu, za wys podstaw wysokość
draw_set_color(c_white)
draw_set_font(f_czcionka)
draw_text(2,2,komunikat)
}

Powinno zadziałać. ;)

Ps. Oczywiście, wówczas nie możesz stawiać dwóch tabliczek obok siebie.

(ech, wy tu point distancem chcieliście, a przecież rozwiązanie jest znacznie prostsze :P)

 

Aha, które czcionki? W Advanced Mode jest taki "folder" jak Fonts (tam, gdzie jest Sprites, Objects, Sound itp.). Po prostu dodaj nową czcionkę tak, jak się dodaje sprite'a, ustaw odpowiednie parametry, jeśli chcesz mieć polską czcionkę, kliknij na przycisk All w oknie edycji czcionki i będzie w porządku. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o creation code

Nie, działa już tylko wpisałem f_tahoma w jakiej foncie i mi daje błąd że nie zna tahomy

W Creation Code powinieneś zdefiniować zmienną komunikat, a w Draw powinieneś ten większy kod wstawić.

Co do czcionki: najpierw stwórz czcionkę f_tahoma. Tzn. jeśli pracujesz w Advanced mode, powinieneś mieć tam, gdzie są foldery Sprites, Objects itp (w trybie podstawowym chyba czegoś takiego nie ma). I tam ustawiasz, jaki rozmiar ma mieć ta czionka f_tahoma, jaki krój (tahoma właśnie), jaki zakres znaków (All - żeby akceptowało polskie znaki), czy pogrubione, czy pochylone. Powinno być pod folderem Scipts.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem, o co może chodzić. Jak sprawdziłem ten kod u siebie, mi działało bezproblemowo. Za to zauważyłem inny drobny błąd w moim skrypcie. Dodaj na początek:

draw_sprite(sprite_index,image_single,x,y)

I wtedy tabliczka powinna się wyświetlać.

Może to właśnie z powodu braku rysowania własnego sprite'a były problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...