Skocz do zawartości

Mario


GMcliker

Rekomendowane odpowiedzi

Poćwicz: place_meeting. Że jak? Dokumentacja i logiczne myślenie stoi przed tobą otworem.

 

...

 

Oczekujesz małej podpowiedzi? Użyj do tego creation code'ów i specjalnego objektu oznaczającego rurę.

 

...

 

Rzut przykładem:

http://www.gmclan.org/up444_11_lol.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś zchrzaniłeś... Przykład testowałem dokładnie. W obiekcie rury, w key press down powinno być coś takiego:

if place_meeting(x,y-1,object0) {
object0.x=ex;
object0.y=ey;
}

Przykład działa dobrze, testowałem wiele razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię dla ciebie klockami, a ty kopiujesz tylko jeden klocek. Na szybko napisałem kod, bo nie miałem ochoty wstawiać screenshotów. W przykładzie było właściwie to samo, tyle że klockami.

EDIT: Mam ochotę poprosić cię o plik twojego projektu. I zrobię to, bo rura powinna mieć jako parent ścianę, tylko z tym kodem o którym pisałem w evencie KEY PRESS DOWN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest - nic nie powinno dziać się automatycznie. I czy na pewno zrobiłeś Key Press Down, a nie Key Down? I czy na pewno jest to w objekcie rury? Nic mi się nie pomyliło - twoje posty są po prostu niezrozumiałe dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzuć plik GM6 bądź popraw swój projekt - sam widzisz, że w przykładzie wszystko działa, a w grze coś się wali. <_< Co masz w tym Key Press Down? Jak wygląda ruch Maria? O co w cholerę jasną w końcu chodzi - o ruch, czy o teleport przez rurę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślenie logiczne: włącz się!

 

Dorób do gry value mode. Jak to dokładnie zrobić - mimo, że wiem, to nie znam struktury twojej gry. Musisz sam to zrobić.

 

Jeśli mode=0, egzekwuj ruch platformowy. Jeśli mode=1, wjedź do rury, a potem wyjedź z niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej jest ######sta ^^.

 

A tak btw: najprościej zrobić 2 obiektu, objWlazl i objWylazl. Przy ustawianiu w roomie dajesz im odrazu po zmiennej np idd. Dajesz obiektowi Wlazl idd=1 i wylazł idd=1, potem obiekt w momencie przenoszenia postaci wyszukuje obiekt Wylazł który ma takie samo idd jak jego wlasne i tam przenosi twojego gracza. Mam nadzieje, że jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...