Lollus Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Jak zrobić,że jest sobie "zwykłe" podłoże, pod nim "realne podłoże", hero sobie stoi na realnym, podskakuje, "przelatuje" przez te zwykłe,opada i zatrzymuje się na zwykłym a potem ewentualnie zeskakuje jak naciśnie np. "dół". Zrozumieliście ? :P Żeby uprościć, jest sobie hero w Icy Tower i jak skacze to przelatuje przez wszystkie "zwykłe" do momentu aż mu się grawitacja skończy.Wtedy zatrzymuje się na tej na którą upadnie. Ufff 2. Jak zrobić, że wróg w grze platformowej idzie za nami (ale nie lata ! ) ? 3.Czy da się zmienną zamiast liczbą (draw) zastąpić jakimiś spritami ? 4.Ja w kodzie (keyboard_check_pressed(??) ) zastąpić ?? jakąć literą? Bo vk_a (np.) nie działa. 5.Czy strzelba trzymana przez hero, obracająca się do myszki to 2 różne obiekty ? 6.Jak obiekt może się obracać do myszki,strzelać do myszki,strzelba hero obraca się do myszki, i w ogóle obracać się ? (jakoś mi te przykłady nie działają) Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Co do skakania to 13 punkt FAQ http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 3.Czy da się zmienną zamiast liczbą (draw) zastąpić jakimiś spritami ? Oczywiście. zmienna = spr_bohater czy coś takiego. 4.Ja w kodzie (keyboard_check_pressed(??) ) zastąpić ?? jakąć literą? Bo vk_a (np.) nie działa. if keyboard_check_pressed(ord('WIELKA LITERA')) 5.Czy strzelba trzymana przez hero, obracająca się do myszki to 2 różne obiekty ? Zależy, jak to ustawisz. 6.Jak obiekt może się obracać do myszki,strzelać do myszki,strzelba hero obraca się do myszki, i w ogóle obracać się ? (jakoś mi te przykłady nie działają) Łopatologiczny przykład dla osób nieposiadających wersję zarejestrowaną: robisz sprite'a z 360 klatkami animacji, każda na każdy kąt (od prawego przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Potem wpisujesz kod w Stepa: image_single = floor(point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)) Oczywiście, można zrobić mniej obrazków i ustalić to wszystko przy pomocy funkcji round. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 jezu... czy czytales kiedys FaQ? Prawie wszystkie twoje pytania sa na nie oparte ( a co dopiero obracanie :boxed: ) EDIT: Łopatologiczny przykład dla osób nieposiadających wersję zarejestrowaną: poczytaj se jego sygnaturke :D ma GM 5.0 :) wiec nawet funkcje na rejestrowanej nowszej czesci beda mu dzialac... dobra, zebys nie patrzyl do FaQ za obracaniem to masz :P : direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y); i dostosuj sie do regulaminu... przeczytaj helpa i FaQ zanim napiszesz... EDIT2: nie vk_x, tylko (keyboard_check_pressed(ord('X')) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Co do skoku to czytałem FAQ i umiem zrobić skok ale chyba nie rozumiecie o co mi chodzi :( Gdzie: biały-tło czarny-grunt czerwony-HERO niebieski-tor skoku zielony-zatrzymanie się po skoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Co do tego skakania, to był przykład na stronie o nazwie 'jump_thru'. Poszukaj go :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Listopada 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 powiem prosto - w przypadku gdy y bohatera minus wysokość bohatera jest mniejszy niż y podłogi, w przypadku kolizji nie nalezy wykonywac akcji zatrzymania i to cała filozofia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 chyba ze robi na vspeed i hspeed to wtedy sprawdzac vspeed jesli jest wieksze od 0 to ma sie zatrzymac ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się