Skocz do zawartości

Platformowy skok


Lollus

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić,że jest sobie "zwykłe" podłoże, pod nim "realne podłoże", hero sobie stoi na realnym, podskakuje, "przelatuje" przez te zwykłe,opada i zatrzymuje się na zwykłym a potem ewentualnie zeskakuje jak naciśnie np. "dół". Zrozumieliście ? :P

Żeby uprościć, jest sobie hero w Icy Tower i jak skacze to przelatuje przez wszystkie "zwykłe" do momentu aż mu się grawitacja skończy.Wtedy zatrzymuje się na tej na którą upadnie. Ufff

 

2. Jak zrobić, że wróg w grze platformowej idzie za nami (ale nie lata ! ) ?

 

3.Czy da się zmienną zamiast liczbą (draw) zastąpić jakimiś spritami ?

 

4.Ja w kodzie (keyboard_check_pressed(??) ) zastąpić ?? jakąć literą? Bo vk_a (np.) nie działa.

 

5.Czy strzelba trzymana przez hero, obracająca się do myszki to 2 różne obiekty ?

 

6.Jak obiekt może się obracać do myszki,strzelać do myszki,strzelba hero obraca się do myszki, i w ogóle obracać się ? (jakoś mi te przykłady nie działają)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.Czy da się zmienną zamiast liczbą (draw) zastąpić jakimiś spritami ?

Oczywiście.

zmienna = spr_bohater

czy coś takiego.

 

4.Ja w kodzie (keyboard_check_pressed(??) ) zastąpić ?? jakąć literą? Bo vk_a (np.) nie działa.

if keyboard_check_pressed(ord('WIELKA LITERA'))

 

5.Czy strzelba trzymana przez hero, obracająca się do myszki to 2 różne obiekty ?

Zależy, jak to ustawisz.

 

6.Jak obiekt może się obracać do myszki,strzelać do myszki,strzelba hero obraca się do myszki, i w ogóle obracać się ? (jakoś mi te przykłady nie działają)

Łopatologiczny przykład dla osób nieposiadających wersję zarejestrowaną:

robisz sprite'a z 360 klatkami animacji, każda na każdy kąt (od prawego przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Potem wpisujesz kod w Stepa:

image_single = floor(point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))

Oczywiście, można zrobić mniej obrazków i ustalić to wszystko przy pomocy funkcji round. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezu... czy czytales kiedys FaQ? Prawie wszystkie twoje pytania sa na nie oparte ( a co dopiero obracanie :boxed: )

EDIT:

Łopatologiczny przykład dla osób nieposiadających wersję zarejestrowaną:

poczytaj se jego sygnaturke :D ma GM 5.0 :) wiec nawet funkcje na rejestrowanej nowszej czesci beda mu dzialac... dobra, zebys nie patrzyl do FaQ za obracaniem to masz :P :

direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y);

i dostosuj sie do regulaminu... przeczytaj helpa i FaQ zanim napiszesz...

 

EDIT2: nie vk_x, tylko (keyboard_check_pressed(ord('X')) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

powiem prosto - w przypadku gdy y bohatera minus wysokość bohatera jest mniejszy niż y podłogi, w przypadku kolizji nie nalezy wykonywac akcji zatrzymania i to cała filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...