Skocz do zawartości

Przy grze...


Merex

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwa problemy odnośnie gry którą robie (Pallet K, polega na odbijaniu paletką piłeczki.):

 

1. Piłeczka się odbija, jest looz, ale gdy dosięga sufitu i odbija się od niego, przelatuję przez paletkę. Jak zrobić żeby nie było takiego problemu?

 

 

2. Chcę zrobić tak, że po ok. 30 odbiciach gra przechodzi automatycznie na następny poziom, lecz nie umiem tego wykonać. jak to zrobić?

 

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej nie używam żadnych kodów do tworzenia gier.

2. Jak się robi taką zmienną?

 

W zakładce Code obiektu jest takie coś jak VAR - zmienna

Ustawiasz w create obiektu nazwę zmiennej i jej wartość.Przy odbiciu dajesz zmienna relative...

A potem w Code

 

 if zmienna <=30
room_goto_next();

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. no ale skąd ja mam wiedzieć dlaczego? :> Podaj nam jak to zrobiłeś!

 

2. łup! Poczytaj o zmiennych w dokumentacji :F Albo patrz...

jest taki klocek set variable blabla... dajesz taki na create i ustawiasz nazwe zmiennej i wartosc na 0, potem przy odbiciu piłki dajesz ten klocek i wstawiasz naze zmiennej i wartosc 1 (zaznacz relative) no a na stepie sprawdz przy pomocy klocka if variable has a value... czy zmienna twoja ma wartosc 30 i daj pod tym klocek przejscia do nastepnego rooma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba troszkę zakapowałem :)

Dałeś do piłeczki Outside room i klocek Destroy the instance ?

To ustaw, tę ścianę od której się odbija na solid i ustaw w piłeczce,że jak będzie miała kolizję z solidem to się odbije.

 

O to Ci chodziło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tajemnica :P hehe:

 

"FATAL ERROR in action number 3 of Create Event for object ball 1:

 

COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1:

do następnego(tak nazwałem zmienną): += 1

 

at position 8: Unexpected symbol."

 

i gdy klikam OK pojawia się drugi:

 

"Failed to compile the actions in the objects."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie: czytajcie ze zrozumieniem!

do następnego(tak nazwałem zmienną): += 1

 

at position 8: Unexpected symbol.

Czyli to oznacza, że na ósmej pozycji jest zbędny, nie brakujący znak. Tym znakiem jest ę, czyli polski font.

 

I mamy winowajcę. ;)

A prawidłowo napisany kod powinien brzmieć:

do_nastepnego += 1

Ewentualnie:

donastepnego += 1

Aha, i należy w Create wpisać:

do_nastepnego = 0

żeby zainicjować zmienną. :thumbsup:

 

---ostatnio edytowany: przed chwilą, pogrubiłem fragment, który zawiera to, co zapobiega błędowi poniżej ;) ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy globalna zmienna bedzie na miejscu :) Chyba że będziesz ja na create rooma zerował - bo w przeciwnym razie będziesz ciągle przechodził do kolejnego rooma :o (zmienna globalna jest wspólna dla wszystkich roomow) i gdy jak już raz osiągnie 30 i jej nie wyzerujesz - to już będzie 30 cały czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...