Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Mam dwa problemy odnośnie gry którą robie (Pallet K, polega na odbijaniu paletką piłeczki.): 1. Piłeczka się odbija, jest looz, ale gdy dosięga sufitu i odbija się od niego, przelatuję przez paletkę. Jak zrobić żeby nie było takiego problemu? 2. Chcę zrobić tak, że po ok. 30 odbiciach gra przechodzi automatycznie na następny poziom, lecz nie umiem tego wykonać. jak to zrobić? Z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 1. ? Wytłumacz dokładniej - pewnie masz jakiś błąd w kodzie 2. Przy pomocy zmiennej której wartość będzie się zwiększać przy każdym odbiciu ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ja raczej nie używam żadnych kodów do tworzenia gier. 1. Już mi się udało, ale mam inny ambaras, mianowicie, gdy piłeczka pójdzie na końcówkę paletki i idzie pod dziwnym kątem w dół. 2. Jak się robi taką zmienną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Zdaje mi się że tworzysz Arkanoida: https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=135 Autor: Mistrzunio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ja raczej nie używam żadnych kodów do tworzenia gier. 2. Jak się robi taką zmienną? W zakładce Code obiektu jest takie coś jak VAR - zmienna Ustawiasz w create obiektu nazwę zmiennej i jej wartość.Przy odbiciu dajesz zmienna relative... A potem w Code if zmienna <=30 room_goto_next(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 nie, ale wygląda to podobnie, mianowicie nie ma klocków, i trzeba jak najwięcej razy odbić piłeczkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 1. no ale skąd ja mam wiedzieć dlaczego? :> Podaj nam jak to zrobiłeś! 2. łup! Poczytaj o zmiennych w dokumentacji :F Albo patrz... jest taki klocek set variable blabla... dajesz taki na create i ustawiasz nazwe zmiennej i wartosc na 0, potem przy odbiciu piłki dajesz ten klocek i wstawiasz naze zmiennej i wartosc 1 (zaznacz relative) no a na stepie sprawdz przy pomocy klocka if variable has a value... czy zmienna twoja ma wartosc 30 i daj pod tym klocek przejscia do nastepnego rooma ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 A ja chyba troszkę zakapowałem :) Dałeś do piłeczki Outside room i klocek Destroy the instance ? To ustaw, tę ścianę od której się odbija na solid i ustaw w piłeczce,że jak będzie miała kolizję z solidem to się odbije. O to Ci chodziło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Wielkie dzięki... teraz nawet nie chce jej uruchomić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 @up: no to może podaj czemu co? =o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Wielkie dzięki... teraz nawet nie chce jej uruchomić. Tobie się nie chce czy Windows Ci się wiesza? Jak to drugie to zrestartuj. Ja też tak często mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ani jedno, ani drugie. Gra się nie chcę uruchomić, ma errora, w którym pisze o zmiennej w Create. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Podaj treść błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 to tajemnica :P hehe: "FATAL ERROR in action number 3 of Create Event for object ball 1: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: do następnego(tak nazwałem zmienną): += 1 at position 8: Unexpected symbol." i gdy klikam OK pojawia się drugi: "Failed to compile the actions in the objects." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 To znaczy ze brakuje Ci symbolu (chyba) np '{' albo '}' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 jakiego zaś symbolu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Symbol = daj ten symbol na koniec kodu } czyli = kod: bla bla bla } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 "FATAL ERROR in action number 3 of Create Event for object ball 1: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: do następnego(tak nazwałem zmienną): += 1 at position 8: Unexpected symbol." zmienne nie moga miec spacji :) moga mec za to "_" ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 I tak nie działa, i tak nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Prześlij nam plik a my sprawdzimy co jest nie tak ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ludzie: czytajcie ze zrozumieniem! do następnego(tak nazwałem zmienną): += 1 at position 8: Unexpected symbol. Czyli to oznacza, że na ósmej pozycji jest zbędny, nie brakujący znak. Tym znakiem jest ę, czyli polski font. I mamy winowajcę. ;) A prawidłowo napisany kod powinien brzmieć: do_nastepnego += 1 Ewentualnie: donastepnego += 1 Aha, i należy w Create wpisać: do_nastepnego = 0 żeby zainicjować zmienną. :thumbsup: ---ostatnio edytowany: przed chwilą, pogrubiłem fragment, który zawiera to, co zapobiega błędowi poniżej ;) --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Zrobiłem to co mówiłeś, pojawił się inny błąd, taki sam, usunąłem, teraz: ble ble ble... ble ble ble... At position 1: unkown variable do_nastepnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Zmien na donastepnego += 1 i do create donastepnego = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dodaj "global" na początku nawy zmiennej "do_następnego". ;) Powinno najlepiej być tak: global.do_nastepnego Tylko napisz to w kodzie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Cyberdog masz racje ja teraz testowalem sobie ten kod i nie pykalo dalem global.donastepnego += 0 i dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Zapomniałem dodać: jeśli nie ma przedrostka global, wszystkie zdarzenia dotyczące danej zmiennej muszą być adresowane do tego konkretnego obiektu, inaczej będzie problem. Ale faktem jest, że zmienna globalna jest tutaj bardziej adekwatna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ale jak mam to napisać w kodzie, bo ja za często ich nie używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ale jak mam to napisać w kodzie, bo ja za często ich nie używam. Create: global.do_nastepnego = 0 Kiedy piłeczka się odbija: global.do_nastepnego += 1 if global.do_nastepnego = 30 { //zdarzenia związane z przejściem do następnego poziomu, np. room_goto_next() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merex Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Już działa, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 No nie wiem czy globalna zmienna bedzie na miejscu :) Chyba że będziesz ja na create rooma zerował - bo w przeciwnym razie będziesz ciągle przechodził do kolejnego rooma :o (zmienna globalna jest wspólna dla wszystkich roomow) i gdy jak już raz osiągnie 30 i jej nie wyzerujesz - to już będzie 30 cały czas ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się