Skocz do zawartości

Zatrzymywanie bloczka


Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

No więc robiłem sobie taki silniczek "fizyki" przez duże " " :D No i napotkałem na problemik :/ Chodzi o to że kiedy puścimy klawisz, bloczek (ten czerwony) powinien się zatrzymać na najbliższej "ścianie" (swojej) :P no i nie wiem jak to zrobić :F - https://gmclan.org/up2576_11_fizyka.html link :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

jak ma się zatrzymywać na ściankach, to znaczy, że reszta z dzielenia przez 90 ma się równać 0, zatem

if angle mod 90 = 0 będzie true gdy kierunki to 0,90,180,270 i 360

ponieważ w twoim kodzie brak nieco klamerek i nie chce mi się teraz bawić i tego poprawiać, to zmieniłem tylko

if ( keyboard_check ( vk_nokey ) )
{
    if ( moveSpeed > 0 )
    moveSpeed-=0.1;
    else
    if ( moveSpeed < 0 )
    moveSpeed+=0.1;
    
    if angle mod 90 != 0 //moja zmiana
    if ( angle > 0 )
    if ( angle < curangle+359 )
    angle+=5; 
    
    if ( angle < 0 )
    if ( angle > curangle-359 )
    angle-=5; 
}

i już widać zmianę

 

pokombinuj dalej sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...