Hriser Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Załóżmy że mam 2 sprity. Drugi jest podzielony na 6 klatek. Objekt posiada pierwszy sprit ale przy przytrzymaniu klawisza (np.spacji) objekt zmienia sprita na 2 i przechodzi kolejno przez 6 klatek ale gdy jest już 6 to ta klatka zostaje [image_index=6]... no właśnie... jak to zrobić??? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 O Boze... Taki kodzik sobie wstaw w spacje: sprite_index = Drugi sprite A to w Step: If sprite_index = drugi { if image_index = 6 { image_speed = 0 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 No, gdyby to działało to bym sie nie pytał... ;/ robiłem tak już wcześniej i... nic... ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 To zrob tak... W create: sprite = 0; W Step if sprite_index = drugi { sprite = 1; } else { sprite = 0; } I dalej w stepie: image_speed = 1; if sprite = 1 { if image_index = 5 (jezeli jest 6 obrazkow to ma byc tutaj 5) { image_speed = 0; } } Taki jest duzo bardziej utrudniony... Albo ten z gory zrob tak: Taki kodzik sobie wstaw w spacje: sprite_index = Drugi sprite A to w Step: If sprite_index = drugi { if image_index = 5 { image_speed = 0 } } OCZYWISCIE JEZELI MASZ NP 4 KLATKI TO W IMAGE INDEX WPISUJESZ OSTATNIA 3 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 No i... dalej się zapętla... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Zrób tak: Step image_speed=0.2; sprite_index=sprStop; if(keyboard_check_pressed(vk_space)) { image_index=0; } if(keyboard_check(vk_space)) { sprite_index=sprSpacja; image_index=min(image_index,5); } Ja tak robie... więc powinno wystarczyć ;p @DOWN: Już poprawiłem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Konrad ale jemu chodzi o to, ze jak zmieni juz sprite to jak image dojdzie do 6 zeby wtedy sie zatrzymala animacja i zostala na 6 sprite :P A tak nawiasem wpadlem na pomysl: if sprite_index = sprStop { if image_index >= 5 then image_index = 5 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 30 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 znowu to samo... <_< EDIT: ;P jednak działa :) tylko że teraz muszę to bardziej "uskomplikuować" i pewnei znowu bedzie cos nie tak znając życie :/ ale jak co to sie odezwe :P póki co dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się