met94 Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Niech ktoś da przykład Radaru( lub minimapy) który będzie działać przy właczonej funkcji d3d_start() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 A cóż to za problem wyłączać ("chować") tryb 3D, rysować mapkę i znów włączać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
met94 Opublikowano 23 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Napisz kod jak schować tryb 3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
met94 Opublikowano 23 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 piszesz co to za problem ale nie napiszesz jak to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 jeżeli jest d3d_start() analogicznie jest też d3d_end() xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
met94 Opublikowano 23 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 to to wiem tylko z tego co Mistrzunio napisał to ja zrozumiałem że da sie wyłączyć funkcje 3d dla jednego obiektu w roomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 hmm... d3d_start i end są globalne. może tak obiekt_blabla.d3d_end() nie w sumie to zadziala tak samo xD ja to w 3d jestem cienki... xD jeżeli mistrzunio to taki mistrzunio to niech sie wypowie. ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Ja mysle ze jak tylko pojawi sie PsichicX to wam na to zagadnienie odpowie :P Wkoncu on tutaj jest mistrzem 3D :) Czy sie myle?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 @UP: A jakze by inaczej :] xD No wiec tak: Aby zrobic wyswietlanie 2d w 3d NIE WOLNO(!) uzywac wylaczania 3d (d3d_end()) bo renderowanie 3d odbywa sie po 'przeleceniu' wszystkich instancji roomu - czyli w przeciwienstwie do 2d dane do rysowania sa zapisywane w macierzy i wykonywane na koncu (po rysowaniu normalnego 2d), tak wiec jesli w pierwszym obiekcie wlaczymy 3d, a w przedostatnim wylaczymy to 3d nie bedzie wogole rysowane (tzn. bedzie, ale wszystkie obiekty jako 2d). Co zatem jest alternatywa? Odpowiedz brzmi: d3d_set_projection_ortho() - wlacza renderowanie 2d podczas wlaczanego trybu 3d. d3d_set_projection_ortho(x,y,width,height,rotation) // wlacza rysowanie 2d d3d_set_hidden(false) // wylacza ukrywanie niepotrzebnych surface <kod rysowania 2d> d3d_set_hidden(true) // zpowrotem wlacza ukrywanie niepotrzebnych surface Ale jest jedna uwaga! obiekt ktory rysuje za pomoca tego kodu MUSI byc pierwsza lub ostatnia instancja w roomie (zeby nie rysowal nastepnych primitywow jako 2d) - naj lepiej jak bedzie pierwszy. No chyba ze po tamtym kodzie dopiszemy spowrotem d3d_set_projection() to obiekt ten moze byc ktorakolwiek instancja. Mam nadzieje ze rozumiecie :) Pozdrawiam :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 I tak o to wypowiedzial sie moj mistrz... :) A od siebie dodam, ze lepiej abys ustawil na nowo projekcje bo potem beda Ci dziwaczne problemy wyskakiwaly :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Ale jest jedna uwaga! obiekt ktory rysuje za pomoca tego kodu MUSI byc pierwsza lub ostatnia instancja w roomie Wielokrotnie widzialem jak piszesz cos takiego. Z moich doswiadczen wynika jednak co innego... Rowniez spedzilem sporo czasu nad 3d w GMie, i z tego co wiem, wystarczy depth obiektu zmienic na najnizszy, po czym problem z kolejnoscia ustawiania obiektow znika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 @UP: Nie wiedziałem że PsichiX o tym nie wie... lol? O.o a co do minimapy za pomocą viewach to: DRAW if(view_current==0) { d3d_set_projection(...) } Mi to raczej wystarczało ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się