bigshark Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 3d w gm6 wychodzi mi nawet dobrze jednak mam problem z modelowaniem. Otóż umiem modelowac tylko kule , sciany, prostopadlosciany w codzie, A ja chcialbym tworzyc bardziej zlozone objekty 3d- jakies ludziki itd. Czy zna ktoś program DARMOWY i TAKI Z KTOREGO LATWO BY SIE DALO EKSPORTOWAC MODELE DO GMa ?? I jak w najlepszy sposob robic animacje do objektow 3d?? I jak zrobic zeby objekt 3d byl zwrocony zgodnie ze swoim kierunkiem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 MilkShape, 3Ds max, Blender do modelowania. Anim8or do animacji. A do GMa jakoś się do dawało, ale niepamiętam jak. Z Progzów najbardziej polecam 3Ds max, ale wysoka cena może być problemem (chociaż jest też ciemna strona kupienia...). Jednak cena rekompensuje możliwości. I jeszcze zaawansowane opcje animacji... To jest coś! Blender jeszcze jest dobry. Łatwy w obsłudze i też można robić animacje. A z MilkShape'a mało korzystałem więc niewiem co i jak :) A Anim8or też dobry do animacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Poczekaj na kolejną wersję GM, która będzie miała wbudowaną obsługę modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Co do 3D i Modeli w GM6 To porazka chcialem zrobic gre 3D. W 3ds-maxie zrobilem model malych skał nie bylo tam zbyt wiele vertexow jak na model tego typu, plik .3ds zajmowal bodajze 30kb maxymalnie puzniej gyd juz konvertowalem ten model do gml. I stawiajac owe skałki w romioe okazalo sie ze GM6 poprostu jest do bani a szczegulnie jego 3D bo kazdy element jaki stawialem (mowa o skłce) odejmoiwał około 2-3 klatki wiec po postawieniu 10 takich skalek w rezultacie bylo okolo -30 klatek tak ze jeszcze dodajc tam inne detale to gra przemieniala sie pokaz slajdow :( Zrezygnowalem z tych pagorkow mysle ych walic to nie bedzie kmieni itp.. Zroblem w miare prostego ludzika w 3ds-max okazalo sie znowu ze moge postawic ma 5 ludzikow takich na rooma aby bylo 26-28 klatek a co z pozostalymi elementami upiekrzajacymi :( Jednym słowem porazka :( niema tak z elementami 3D wykonanymi w GM6 one jakos lepiej dzialaja i mozna wiecej owych lementow stawiac ale co z tego jak to sa szejsciany :( Pozdrawiam ps: Wiecie moze kiedy bedzie nowy GM ?? moze ta obsluga modeli da to ze bedzie mozna ich wiecej wsadzac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 bo gm zamiast wczytać model i go uzywać przez cały level, za każdym nawet nie stepem, a kazdym draw (czyli za każdą klatką), wczytuje jakby model od nowa, i od nowa pobiera do niego teksturę, pozycję, rozmiary, rotację itp. Nowa wersja będzie miała wczytanie modelu, i potem tylko będizesz go mógł sobie dowolnie uzywać i moim zdaniem takie co pozwoli na umieszczenie do najmniej 10x więcej obiektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 CZY KTOS O DOBRYM SERCU POWIE MI JAK SIE ROBI ANIMACJE W GRXZE 3D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2005 To ja wam powiem tak: http://home.tiscalinet.de/xception Jest tam do ściągnięcia plugin do programu Cinema4D, dzięki któremu, będzie można modele dać do GMa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Cinema 4d jest platna mozna pobrac tylko demo za darmo. Ale naszczescie nauczylem sie modelowac i wyuchodzi mi to calkiem dobrze , jednak w jaki sposob zrobic animacje??? Jeszcze jedno: chciallem zeby SŁON poruszał sie z funkcją rotate i directi0n(cos jak w gta) i dalem cos takiego w drawie d3d_transform_add_rotation_z(direction); a w left direction+=2 a w righr direction-=2 Jednak słon obraca sie wokol glowy a nie wokol tlowia. W grze 2d wystarczylo by zmienic orgin sprajta ale tu nie wystarcza . Co mam robic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Zamów sobie archiwalny numer PCWK z pełną wersją Cinemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się