Skocz do zawartości

3d w GM6 i wspolpraca z programami


Rekomendowane odpowiedzi

3d w gm6 wychodzi mi nawet dobrze jednak mam problem z modelowaniem. Otóż umiem modelowac tylko kule , sciany, prostopadlosciany w codzie, A ja chcialbym tworzyc bardziej zlozone objekty 3d- jakies ludziki itd. Czy zna ktoś program DARMOWY i TAKI Z KTOREGO LATWO BY SIE DALO EKSPORTOWAC MODELE DO GMa ??

I jak w najlepszy sposob robic animacje do objektow 3d??

I jak zrobic zeby objekt 3d byl zwrocony zgodnie ze swoim kierunkiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MilkShape, 3Ds max, Blender do modelowania.

Anim8or do animacji.

A do GMa jakoś się do dawało, ale niepamiętam jak.

Z Progzów najbardziej polecam 3Ds max, ale wysoka cena może być problemem (chociaż jest też ciemna strona kupienia...). Jednak cena rekompensuje możliwości. I jeszcze zaawansowane opcje animacji... To jest coś! Blender jeszcze jest dobry. Łatwy w obsłudze i też można robić animacje. A z MilkShape'a mało korzystałem więc niewiem co i jak :) A Anim8or też dobry do animacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 3D i Modeli w GM6

To porazka chcialem zrobic gre 3D.

W 3ds-maxie zrobilem model malych skał

nie bylo tam zbyt wiele vertexow jak na model tego typu, plik .3ds zajmowal bodajze 30kb maxymalnie puzniej gyd juz konvertowalem ten model do gml.

 

I stawiajac owe skałki w romioe okazalo sie ze GM6 poprostu jest do bani a szczegulnie jego 3D bo kazdy element jaki stawialem (mowa o skłce) odejmoiwał około 2-3 klatki wiec po postawieniu 10 takich skalek w rezultacie bylo okolo -30 klatek tak ze jeszcze dodajc tam inne detale to gra przemieniala sie pokaz slajdow :(

 

Zrezygnowalem z tych pagorkow mysle ych walic to nie bedzie kmieni itp..

Zroblem w miare prostego ludzika w 3ds-max okazalo sie znowu ze moge postawic ma 5 ludzikow takich na rooma aby bylo 26-28 klatek a co z pozostalymi elementami upiekrzajacymi :(

 

Jednym słowem porazka :( niema tak z elementami 3D wykonanymi w GM6 one jakos lepiej dzialaja i mozna wiecej owych lementow stawiac ale co z tego jak to sa szejsciany :(

 

Pozdrawiam

 

 

ps: Wiecie moze kiedy bedzie nowy GM ?? moze ta obsluga modeli da to ze bedzie mozna ich wiecej wsadzac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

bo gm zamiast wczytać model i go uzywać przez cały level, za każdym nawet nie stepem, a kazdym draw (czyli za każdą klatką), wczytuje jakby model od nowa, i od nowa pobiera do niego teksturę, pozycję, rozmiary, rotację itp. Nowa wersja będzie miała wczytanie modelu, i potem tylko będizesz go mógł sobie dowolnie uzywać i moim zdaniem takie co pozwoli na umieszczenie do najmniej 10x więcej obiektów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinema 4d jest platna mozna pobrac tylko demo za darmo. Ale naszczescie nauczylem sie modelowac i wyuchodzi mi to calkiem dobrze , jednak w jaki sposob zrobic animacje???

 

Jeszcze jedno: chciallem zeby SŁON poruszał sie z funkcją rotate i directi0n(cos jak w gta) i dalem cos takiego w drawie

d3d_transform_add_rotation_z(direction);

 

a w left

direction+=2

a w righr

direction-=2

 

Jednak słon obraca sie wokol glowy a nie wokol tlowia. W grze 2d wystarczylo by zmienic orgin sprajta ale tu nie wystarcza . Co mam robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...