Skocz do zawartości

Obrót i object


Colak

Rekomendowane odpowiedzi

1. Jest jakiś object np. drzewo, wstawiam powiedzmy ten sam object 10 razy na jednej mapie i czy da się zrobić, że kazdo drzewo ma osobne właściwości, np. punkty życia?

Czy musze zrobić 10 objectów drzew?

 

2. Skok: Jak zrobić, że jak nacisne np. strzałke up. i jakiś koleś stoi w prawo, to skacze i wyświetla się sprite skoku w prawo i coś takiego że jak stoi obrócony w lewo to pokazuje się sprite skoku w lewe też na przycisku strzałka up.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie używaj gm-owego health(on działa jak zmienna globalna), lepiej zrób to na własnych zmiennych

 

w create:

hp=100

 

e evencie ataku na drzewo:

hp-=10

:D

 

2.

if (keyboard_check(vk_up) && not place_free(x,y+1))
{
if (sprite_index=spr_lewo) sprite_index=spr_skoklewo
if (sprite_index=spr_prawo) sprite_index=spr_skokprawo
vspeed-=10
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...