drexul Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 chciałbym zapytac czy ktoś wie może czy sa gdzieś poradniki do pisania mudów (gier tekstowych) albo jak się do tego zabrac? i czy jest to trudne poniewaz jestem początkujący i niewiem czy dam rade? pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Instrukcji nie ma ale prostego muda można zrobić korzystając tylko ze zmiennych, pętli i warunków. Jeżeli tego nie potrafisz to poczytaj trochę samouczków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 http://www.emucha.com/Download-Plik-370-Te...Maker_1_00.html Moze cie zaintersuje :) A wracajac do zrobienie takiego czegos w gamemaker, to draw_text case if :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Instrukcji nie ma ale prostego muda można zrobić korzystając tylko ze zmiennych, pętli i warunków. Jeżeli tego nie potrafisz to poczytaj trochę samouczków. Tak, tak, jasne. A co z zakładaniem serwera telnetowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Chodzi mi o muda single player :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drexul Opublikowano 13 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 no właśnie,bo ja chciałbym zrobic coś takiego jak Lac lub barsawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Użyj silnika Envy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Chodzi mi o muda single player :D Nie ma czegoś takiego jak mud single player -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 @kryniak racja, zwracam ci racje pomyliło mi się z paragrafówkami ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drexul Opublikowano 13 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 a gdzie moge znaleśc jakiegos samouczka albo cos w tym stylu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Tu znalazłem listę gotowych enginów trzeba tylko przebrać ;-) Najedź myszką i naciśnij lewy przycisk myszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 jednoosobowy MUD to SUD - single user dungeon. takiego można napisać w C++, Pascal, jakimś tam basicu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 @up właśnie robie suda na pascalu z nudów;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 MUDa trudno będzie zrobić, ponieważ jest to baaardzo rozbudowana gra. Są oczywiście gotowe silniki ;) W czym chcesz pisać tego SUDa? C++, Pascal, GM czy co? (Poradników tego typu nie widziałem, ale czy są one potrzebne?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 @Kubx Pisałem że na pascalu. Zrobiłem system walki i poruszania się i już mi się znudziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 W czystym Pascalu się nie opłaca, za dużo roboty, lepiej w Object Pascalu pisać, bo automatycznie będziesz pisał mniej kodu, dzięki czemu prostsze to będzie, a programowanie obiektowe nie jest wcale trudniejsze od strukturalnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Tu znalazłem listę gotowych enginów trzeba tylko przebrać ;-) Najedź myszką i naciśnij lewy przycisk myszy Zastosowanie takiego silnika rodzi zaś inne, jeszcze gorsze problemy. Po pierwsze, trzeba dobrać jak najmniej awaryjną wersję. Potem trzeba połowę funkcji napisać samemu, bo zazwyczaj nie prezentują się rewelacyjnie jeśli chodzi o funkcjonalność. Następnie trzeba albo zdecydować się zostawić domyśny świat i go w całości przełożyć na polski (jeśli robimy polski MUD), albo tworzyć samemu od podstaw. Oba metody są bardzo czasochłonne. Potem poprawki, zatrudniamy game masterów, załatwiamy serwer i puszczamy ludzi na MUD'a. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fungi Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Witam wszystkich, Jestem tutaj nowy. Szczerze mowiac nie sadzilem ze znajde stronie na ktorej jest taki potencjal ludzi ktorzy tak dobrze znaja sie na programowaniu i pisaniu gierek (dla mnie napisanie czegokolwiek sprawilo by nie lada problem - w swoim zyciu napislem 2 programiki: jeden sluzyl do czitowania kasy w grach, a drugi do rejestrowania ludzi ktorzy logowali sie na moj komputer) Teraz do zeczy: Jestem starym mudowcem - jakies 10 lat temu zaczalem grac w jednego z bardziej popularnych mudow (jak na tamte czasy) i gralem w niego przez jakies 6 lat... I tak mnie ostatnio cos wzielo zeby w muda jeszcze raz zagrac - przeciez to jest swietna gra. Wiec po tym jak udalo mi sie znalesc "mojego" muda okazalo sie ze prawie on nie istnieje: nie jest rozwijany, a ludzie prawie w niego nie graja. Zastanowilem sie wiec czy tego typu gatune gier juz wymarl - i postanowilem poszukac w sieci i okazalo sie ze nie: znalazlem np muda (angielskojezycznego) na ktorym przebywalo aktualnie okolo 300 osob (max to ponad 800 w jedym momecie) czyli jednak sie da. Wchodzac na to forum pomyslalem sobie, ze napewno jest tu kilka osob ktore chcialy by sie przyczynic do rozwoju muda (chodzi o kodowanie w c++ o ktorym ja zielonego pojecia na dzien dzisiejszy niemam). Ja jestemtzw. krainkowcem - czyli pisalem krainki do tegoz muda i to wiem jak robic, natomiast niemam jak wcielic w zycie moich pomyslow - a mam ich pelna glowe - takich pomyslow alby ludzie chcieli w muda grac. Tak wiec oto moje pytanie - czy bylby ktos chetny pobawic sie kodem muda i doprowadzic muda do lat swojej swietnosci, a przy tym swietnie sie bawic? Bedzie to napewno ciezka praca, poniewaz wiele trzeba zmienic, niemniej jednak mysle ze dajaca satysfakcje, bo nic tak czlowieka nie cieszy jak fakt ze wielu ludzi gra w Twoja gre - a przeciez o o tutaj chodzi czyz nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Od razu mówię, że profesjonalnych programistów policzysz na palcach urwanej w Iraku ręki drwala. Programistów c++ jest niewielu, z czego połowa to początkujący, a jeden przeniósł się na c#. To tak dla informacji, bo pełno tu młodzisków którzy myślą, że zjedli wszystkie rozumy, i będą na chama się wpychać do przedsięwzięcia, a potem wyjdzie na to że nie umią nic. ;) Po za tym to, że umie się napisać dobrą grę w Game Makerze nie oznacza że równie dobrze będą poprawiać system przesyłu pakietów i obsługi telneta wzbogacając go np. w kolory. To zupełnie inna klasa, jak Java przy Assemblerze. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fungi Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Od razu mówię, że profesjonalnych programistów policzysz na palcach urwanej w Iraku ręki drwala. Programistów c++ jest niewielu, z czego połowa to początkujący, a jeden przeniósł się na c#. To tak dla informacji, bo pełno tu młodzisków którzy myślą, że zjedli wszystkie rozumy, i będą na chama się wpychać do przedsięwzięcia, a potem wyjdzie na to że nie umią nic. ;) Po za tym to, że umie się napisać dobrą grę w Game Makerze nie oznacza że równie dobrze będą poprawiać system przesyłu pakietów i obsługi telneta wzbogacając go np. w kolory. To zupełnie inna klasa, jak Java przy Assemblerze. ;) Sluszna uwaga ale: Kod juz jest (mud istnieje i jest calkiem rozwiniety - jesli nie dogadam sie z wladzami tgoz muda to mam kopie tego kodu - w jezyku polskim) Wiec tu nawet chodzi po trosze o nauke rozwoju kodu na podstawie przykladow kodu juz zaadaptowanego. I wiem ze programistow jest malo - dlatego mudy wymieraja - ale widze ze tutaj ktos sie moze znajdzie :) Pozdrawiam i czekam na chetnych. Fungi PS oczywiscie trzeba bedzie rowniez popracowac nad strona WWW tego muda, aby znalesc graczy - wszystko zaczyna sie tak naprawde na stronie - trzeba polaczyc w jakis sposob - jesli to mozliwe wogole - god muda ze strona www aby np mozna bylo przegladac graczy grajacych na mudzie za posrednictwem www - pelno jest roboty, trzeba chetnych i mozna dzialac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Programistów c++ jest niewielu, z czego połowa to początkujący, a jeden przeniósł się na c#.No, ściśle rzecz biorąc C# uczyło się kilka osób. ;) I wiem ze programistow jest malo - dlatego mudy wymieraja - ale widze ze tutaj ktos sie moze znajdzie :)Wymieranie MUDów jest spowodowane raczej rozwojem rynku gier komputerowych i tym, że zajmują sie nimi (MUDami) tylko prawdziwi zapaleńcy. ;p Fakt, faktem, że jest to sztuka dla sztuki, bo kto z pokolenia nastolatków zapatrzonych w Crysisy i inne ładne zapychadła, będzie grać w tekstówkę, w której liczy się wyobraźnia? Niemniej jednak projektem byłbym zainteresowany, ale tylko w sferze pomysłów itp. bo z C++/C# chyba nie jestem jeszcze wystarczający mastah. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fungi Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 No, ściśle rzecz biorąc C# uczyło się kilka osób. ;) Wymieranie MUDów jest spowodowane raczej rozwojem rynku gier komputerowych i tym, że zajmują sie nimi (MUDami) tylko prawdziwi zapaleńcy. ;p Fakt, faktem, że jest to sztuka dla sztuki, bo kto z pokolenia nastolatków zapatrzonych w Crysisy i inne ładne zapychadła, będzie grać w tekstówkę, w której liczy się wyobraźnia? Niemniej jednak projektem byłbym zainteresowany, ale tylko w sferze pomysłów itp. bo z C++/C# chyba nie jestem jeszcze wystarczający mastah. :) Switenie - kazda osoba bedzie potrzebna - zapraszam inne osoby - jak nazbieramy wystarczajaco duzo ludzi to mozemy zalozyc jakis osobny temat i omowic szczegoly. Czekam na dalsze zgloszenia :) PS Mudy nigdy nie umra. PS PS jakby ktos mial jakis dopstep do konta shellowego zeby postawic testowa wersje muda - tez by bylo to pomocne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy. Ile można powtarzać ;x? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fungi Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy, Envy. Ile można powtarzać ;x? Ales sie uparl :P No nic - zobacze to Envy... PS. No i zobaczylem - kod Envy to jest MERC DIKU po przerobkach, ktory bazuje na SMAUGU... To wlasnie cos takiego mam tylko ze o wiele bardziej rozwiniete, lacznie z klanami. Czyli jest to jedna wielka rodzina mudow :) Ktos ma jakis serwerek unixowy do testow? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coldiee Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Jeśli chodzi o moją znajomość programowania to nie jest zbyt zadowalająca, szczerze mówiąc jest na baaaardzo niskim poziomie, ale nie wiedzieć czemu coś mnie ciągnie do zrobienia własnego MUDa... więc jakby coś to bardzo chętnie bym pomógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Lekko się spóźniłeś. :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Czytałeś w ogóle jego post, LOL? Coldiee, własny to własny. Amatorskie projekty robi się samemu, do jasnej anielki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coldiee Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Tak wiec oto moje pytanie - czy bylby ktos chetny pobawic sie kodem muda i doprowadzic muda do lat swojej swietnosci, a przy tym swietnie sie bawic? Bedzie to napewno ciezka praca, poniewaz wiele trzeba zmienic, niemniej jednak mysle ze dajaca satysfakcje, bo nic tak czlowieka nie cieszy jak fakt ze wielu ludzi gra w Twoja gre - a przeciez o o tutaj chodzi czyz nie? zle zrozumialem te zdania :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Yup, tu chodzi o twój własny projekt, gdybyś zdecydował się robić MUD :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balian Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Kurde mam problem.... Mam pliki MUDowe i nie wiem jak postawic wlasny serwer :boxed: ... Plis Pomozcie :unsure: :crying: Re Down: Jak sie sprawdza ta specyfikacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się