Skocz do zawartości

Szkoła


aaaaaa

Rekomendowane odpowiedzi

Wiecie co mam takie pytanie jak zrobić coś takiego że zrobiłem sobie objekt krzesło i w roomie rozłozyłem go 30 razy

zrobiłem sobie jednego ucznia i w roomie rozłożyłem go 30 razy

 

 

I jak zrobić że mimo że to jest jeden objekt każdy uczeń podchodzi do swojego krzesła to znaczy jak jedno jest zajęte to podchodzi do innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję tworzyć po kolei obiekty i przypisywać uczniom id odpowiedniego krzesła (albo odwrotnie ;p). W praktyce wygląda to tak:

for(i=0;i<30;i+=1)
{

krzeslo = instance_create(x,y,obj_krzeslo);
uczen = instance_create(x,y,obj_uczen);
uczen.krzeslo = krzeslo;

}

Oczywiście musisz zdefiniować uczniowi zmienną krzeslo no i ustawić odpowiednie współrzędne tworzenia obiektów. Potem uczniowi każesz iść do swojego krzesła i voila. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Pablo a powiesz mi po co zrobiłeś drugi objekt "uczeń_siada" ??

i jeszczejedno jak zrobić żeby uczniowie nie siadali na krzesła po określonym czasie tylko gdy global.przerwa=0 co mam zmienić??

Co do siadania po jakims czasie to zrob to alarmem... Jak masz global.przerwa = 0 a gdy global.przerwa = 1 i wtedy siadaja to wystarczy w przez Ciebie wybranym ewencie (tylko nie w step) Alarm[0] = czas po jakim maja siasc... A w Alarm[0] ustawic ze global.przerwa = 1 ;)

 

Troche to dziwnie wytlumaczylem no ale moze zrozumiales :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posłuchajcie

 

chodzi mi oto żeby sobie chodzili i jak global.przerwa=0 siadali do krzeseł ale jak global.przerwa=1 to żeby znowu chodzili

 

Mow do sciany a ona i tak nie odpowie :sp_ike:

Chlopie poczytaj wszystkie odpowiedzi... DOKLADNIE potem wroc i jak wtedy znowu stwierdzisz ze nic nie rozumiesz to sie zglos spowrotem xD

 

:twisted: I'm Da Evil's Slave :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja nie wytrzymam <_< Jak mozna walkowac jeden temat tyle czasu? :boxed:

 

move_bounce_all(a tu wpisz nazwe muru np.) - bedzie sie odbijal od wszystkiego...

move_bounce_solid(------------||------------) - bedzie sie odbijal od obiektow solid...

 

Retoryczne pytanie :]

 

:twisted: Uzywasz wogole dokumentacji do GM'a ? Ta umieszczona na stronie masz calkowicie przetlumaczona na j.polski... I nie mow mi ze nie umiesz angielskiego lub polskiego xD :twisted:

 

DOWN@djadam5 Hah :lol2: Ale przywaliles z tymi klockami xD Dawno sie tak nie usmialem :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...