aaaaaa Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Wiecie co mam takie pytanie jak zrobić coś takiego że zrobiłem sobie objekt krzesło i w roomie rozłozyłem go 30 razy zrobiłem sobie jednego ucznia i w roomie rozłożyłem go 30 razy I jak zrobić że mimo że to jest jeden objekt każdy uczeń podchodzi do swojego krzesła to znaczy jak jedno jest zajęte to podchodzi do innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Zmiennymi definiuj czy jest zajete ipotem dawaj uczniowi aby sprawdzal najbliższe krzesło które nie jest zajete ... chyba o to ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Pokombinuj z tablicami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 NIE KAPUJE PRZECIEŻ MAM TYLKO JEDEN OBJEKT KRZESŁO ZROBIONY I NIE NAM SIĘ NA TABLICACH bardzo prosze o przykład :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 zaraz ci zrobię :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Proponuję tworzyć po kolei obiekty i przypisywać uczniom id odpowiedniego krzesła (albo odwrotnie ;p). W praktyce wygląda to tak: for(i=0;i<30;i+=1) { krzeslo = instance_create(x,y,obj_krzeslo); uczen = instance_create(x,y,obj_uczen); uczen.krzeslo = krzeslo; } Oczywiście musisz zdefiniować uczniowi zmienną krzeslo no i ustawić odpowiednie współrzędne tworzenia obiektów. Potem uczniowi każesz iść do swojego krzesła i voila. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 nie nie xD ja juz prawie skonczylem... wtedy nie mogłem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Za pomocą id-ów i creation code'ów przypisz uczniów do ławek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Tak :P A co jak uczeń spóźni sie na lekcji i stworzy sie dopiero w czasie gry :P? Masz https://gmclan.org/up199_11_znajd_wolnego_obiektu.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 th= i th.var=. Nieco trudniej, ale kombinowanie popłaca. (Nie mówię, że moje metody są najlepsze [patrz: optymalizacja Super Mario Bratarsi], ale można z nich korzystać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 A tu znalazłem swój stary przykład :P https://gmclan.org/up199_11_nearest_in_area.html Tyle, że ten jest do wyszukiwania najbliższego obiektu w wyznaczonym terenie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Wielkie dzięki Pablo a powiesz mi po co zrobiłeś drugi objekt "uczeń_siada" ?? i jeszczejedno jak zrobić żeby uczniowie nie siadali na krzesła po określonym czasie tylko gdy global.przerwa=0 co mam zmienić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Wielkie dzięki Pablo a powiesz mi po co zrobiłeś drugi objekt "uczeń_siada" ?? i jeszczejedno jak zrobić żeby uczniowie nie siadali na krzesła po określonym czasie tylko gdy global.przerwa=0 co mam zmienić?? Co do siadania po jakims czasie to zrob to alarmem... Jak masz global.przerwa = 0 a gdy global.przerwa = 1 i wtedy siadaja to wystarczy w przez Ciebie wybranym ewencie (tylko nie w step) Alarm[0] = czas po jakim maja siasc... A w Alarm[0] ustawic ze global.przerwa = 1 ;) Troche to dziwnie wytlumaczylem no ale moze zrozumiales :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 mi nie chodzi o to że jak siadną to global.przerwa=1 tylko mam zrobiony osobny objekt który ustala po jakim czasie jest global.przerwa 1 i chodzi mi żeby siadai jak global.przerwa =1 i żeby chodzlili jak global przerwa =0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 No dodaj takie warunki i już? Nie wiem w czym problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 no dobrze ale nie wiem gdzie je dodać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Przed tym gdzie masz żęby szli do ławek... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 posłuchajcie chodzi mi oto żeby sobie chodzili i jak global.przerwa=0 siadali do krzeseł ale jak global.przerwa=1 to żeby znowu chodzili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 posłuchajcie chodzi mi oto żeby sobie chodzili i jak global.przerwa=0 siadali do krzeseł ale jak global.przerwa=1 to żeby znowu chodzili Mow do sciany a ona i tak nie odpowie :sp_ike: Chlopie poczytaj wszystkie odpowiedzi... DOKLADNIE potem wroc i jak wtedy znowu stwierdzisz ze nic nie rozumiesz to sie zglos spowrotem xD :twisted: I'm Da Evil's Slave :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 dobra już kapuje tylko jeszcze jedno jaki jest kod na to żeby uczniowie chodzili sobie po korytarzu i odbijali się od wszystkich objektów żeby nie pisać pojedyńkażdej kolizji z objektem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 move_bounce_solid czy jkaos tak... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Dobra ale co mam wpisać w nawiasie tego kodu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Nie no ja nie wytrzymam <_< Jak mozna walkowac jeden temat tyle czasu? :boxed: move_bounce_all(a tu wpisz nazwe muru np.) - bedzie sie odbijal od wszystkiego... move_bounce_solid(------------||------------) - bedzie sie odbijal od obiektow solid... Retoryczne pytanie :] :twisted: Uzywasz wogole dokumentacji do GM'a ? Ta umieszczona na stronie masz calkowicie przetlumaczona na j.polski... I nie mow mi ze nie umiesz angielskiego lub polskiego xD :twisted: DOWN@djadam5 Hah :lol2: Ale przywaliles z tymi klockami xD Dawno sie tak nie usmialem :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 mozna tez klockami... ale raczej nie powiem jak bo nie chce wracac do klockow :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się